Triumph Daytona 675-tråden!

Mät med multimetern över batteripolerna:
1 - när tändningen slås på
2 - när startknappen trycks in

Sjunker spänningen under 11.7 - 11.8 V laddar Du batteriet - eller köper ett nytt.

Ligger spänningen konstant - trippelkolla ännu en gång stöd, koppling, dödarknapp etc. Har Du bytt kopplingshandtag - kolla att kontakten verkligen trycks in när Du drar in handtaget.

...Vart ligger problemet?

Nu måste jag ha akut hjälp!

Jag har plockat ner hela hojen i delar och moddat den en hel del under våren. Idag var äntligan allt klart och jag skruvade ihop det sista. Jag rullade ut den på gatan och skulle köra till affären och tjacka red dead redemption, men då STARTAR INTE HOJEN!

Jag drar igång tändningen och allt tänder och och det låter som det ska. Men när jag trycker på startknappen så knäpper det bara till. Displayen släcks för någon sekund sen startar displayen om.

Någon som vet vart problemet kan ligga?

Tyvärr har jag ju mekat med i princip allt så jag vet inte vart problemet kan ligga. Jag har fällt upp stödet, tryckt in kopplingen och allt det vanliga.

Vart ligger problemet?

har du ström till strålkastare o blinkers?

Jag tror ev att det kan vara batteriet. Laddade det fullt natten innan, men hade tändningen på i ca 2 min när jag rullade ut bågen från garaget. Jag har installerat xenonljus och dom drar ström som fasiken.

Alla lampor och hel/halvljus funkade, men hojen var död. Men efter jag försökte lite till så dog hel/halvljus. Så förmodligen är det batteriet. Har satt det på laddning över natten. Gör ett nytt försök imorgon.

En skruvmejsel. Kolla instruktionsboken där står original inställningarna.
Jag tror inte det är något fel på din tank, möjligtvis så är ovan nämnda gummibussning skadad på den sida som du upplever som lös.

Jag har monterat en kraschtank utan bussningar, och trots att alla skruvar sitter som de ska är den relativt lätt att vicka från höger till vänster. Så lyft tanken, kolla om bussningarna finns. Gör de inte det så köp ett par nya :tummenupp (kanske har föreslagits av andra, inte läst bakåt i tråden).

Jag tror ev att det kan vara batteriet. Laddade det fullt natten innan, men hade tändningen på i ca 2 min när jag rullade ut bågen från garaget. Jag har installerat xenonljus och dom drar ström som fasiken.

Alla lampor och hel/halvljus funkade, men hojen var död. Men efter jag försökte lite till så dog hel/halvljus. Så förmodligen är det batteriet. Har satt det på laddning över natten. Gör ett nytt försök imorgon.

Har du fått tillbaka din båge eller är det en ny? :)

Tjena,

Tänkte jag ska kolla i systertråden också.

Är det normalt att 675:an svettas ut lite olja såhär? Den har gått bra precis 500mil.

Oroa sig :confused: :gnissla :va

Bifogat

• DSC00024_red.jpg
    DSC00024_red.jpg
    218.8 KB · Visningar: 134
Min cykel tillsammans med många andras svettas under oljefiltret, att det blir kladdigt på tråget. Men det som du visar har jag nog aldrig sett.

Finnes : Slipon till någon av er piloter som inte har rätt ljud på hojen. Se mer under köp& sälj här på SH.

slangen som sitter precis vid locket på kylvätske behållaren skall gå vart då?
Har frågat tidigare men inte fått riktigt klart för mig hur det ska se ut...

Bifogat

• DSC01212.jpg
    DSC01212.jpg
    236.5 KB · Visningar: 82
Hej!

Undrar vad effekten blir och hur många extra hk man får ut av TOR slipon/mappning och effektluftfilter?

Tacksam för svar

Äntligen ägare till en 675a

I fredags köpte jag en 675a-08. Hojen har stått som demo-hoj och hade gått 1,2 mil. Känns riktigt kul.
Själv har jag hunnit med 30 mil. Var skitväder i söndags.
Det kommer bli en hel del mil på banor i sommar, något jag ser riktigt mycke fram emot

I fredags köpte jag en 675a-08. Hojen har stått som demo-hoj och hade gått 1,2 mil. Känns riktigt kul.
Själv har jag hunnit med 30 mil. Var skitväder i söndags.
Det kommer bli en hel del mil på banor i sommar, något jag ser riktigt mycke fram emot

Härligt, grattis & välkommen i gänget! :)

Kul oxå med en liten annorlunda färg, den ser man(läs; jag) inte så ofta! :tummenupp

Bromsar: Original beläggen är lite dyrare men riktigt bra!
Den tyska sidan är louis.de
Annars är ebay ett bra tips!:tummenupp

okaj tackar för svaren, ska kolla lois.de då.
den har gått 680 mil nu(rätt bra för att vara en 2010:)) så dom börjar väl att ta slut. däcken e också i behov av att bytas. det kostar om man ska köra mycket:gnissla

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT