Triumph Daytona 675-tråden!

Folksam suger. på alla sätt vis.Sämsta försäkringsbolaget man kan ha att göra med.Kass kundservice långa kötider och dåliga handläggare.Har haft flertalet saker försäkrade hos Folksam och med undantag för 1 person på det bolaget har det varit rakt igenom skit.Handläggare som tappat bort handlingar man skickat in eller som "glömt" ringa tillbaka precis allt har vart totalt skit med Folksam.Jag kommer aldrig aldrig anlita dom igen för något jag har. Har haft IF innan och dom var mkt bra tills märkesförsäkringen stack iväg men IF.S handläggare och kundservice har i jämförelse med Folksam vart bra, Folksam är jag mkt mkt besviken på.Dessutom har dom höjt premierna sjukt mkt i år för 675.an iallfall för mig. Hade jag kunnat hade jag spolat ner hela j folksam i toaletten. Nöjde mig med att byta bolag och är supernöjd med det jag har nu. Hade inte rekommenderat Folksam till någon.

Hade Folksam på min Buell och kan inte säga att jag upplevt det du beskriver.
Var helt klart nöjd med deras bemötande även när jag hade blivit påkörd.
Kanske annorlunda om man orsakar olyckan själv?
Jag kommer köra Folksam på min hoj då de är billigare än IF's märkesförsäkring och har billigare självrisk vid stöld och samma självrisk på övriga fall.
 
Hej alla,
Jag införskaffade en ny D675 i höstas. Härlig maskin :banana
Men jag verkar ha problem med batteriet. Eller laddningsgeneratorn. Kort historia,
hösten funkar fin fint. Vinterförvarning. Batteriet inomhus. Laddar upp det inför uppstart.
Torrgasar nu i mars lite i garaget. Funkar fin fint.
Ska starta upp hojen i förra veckan igen, död... läser till mig att det kan vara batteriet. Laddar batteriet.
Hojen startar och allt är godis igen! Tog en runda i torsdags. Fortfarande godis. Idag skulle jag köra med RR gänget. Sten död! Instrumenteringen går igång och det klassiska klicket. Men ingen gnista.

Nu står batteriet på laddning, igen. Vad tror ni? Är det en garantipryl? Drar den tjuvström någonstans?

mvh

frustrerad fisk
 
Hej alla,
Jag införskaffade en ny D675 i höstas. Härlig maskin :banana
Men jag verkar ha problem med batteriet. Eller laddningsgeneratorn. Kort historia,
hösten funkar fin fint. Vinterförvarning. Batteriet inomhus. Laddar upp det inför uppstart.
Torrgasar nu i mars lite i garaget. Funkar fin fint.
Ska starta upp hojen i förra veckan igen, död... läser till mig att det kan vara batteriet. Laddar batteriet.
Hojen startar och allt är godis igen! Tog en runda i torsdags. Fortfarande godis. Idag skulle jag köra med RR gänget. Sten död! Instrumenteringen går igång och det klassiska klicket. Men ingen gnista.

Nu står batteriet på laddning, igen. Vad tror ni? Är det en garantipryl? Drar den tjuvström någonstans?

mvh

frustrerad fisk

Årsmodell? Är batteriet bytt tidigare? Vad har du för spänning över batteripolerna när hojen går?
Läs för övrigt i tråden, roffe_s skrev ett utmärkt och synnerligen exakt inlägg om det för x antal sidor sedan.
 
Ska se om jag hittar roffes inlägg.
Är förövrigt en model -10, uttagen 11.
90 mil på mätaren och nej batteriet är original fortfarande.( batteriet kickades igång vid leverans).
Har ingen mätare :(
 
hoppas någon kan hjälpa mig med mitt problem.
Min triumph daytona 675 -06 vill inte starta. Den klickar bara.
jag har provat annat batteri, kollat felkoder och raderat den som fanns, det var exup spjället. Dödar knappen kollad. stödet uppe och nere, ta bort batteriet och bara köra med booststarter, testat ett annar startrelä, kollat säkringarna, provat att springa igång den o det funka inte. Någon som har några förslag på vad det kan vara? all hjälp uppskattas!
 
