Triumph Daytona 675-tråden!

Hej!

Är det någon som har lite mer erfarenhet av vilka blås man kan ha på vid besiktning. Har för närvarande ett TOR på. Funkar det med db-killer eller måste jag byta tillbaka till orginalet?

Besiktigade min med TOR i våras utan dB-killer. De mätte inte ens. Min egenhändiga mätning med mobilen visar 92dB.
Den info jag fått är att det ej ska vara problem att besiktiga med TOR vilket medförde att jag åkte till besiktningen utan dB-killer.

Mvh
Andreas
 
Igår bar det av emot göteborg från nyköping (35mil) för att kolla på en grafitgrå 675 från -06. 2700 på mätarn hade den överlag skapligt skick så nu är man 50k fattigare och har en 675 i garaget. Är en av er nu :) Resan hem var dock inte kul, regn, blåst och 12 grader när det var som kallast. Tog tid men det var det vårt :)
 

Bifogat

  • 265533_10150249624645863_529150862_8010984_6628144_o.jpg
    265533_10150249624645863_529150862_8010984_6628144_o.jpg
    218.5 KB · Visningar: 64
Igår bar det av emot göteborg från nyköping (35mil) för att kolla på en grafitgrå 675 från -06. 2700 på mätarn hade den överlag skapligt skick så nu är man 50k fattigare och har en 675 i garaget. Är en av er nu :) Resan hem var dock inte kul, regn, blåst och 12 grader när det var som kallast. Tog tid men det var det vårt :)

Grattis!
 
Igår bar det av emot göteborg från nyköping (35mil) för att kolla på en grafitgrå 675 från -06. 2700 på mätarn hade den överlag skapligt skick så nu är man 50k fattigare och har en 675 i garaget. Är en av er nu :) Resan hem var dock inte kul, regn, blåst och 12 grader när det var som kallast. Tog tid men det var det vårt :)

Grattulerar till ditt köp. Hoppas du kommere trivas som fisken i vattnet...
 
Igår bar det av emot göteborg från nyköping (35mil) för att kolla på en grafitgrå 675 från -06. 2700 på mätarn hade den överlag skapligt skick så nu är man 50k fattigare och har en 675 i garaget. Är en av er nu :) Resan hem var dock inte kul, regn, blåst och 12 grader när det var som kallast. Tog tid men det var det vårt :)

Grattis till en fin hoj
 
Trivs redan efter att ha försäkrat den. 988kr/mån hel att ha den på mig 24år gammal :) Det ända är att jag ska försöka få tag i en ny framskärm då den var lite sprucken.
 
Nästa år kommer jag ! i år ska jag lära känna hojen, sporthoj är nytt för mig. Har kört motard och numera en HD från 38 och en cross.

Om sporthoj nu är nytt för dig så är det ännu mera rätt att gå en kurs istället för att du provar dig fram och det blir fel från början.

Jag kan nästan lova dig att du inte kommer att ångra dig.
 
Hur mycket olja dricker era hojar?

Tror min har slukat i sig 7dl på ca 500 mil.
Är det normalt att den dricker så mycket :confused:
 
Tja...

Min daytona bråkar lite med mig när jag försöker köra igång den. är ett jävla meckande me att lägga in växel, lägga i neutral, döda strömmen dra upp stödet ner stödet sen vill den komma igång efter diverse meck. Någon som vet vad detta kan bero på?
Är ju rätt skämmigt att stå där och försöka få igång fanskapet. Är en daytona 675 -08
 
Räkna med i vart fall 1dl under en bandag och en dl/100mil med landsvägsåka får Du nog räkna med, kanske något mer. Så det är bara att åka vidare:)

Hur mycket olja dricker era hojar?

Tror min har slukat i sig 7dl på ca 500 mil.
Är det normalt att den dricker så mycket :confused:
 
1. Batteriet börjar vara slut. Mät upp.
2. Tändstiftsbyte?

Mina 2p

Tja...

Min daytona bråkar lite med mig när jag försöker köra igång den. är ett jävla meckande me att lägga in växel, lägga i neutral, döda strömmen dra upp stödet ner stödet sen vill den komma igång efter diverse meck. Någon som vet vad detta kan bero på?
Är ju rätt skämmigt att stå där och försöka få igång fanskapet. Är en daytona 675 -08
 
1. Batteriet börjar vara slut. Mät upp.
2. Tändstiftsbyte?

Mina 2p

Klockers tack! Polarn snacka någonting om insprutet? Han hade liknande problem på en annan hoj men på den räckte de typ att gunga till för att den skulle kicka igång.

Förra ägarn ja köpte den ifrån sa att han bytt batteri denna säsong dock påpeka han att batteriet till daytonan suger....

Tändstiften kanske....:gnissla

Tack!
 
Hej. Har Du blivit stående med batteristopp någon/några gånger? Är motorlampan släckt?

Koppla en multimeter över batteripolerna och mät upp spänningen utan att ha laddat batteriet men efter någon timmes körning. Följande tillstånd mäts:

1 - batterispänning med nyckeln av. Min 12.4V
2 - batterispänning med nyckeln på. Min 12V
3 - batterispänning när startmotorn går. Min 11.7V
4 - batterispänning när motorn går med lite varv. Min 13.5V

Får Du lägre värden än detta är det batteri eller likriktare/stator som är huvudmisstänkta. Det finns en mycket bra tråd på Triumph675.net om hur man felsöker vidare men det är bara om test 4 ger för låg spänning som det blir aktuellt. Är alla test OK och den är lika trögstartad om än Du tar hjälpström från ett bilbatteri (med bilmotorn av) skulle jag prova stiften...

Lycka till!

Klockers tack! Polarn snacka någonting om insprutet? Han hade liknande problem på en annan hoj men på den räckte de typ att gunga till för att den skulle kicka igång.

Förra ägarn ja köpte den ifrån sa att han bytt batteri denna säsong dock påpeka han att batteriet till daytonan suger....

Tändstiften kanske....:gnissla

Tack!
 
Hej. Har Du blivit stående med batteristopp någon/några gånger? Är motorlampan släckt?

Koppla en multimeter över batteripolerna och mät upp spänningen utan att ha laddat batteriet men efter någon timmes körning. Följande tillstånd mäts:

1 - batterispänning med nyckeln av. Min 12.4V
2 - batterispänning med nyckeln på. Min 12V
3 - batterispänning när startmotorn går. Min 11.7V
4 - batterispänning när motorn går med lite varv. Min 13.5V

Får Du lägre värden än detta är det batteri eller likriktare/stator som är huvudmisstänkta. Det finns en mycket bra tråd på Triumph675.net om hur man felsöker vidare men det är bara om test 4 ger för låg spänning som det blir aktuellt. Är alla test OK och den är lika trögstartad om än Du tar hjälpström från ett bilbatteri (med bilmotorn av) skulle jag prova stiften...

Lycka till!

Grymt tack! Inte de att den är trögstartad. Den ger inte någon som helst indikation på uppstart förrän man typ meckar lite me den o när den väl vill kicka igång kommer den igång på engång. Ska ge fan att döda strömmen varje gång ja parkar den å se om de e de som gör de kanske..
 
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Back
Top