Triumph Daytona 675-tråden!

Säkringshållaren ligger så fint på plats, men lite silvertejp borde lösa problemet.

Du har kåpglas till 2009 års modell? Men kåpset till äldre? Då borde en äldre ruta passa.

Kolla varför lampan lyser med tune ecu eller tuneboy. Kan ju vara någon kontakt till en givare eller liknade som du glömt montera?

Lycka till/ Henrik
Visst fan... hojen är en -09 men jag tror att Polidomkåporna är till -08 och tidigare. Tänkte inte på det.... Tack!

Säkringshållaren, check, metallklumpen då? :va
Den sätter man fan inte fast med universalfästelementet.

Gällande lampan, har inte rört hojen alls sedan september och började dagen med att starta upp den för att vara säker på att allt fungerade innan jag började demontera. "Felet" (om den nu inte slockanar när man börjar köra) fanns alltså innan demontering men inte i september.
 
Metallklumpen låter som SAI-ventilen, den har en gummiupphängning som ska träs på det plåtbleck som håller övre kåpfästet för vänster sidokåpa, mot insidan av ramen.

De vanligaste och i mitt tycke bästa förhöjda kåpglasen är Powerbronze (som jag har) eller de amerikanska som Porta och Hank har (kommer inte ihåg namnet just nu). Kolla på ebay, där finns en rad alternativ.

Låter hojen som vanligt när Du vrider på tändningen? Om EXBV-ventilen går lite längre än vanligt kan det vara den som behöver justeras, smörjas eller helt enkelt avlägsnas...:)

Skaffa en kabel och installera TuneECU! Diagnostiken är bara den värd varenda krona och timme...

Lycka till!

Visst fan... hojen är en -09 men jag tror att Polidomkåporna är till -08 och tidigare...metallklumpen då? :va
Den sätter man fan inte fast med universalfästelementet.

Gällande lampan, har inte rört hojen alls sedan september och började dagen med att starta upp den för att vara säker på att allt fungerade...
 
Metallklumpen låter som SAI-ventilen, den har en gummiupphängning som ska träs på det plåtbleck som håller övre kåpfästet för vänster sidokåpa, mot insidan av ramen.

De vanligaste och i mitt tycke bästa förhöjda kåpglasen är Powerbronze (som jag har) eller de amerikanska som Porta och Hank har (kommer inte ihåg namnet just nu). Kolla på ebay, där finns en rad alternativ.

Låter hojen som vanligt när Du vrider på tändningen? Om EXBV-ventilen går lite längre än vanligt kan det vara den som behöver justeras, smörjas eller helt enkelt avlägsnas...:)

Skaffa en kabel och installera TuneECU! Diagnostiken är bara den värd varenda krona och timme...

Lycka till!
Har kollat Powerbronze och det ser bra ut, de andra, kan det vara Ermax?
Metallklumpen är denna :D:
RR99.jpg

Just nu hänger den o slänger på högersidan eftersom den i normalfallet sitter fäst mot kåpan med skruvar.

Hojen låter som vanligt, går som vanligt men lampan släcks inte.
Nu när du säger det så gick varvtalet ner efter bara en kort stund, jag förväntade mig ett högre varvtal på grund av autochocke.

Var köper jag en kabel? Jag vet att länken finns nån stans bland alla dessa sidor men det är lördag kväll... :fyllisar
 
Länken jag hade tidigare fanns inte kvar, men en snabb sökning gav dessa alternativ.

Jaså, har dom flyttad regulatorn på -09 och framåt, på 06-08 sitter den strategiskt placerad i hjulhuset:brinnerup Finns det inte möjlighet att använda kattstrypare? :lökmeck

Njae, jag tror inte det var Ermax. Zero Gravity var det dom hette, riktigt snyggt faktiskt:)

Har kollat Powerbronze och det ser bra ut, de andra, kan det vara Ermax?
Metallklumpen är denna :D:...
 
Länken jag hade tidigare fanns inte kvar, men en snabb sökning gav dessa alternativ.

Jaså, har dom flyttad regulatorn på -09 och framåt, på 06-08 sitter den strategiskt placerad i hjulhuset:brinnerup Finns det inte möjlighet att använda kattstrypare? :lökmeck

Njae, jag tror inte det var Ermax. Zero Gravity var det dom hette, riktigt snyggt faktiskt:)
Regulatorn och säkringshållaren är nu monterade enligt senaste lökmeckinstruktioner. :tummenupp

Kåporna fick "anpassas" lite eftersom jag också har kraschpuckar från T3 racing monterade och fästet till dessa sticker ut mer än man räknat med vid tillverkningen av kåporna. Dremel is da shit, roligaste verktyget på länge, inget garage är komplett utan en :)
 
Last edited:
Det är bara att erkänna att Prylar är skit kul:
Lyckades fynda igår:
Pp tuning race pinnar
Kit stamm
Kit Styrenhet
Cordona Quick shifter
Hajfena
& lite annat smått & gott
- 3 veckor till licenskurs på gelleråsen, hoppas bara att plog maskinen fungerar!
 