Ska se om jag hittar roffes inlägg.
Är förövrigt en model -10, uttagen 11.
90 mil på mätaren och nej batteriet är original fortfarande.( batteriet kickades igång vid leverans).
Har ingen mätare :(

Hittar faktiskt inte inlägget heller även om jag vet att han gjort det. Kolla här istället. Mer info än du vill ha, men å andra sidan är det ju ett garantijobb oavsett med en så ny hoj, så den borde du lämna in istället.

Skaffa en billig multimeter...alltid bra att ha.

Lycka till.
 
hoppas någon kan hjälpa mig med mitt problem.
Min triumph daytona 675 -06 vill inte starta. Den klickar bara.
jag har provat annat batteri, kollat felkoder och raderat den som fanns, det var exup spjället. Dödar knappen kollad. stödet uppe och nere, ta bort batteriet och bara köra med booststarter, testat ett annar startrelä, kollat säkringarna, provat att springa igång den o det funka inte. Någon som har några förslag på vad det kan vara? all hjälp uppskattas!

Mätt på båda batterierna? även under startförsöket? resultat?
 
har Tyvärr intd haft tillgång till multimeter. Men vi har även haft startkablar kopplad till batteriena, funka inte det heller.
 
Hoppas att det tillfälliga laddningen av batteriet funkar. Har bokat tid hos TC i Landskrona på torsdag, ringer på måndag och snackar med dom om dom kan titta på det.
Imorgon - införskaffning av multimeter :)

f
 
Går det på nåt sätt att transportera prylar under passagerarsadeln eller på annan plats på hojen? Har knappt haft tid att undersöka den ...
 
Går det på nåt sätt att transportera prylar under passagerarsadeln eller på annan plats på hojen? Har knappt haft tid att undersöka den ...


:hihi Ja, om det inte är större än ett mycket litet äpple. Inte ens mitt skivbromslås får plats.
Under förarsadeln då alltså. Under passagerarsadeln kan du klistra in ett kreditkort med litet god vilja...
 
Last edited:
har Tyvärr intd haft tillgång till multimeter. Men vi har även haft startkablar kopplad till batteriena, funka inte det heller.

Men du säger att den drar startrelät, alltså klickar, men inte mer?
 
:hihi Ja, om det inte är större än ett mycket litet äpple. Inte ens mitt skivbromslås får plats.
Under förarsadeln då alltså. Under passagerarsadeln kan du klistra in ett kreditkort med litet god vilja...

Går det att öppna under förarsadeln lätt då? Tänker typ lur och nycklarna bara så man slipper ha dem i bröstfickan när man klotar.
 
Går det att öppna under förarsadeln lätt då? Tänker typ lur och nycklarna bara så man slipper ha dem i bröstfickan när man klotar.

Jag får ner 2 mobiler, korthållare och nycklar under sadeln. Men man får knöla lite för att få det att passa. Förar sadeln öppnas med nyckel :)
 
Går det att öppna under förarsadeln lätt då? Tänker typ lur och nycklarna bara så man slipper ha dem i bröstfickan när man klotar.
Du får nog acceptera att Daytonan är byggd för bana och att det är väl investerade pengar att köpa en "bögslunga".
Glöm att ha någonting undangömt på hojen.
Jag menar, "verktygssatsen" är en IKEA-insex och en billig skruvmejsel. :D
 
Du får nog acceptera att Daytonan är byggd för bana och att det är väl investerade pengar att köpa en "bögslunga".
Glöm att ha någonting undangömt på hojen.
Jag menar, "verktygssatsen" är en IKEA-insex och en billig skruvmejsel. :D

Var och kollade slungor imorse men hittade inget jag gillade. Aldrig att jag drar på mig en midjeväska tyvärr :D
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top