Tjejkurs i Stockholmsområdet den 11-12 juni 2011.

Cicci W

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Ort
Fruängen, Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Vill du få mer tid att ha kul??

11-12 juni anordnar SMC Stockholm en kurs riktad till tjejer på olika nivåer, som vill bli ett med sin hoj och därmed öka sin kompetens och sitt självförtroende.

Det kommer att bli en fullspäckad helg med duktiga instruktörer, som kommer att se till att du får en lärorik och rolig upplevelse :)

Så se till att boka in 11-12 juni i din kalender redan idag!! :yoparty

Mer info kommer löpande i denna tråd, samt på www.svmc.se . Ni är hjärtligt välkomna att ställa frågor här, så svarar vi på de efterhand.

Vi syns tjejer!!
 
Last edited:

M155E

Sukkabreeewd
Gick med
26 Feb 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 750 K8 - "Misse edition"
Låter riktigt skoj! :tummenupp

Har dock letat på SMC´s hemsida men hittar inte kursen under kommande kurser 2011...vart kan man läsa om den?
 

Cicci W

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Ort
Fruängen, Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Alla tjejer är välkomna till kursen oavsett hoj! Poängen är att du ska bli ett med just din hoj, vare sig du har en sporthoj, custom, offroad etc.

Vi vill att du skall åka ifrån kursen med ett stort leende och en massa nya aha-upplevelser och nya insikter kring din körning.

Därför kommer kursen läggas upp med flera olika övningar uppdelade på två dagar. Övningsplatser är inte helt fastställda ännu, men kommer att komma inom kort. Därmed är inte priset eller datum som kursen släpps klart heller.

Ambitionen är att släppa kursen inom en snar framtid. Så fort vi vet mer så informerar vi i tråden här, så håll ögona öppna ;).
 

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Alla tjejer är välkomna till kursen oavsett hoj! Poängen är att du ska bli ett med just din hoj, vare sig du har en sporthoj, custom, offroad etc.

Vi vill att du skall åka ifrån kursen med ett stort leende och en massa nya aha-upplevelser och nya insikter kring din körning.

Därför kommer kursen läggas upp med flera olika övningar uppdelade på två dagar. Övningsplatser är inte helt fastställda ännu, men kommer att komma inom kort. Därmed är inte priset eller datum som kursen släpps klart heller.

Ambitionen är att släppa kursen inom en snar framtid. Så fort vi vet mer så informerar vi i tråden här, så håll ögona öppna ;).

SMC Stockholms styrelse har ikväll haft möte och godkänt upplägget, priset, övningsplatserna och hela arrangemanget.

Jag kan bara säga en sak: Jag är GRYMT avundsjuk på de tjejer som hinner få plats när anmälningen släpps (och det blir ganska snart).

:Bugar djupt för planeringsgruppen.
 

Cicci W

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Ort
Fruängen, Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Precis som Lime säger....kursen släpps inom några dagar, så håll ögona öppna :)

Detta kommer alltså vara en 2-dagarskurs med övernattning på hotell.

Vi får chans att ubyta upplevelser och intryck med varandra från dag 1, som kommer att hållas på Gillingebanan.

Där kommer det att köras en massa kul och nyttiga övningar på olika underlag och i olika hastigheter. Allt för att skapa en ett-med-hojen-känsla och för att bygga upp Ditt självförtroende. (Återkommer med lite mer info om upplägget för dagen).

På lördagskvällen åker vi gemensamt till hotellet för middag och en trevlig sammankomst där vi kan dela med oss av dagens händelser och för lite andra roliga händelser också.

Med en massa ny kunskap och aha-upplevelser från lördagen, kör vi upp till Arlanda TT och kör en BKK kurs under söndagen.

Kursen kommer att kosta 2495 kr och då ingår alltså 2 kursdagar, med luncher, fika, middag på lördagen samt övernattning på hotell.

Så håll ögonen öppna på www.svmc.se bokningssystem, för snart släpps kursen.