Lägg armbågarna på knäna och ändra benposition då och då, så funkar långturerna bäst - i alla fall för mig...:)

Ja just det, men hur skall somliga av oss nå fram till styret då? :tungan:rolleyes:

Själv håller jag som bäst på att fundera på hur de där snygga kedjesträckarna som jag fick i "julklapp" häromveckan skall monteras. Fälgarna är av och skall bytas däck på imorgon. Sen hade jag ju tänkt att de där titangrunkorna skall monteras när jag lyfter på bakhjulet igen :va

Å så fick jag en sån skön uppgift att se till att Tarzans nya kraschkåpor lackeras inför hans nästa gästspel i Sverige framåt sommaren. Fick upp de till Stockholmia i förra veckan och konstaterade att vissa borrhål i de så klart inte stämmer. Så tack för den, jag får strippa min egen hoj för att kolla hur jag skall fixa de där kåporna åt honom :gnissla... ja ja jag lär väl mig nåt fantastiskt på det oxå ;).
 
Men använd tänderna då, människa...

Cicci, det är just precis denna typ av inlägg som resulterar i att 98.2 % av trådens läsare är mer än smått förälskade i Dig...:) Tarzan är en lycklig man, men Du kan ju alltid passa på att tillämpa lite tillbehörsrelaterad egendomsutjämning om och när hans hoj står till förfogande...;-)

Ja just det, men hur skall somliga av oss nå fram till styret då...?

Å så fick jag en sån skön uppgift att se till att Tarzans nya kraschkåpor lackeras inför hans nästa gästspel i Sverige framåt sommaren. Fick upp de till Stockholmia i förra veckan och konstaterade att vissa borrhål i de så klart inte stämmer. Så tack för den, jag får strippa min egen hoj för att kolla hur jag skall fixa de där kåporna åt honom :gnissla....
 
Last edited:
Men använd tänderna då, människa...

Cicci, det är just precis denna typ av inlägg som resulterar i att 98.2 % av trådens läsare är mer än smått förälskade i Dig...:) Tarzan är en lycklig man, men Du kan ju alltid passa på att tillämpa lite tillbehörsrelaterad ?
egendomsutjämning om och när hans hoj står till förfogande...;-)

Jaså det säger du...hm ja och han har även en stor portion förtroende för att jag fixar kåporna med rätt färg och att det går att montera på de när han kommer hem, för då finns ingen tid för felmarginaler.

He he ja jo, men jag fick ju faktiskt fotpinnar och mina nya snygga broms- och kopplingshandtag monterade i ett nafs, när han var hemma :). Hade ju tagit väsentligt mycket längre tid för mig att göra det. Han har ju övat några gånger på det, under senaste året :rolleyes::D

Får väl lägga ut bilder på när kedjesträckarna är på plats oxå, så folk kan kolla att de sitter på rätt ställe ;)....om inte annat för att det är ett snyggt smycke att bli lite avis på :)

Kram på dig Roffe :krama
 
Grattis du! Från en grym hoj till en annan :) Och jag som fortfarande inte testat S3:an. Aja, någon dag.
 
Grattis Cliffan till ett riktigt bra val:) Det är en fin hoj Du lagt vantarna på, jag slår vad om att Hr Andy kommer att kasta lystna blickar efter den vid sommarens glassätarturer...:tummenupp

sådär nu har man bytt till sig en moppe675 lagom tills snön töar bort...
 
Välkomen hit! Andy vet vad han går miste om ;-)

Bah... Nåväl visst är det kubik som räknas. Hrmf... Typ ;)

Skönt att hojjen håller sej inom gänget så man får provsitta emellanåt när 1050 känns för tjock ;)


Skickat med den näst senaste tekniken inom data/multimedia.
 
Grattis Cliffan till ett riktigt bra val:) Det är en fin hoj Du lagt vantarna på, jag slår vad om att Hr Andy kommer att kasta lystna blickar efter den vid sommarens glassätarturer...:tummenupp


Stämmer! Nu får ni va snälla mot Cliffy. Äntligen ska den gamla 675:an få smaka bana på riktigt i hans ägo :banan

Kommer med största sannolikhet kolla in här igen då och då. Kul att lära känna alla daytonaägare i denna utmärkta tråd. Vi hörs och ses!!

Andy


Skickat med den näst senaste tekniken inom data/multimedia.
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top