Triumph Daytona 675-tråden!


Då har vi hittat felet idag, det är startrelät som har gett upp.
Hur lokaliserade vi felet då? Ska försöka förklara så gott jag kan.
Sladdarna från batteriet går rakt in i relät, och han byglade de sladdarna på relät mot varandra och vips så startade hojen kanon. Så nu har man lärt sig det också.

På tal om någonting helt annat, är det någon som har artikelnumret till speed triple gasrullen som ska fungera som en snabbgas på daytonan?
 
Helt rätt, Du har 12V, jord, kabeln från ECU (som drar relät) och utgående till startmotorn som ansluter. Kanon, det blev en betydligt billigare lösning än ny startmotor - alltid något:)

Lycka till nu med hojen denna säsong =)

Då har vi hittat felet idag, det är startrelät som har gett upp.
Hur lokaliserade vi felet då? Ska försöka förklara så gott jag kan.
Sladdarna från batteriet går rakt in i relät, och han byglade de sladdarna på relät mot varandra och vips så startade hojen kanon....
 
Då har vi hittat felet idag, det är startrelät som har gett upp.
Hur lokaliserade vi felet då? Ska försöka förklara så gott jag kan.
Sladdarna från batteriet går rakt in i relät, och han byglade de sladdarna på relät mot varandra och vips så startade hojen kanon. Så nu har man lärt sig det också.

På tal om någonting helt annat, är det någon som har artikelnumret till speed triple gasrullen som ska fungera som en snabbgas på daytonan?

Torde vara T2040331.
 
Har en svart GSXR 1000 K7:a och är sugen på att byte ner mig i kubik. Om någon skulle vara intresserad så PM:a mig! givetvis mer info om någon skulle visa intresse. Hojen och jag finns i Malmö

Ha de fint.:tummenupp
 
Har en svart GSXR 1000 K7:a och är sugen på att byte ner mig i kubik. Om någon skulle vara intresserad så PM:a mig! givetvis mer info om någon skulle visa intresse. Hojen och jag finns i Malmö

Ha de fint.:tummenupp
 
Ja det är ju skönt höra du har bra erfarenheter av Folksam.Och Ja precis nej jag har ej haft bra erfarenheter av dom ,för mycket slarv för lite noggrannhet och inte heller de i min vänkrets som har haft göra med dom har varit nöjda.Av de jag hört som haft Folksam långt tillbaka var dom väldigt bra just förr men på senare år riktigt riktigt dåliga.Premierna må vara bättre än IF men jag tvivlar starkt på att kundtjänst eller handläggare är det i de flesta fallen.Men som sagt alla har ju olika åsikt och det är ju härligt dom gör gjort ett bra jobb för dig hittills=)
 
Tusan också :huvet
Laddade batteriet (igen) igår. Tog mig en tur idag som slutade med att jag fick ringa jour bärgare. 300 bagis i självrisk...
Batteriet gav upp mitt ute i ingenmansland. Han kom förbi och vi kablade mitt batteri (mätte batteriet innan 11.4V, startad hoj vid 4000rpm, 12,2). Körde hem, men hojen dog 200 meter hemifrån. Tog fram min nya härliga multimeter, nu endast 9,2V. Jösses det måste vara laddningsregulatorn som kajkat :död
Tråkigt på en hoj med endast nu 100 mil på mätaren :(
 
Tusan också :huvet
Laddade batteriet (igen) igår. Tog mig en tur idag som slutade med att jag fick ringa jour bärgare. 300 bagis i självrisk...
Batteriet gav upp mitt ute i ingenmansland. Han kom förbi och vi kablade mitt batteri (mätte batteriet innan 11.4V, startad hoj vid 4000rpm, 12,2). Körde hem, men hojen dog 200 meter hemifrån. Tog fram min nya härliga multimeter, nu endast 9,2V. Jösses det måste vara laddningsregulatorn som kajkat :död
Tråkigt på en hoj med endast nu 100 mil på mätaren :(

Ehh, nja, jag undrar ju om du inte borde ta en närmre titt på batteriet innan du köper en ny laddregulator.
Ditt tidigare inlägg visade ju på 13 nyladdat och 12,4 tändning på. Stort och snabbt tapp med helt fulladdat batteri. Men sen laddade den ju om än lite lite(12,84?), vilket kan bero på batteriet eller laddregulatorn. Att ha ihjäl ett batteri på kort tid är ingen konst för en händig person. Laddreg. däremot låter hojen lite för ny för att det "borde" vara.
Har du möjlighet att låna ett batteri någonstans så att du kan mäta över ett batteri du vet är ok?

Bara ett förslag.
 