Frågor kan förutom här, även mailas till tjejkurs2011@smcstockholm.se

Nu kör vi!!!!!!!!!!!:yoparty

//Tjejkursgruppen i Stockholm
 

Cicci W

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Ort
Fruängen, Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Nu släpps kursen vilken dag som helst! Håll koll på bokningssidan på www.svmc.se för att göra din bokning!

Vi märkte ett stort intresse för kursen under mässdagarna och jag är övertygad om att vi kommer få en rolig och lärorik hojhelg tillsammans :)

:hoppa
 

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Anmälningarna tickar in i jämn takt. Det gillar vi!!

Passa på att anmäla er tjejer. Kursen är unik under nästa år och enormt prisvärd. Det är få kurser som är "all inclusive" så som denna kurs.


(Vi ska inte ens nämna rusningen på instruktörsanmälningarna.... ;) )
 

Cicci W

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Ort
Fruängen, Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Snart är våren här och det kändes i Stockholm idag :). Bar några veckor kvar tills det är dax att plocka fram hojen igen :D!

Kolla in kursinbjudan till tjejkursen, som kommer att bidra till att din hojsäsong blir en ännu roligare upplevelse ;)

http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=8937

Boka dig här: https://www2.svmc.se/mittkonto

Ditt medlemsnummer och sen ditt fullständiga personnummer utan mellanslag eller bindestreck är ditt lösenord.

Vi ses :)

//Tjejkursplaneringsgruppen genom arr. Cicci Walton
 

Frolic

Jag kan allt...Bara du lär mig!
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsr 750 2015, Suzuki Katana
Åhh hade ju varit skit skoj, var på en tjejkurs i Grängesberg för några år sedan...
Jag är på Gotland redan den helgen o laddar inför Lelleträffen:yoparty
Men det kanske kommer fler tjejkurser under sommaren? Hoppas

Loppan
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Åhh hade ju varit skit skoj, var på en tjejkurs i Grängesberg för några år sedan...
Jag är på Gotland redan den helgen o laddar inför Lelleträffen:yoparty
Men det kanske kommer fler tjejkurser under sommaren? Hoppas

Loppan

Tyvärr är detta den enda planerade "könsdiskriminerande" kurs som planeras av smc stockholm i år.

Men du är varmt välkommen på de ej diskriminerande kurserna. :D
 

Frolic

Jag kan allt...Bara du lär mig!
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsr 750 2015, Suzuki Katana
Jo jag har planer på att köra fler & blandade kurser:yoparty

Ville mest få igång tråden o tagga tjejer att kanske köra en tjejkurs OM dom inte vill börja med blandade direkt:)

Alla kurser är bra & nyttiga för alla oavsett kön:tungan

Loppan
 

Cicci W

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Ort
Fruängen, Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Byte av hotell

Lite info om boendet!

Vi kommer att bo på Quality hotel Arlanda i 4-bäddsrum, istället för Scandic Upplands Väsby.

Det betyder att vi har en mycket kort färd på söndag morgon till banan :D.

/arr. Cicci Walton

Frågor om kursen? Skriv din fråga här eller maila till tjejkurs2011@smcstockholm.se

Frågor om ditt medlemsskap eller själva bokningen? Kontakta SMC kansliet direkt, så hjälper de till!
 

Cicci W

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Ort
Fruängen, Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Bokningen i full fart!

Dax att boka Din plats nu!

Nu har bokningen kommit igång på allvar när våren äntligen börjar kännas i luften. Drygt 20 platser kvar :D och hojsäsongen har knappt börjat!

Bara klicka på länken så kommer du direkt till bokningen

https://www2.svmc.se/mittkonto

:yoparty
 

Cicci W

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Ort
Fruängen, Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Detaljplaneringen för kursen är i full gång och jag ser oerhört mycket fram emot att genomföra den med alla duktiga instruktörer och resurser vi fått ihop :yoparty!

Missa inte chansen att delta på denna 2-dagarskurs!

Nu är det 42 anmälda... 18 platser kvar och säsongen har knappt börjat. Se till att boka så du inte missar detta tillfälle.

:banana
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top