Tusan också :huvet
Laddade batteriet (igen) igår. Tog mig en tur idag som slutade med att jag fick ringa jour bärgare. 300 bagis i självrisk...
Batteriet gav upp mitt ute i ingenmansland. Han kom förbi och vi kablade mitt batteri (mätte batteriet innan 11.4V, startad hoj vid 4000rpm, 12,2). Körde hem, men hojen dog 200 meter hemifrån. Tog fram min nya härliga multimeter, nu endast 9,2V. Jösses det måste vara laddningsregulatorn som kajkat :död
Tråkigt på en hoj med endast nu 100 mil på mätaren :(

Tråkigt.. Jag hade samma problem förra året.. Fick ladda batteriet mellan varje körpass på Gelleråsen i 4 dagar...
Fast jag hade "mig själv" att skylla, hade satt laddningsregulatorn dumt när jag bytte till kraschkåpor, så den fick inte tillräckligt mycket kyla och dog...

Håller med Lotek annars, om du kan testa batteriet först. Laddningsregulatorn är inte billig ;-)
 
Jag ska försöka ta mig till Landskrona på torsdag och hoppas då att dom kan ge mig svar.
Gillar ju verkligen hojen. Tyvärr har jag nolltolerans mot sådana här missöden på en ny grej (datorer/bilar/mc mm), och allt som oftast slutar jag lite på fordonet och bytar till något annat.

Allt borde väl ändå gå på garantin. Både ny regulator och eventuellt batteri (ja jag är klåfingrig men jag varit överpedantisk med just batteriet pgr av tidigare batteriincidenter).

ps. skumt som attans, kollade batteriet precis, nu står fanskapet på 11.4....
 
Ptjaa, med lite tur är det batteriet, om än laddningen verkar klen. Men inte sjutton ska Du ge upp, charmen med en ny hoj är ju att det som ev kan strula visar sig ofta rätt snabbt, sedan när man lärt sig egenheterna har man en smekmånadsperiod på ett par tusen mil:) Folk glömmer ofta det - nytt fordon innebär ibland att de flesta eventuella svagheter visar sig de första hundratalet mil...
 
Jag ska försöka ta mig till Landskrona på torsdag och hoppas då att dom kan ge mig svar.
Gillar ju verkligen hojen. Tyvärr har jag nolltolerans mot sådana här missöden på en ny grej (datorer/bilar/mc mm), och allt som oftast slutar jag lite på fordonet och bytar till något annat.

Allt borde väl ändå gå på garantin. Både ny regulator och eventuellt batteri (ja jag är klåfingrig men jag varit överpedantisk med just batteriet pgr av tidigare batteriincidenter).

ps. skumt som attans, kollade batteriet precis, nu står fanskapet på 11.4....

Nä, batteriet har hämtat sig lite bara, de gör det. Fast nu kommer det att tappa spänning väldigt fort om du använder det. Men uppenbarligen laddar den inte eller så tar batteriet inte emot någon större laddning.
I vilket fall, du ser vilken tur att du har en multimeter..annars hade du stått som ett frågetecken nu. Nu vet du ju i vilket härad det är fel iaf.

Tappa inte sugen för det här, när det är bytt(vilket det nu är) kommer du att få mycket nöje med hojen.

(Apropå Hera...Jag borde nog flytta min reg också...den får inte mycket luft i nosen)
 
Tråkigt.. Jag hade samma problem förra året.. Fick ladda batteriet mellan varje körpass på Gelleråsen i 4 dagar...
Fast jag hade "mig själv" att skylla, hade satt laddningsregulatorn dumt när jag bytte till kraschkåpor, så den fick inte tillräckligt mycket kyla och dog...

Håller med Lotek annars, om du kan testa batteriet först. Laddningsregulatorn är inte billig ;-)
Då är vi två.... Brände min på Anderstorp vid en körning med Fiver. Fick åka till Stigefelts Motor och skruva av laddningsregulatorn på deras nya 675R och sedan rusa tillbaka till banan och montera dit den på annat ställe.
Det jag la märke till då är att Triumph har bytt regulator. Den nya är större i area med större och djupare kylflänsar. Baksidan har inte den där geggemojjan till plast utan istället en aluminumplatta, allt för att kunna leda bort värme bättre. Vi skall nog inte förbanna oss själv till 100%, Triumph har med stor sannolikhet fattat att de har problem med den detaljen. Billigt var det dock inte :brynad

Fisken, ditt problem låter definitivt som en skrotad regulator.
 
Last edited:
Har du provat att borra.... (hål i frontkåpan a´la Honda CBR900RR)

View attachment 357316

Tanken är god, men att få den att se ut som en Honda vore ju tragiskt...:tungan

Fast jag har ju den nyare varianten så den kanske klarar sig ändå, skall kolla tempen på den vid tillfälle. Har tänkt göra det många gånger, men det är så mycket man ska och måste...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top