Triumph Daytona 675-tråden!

Har lite funderingar om någon har haft liknande problem. Har tagit hem en d675:a från usa och har lite beskymmer att få tag i ett bullerintyg. Någon som har någon idé hur man får tag i ett?
 
ЯK;4706465 skrev:
Satt med kärringens hårfön så länge att grannen kom ut och fällde kommentaren "det där ser ju roligt ut" med ironi. Men den kanske är för vek.

Har iallafall gjort ett nytt försök. Får vi se om det blev bättre.

Har satt på techspecs med både hårfön och varmluftspistol, tyckte det funkade med bägge delarna :tummenupp
 
Någon som vet om de där TechSpecs finns att köpa i Sverige :va Eller är man tvungen att beställa dem från USA?
 
Nej, det är inte helt lätt, ska villigt erkännas. Man får kolla in vilken modell man vill ha på Tank Tredz hemsida och sedan snacka med grabbarna på Race Repairs och beställa.

Scrolla ned en bit på denna sida för att läsa mer och hitta länk till Tank Tredz-sidan: http://www.racerepairs.com/index.php?limitstart=5



nu ja, där var den. lite dum sida de har. tredzen finns inte med på webshopen
vilken modell har du?? lägga upp bild??
 
Någon som vet om de där TechSpecs finns att köpa i Sverige :va Eller är man tvungen att beställa dem från USA?
Jag har köpt några gånger från Usa, då har prylarna trillat ner i ett kuvert hemma i brevlådan efter ca en vecka. Gripsen är ju inte särskilt skrymmande :D
 
nu ja, där var den. lite dum sida de har. tredzen finns inte med på webshopen
vilken modell har du?? lägga upp bild??


Jag köpte de här universal-tredzen, eftersom de inte har ngn modell (ännu) till just 675:an: http://www.egrips.com/store/index.php?cPath=600&action=buy_now&products_id=600290


Sedan lät jag far min sitta och klura på den optimala(?) lösningen och göra en pappersmall att klippa till tredzen efter. I slutändan blev det så här: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4649890&postcount=4318 Sorry för taskig bildkvalla! :näsblod

Mallen har jag kvar om du är intresserad! :)
 
Sådär! Då var första kördagen på G-åsen avklarad. Tyvärr hann jag inte ta några bilder....
Vi hade fullt upp med en massa övningar.

@Roffe: Nu j-lar går den som jag vet inte vad............
 
Sådär! Då var första kördagen på G-åsen avklarad. Tyvärr hann jag inte ta några bilder....
Vi hade fullt upp med en massa övningar.

@Roffe: Nu j-lar går den som jag vet inte vad............

Skulle vara kul om du eller Roffe gjorde en bänkning, intressant och se vad en dyl operation faktiskt ger, för rektalrensning är ju alltid bra.:D
 
Jag tror faktiskt Roffe har bänkat sin, men jag har inte koll på några siffror.
Den stora skillnaden är att den levererar mer kraft (känns det som iaf) under hela registret samtidigt som den är "snäll". Svårt att förklara en känsla, men den blev "mer harmonisk" om du förstår vad jag menar.

Skulle vara kul om du eller Roffe gjorde en bänkning, intressant och se vad en dyl operation faktiskt ger, för rektalrensning är ju alltid bra.:D
 

Bifogat

  • IMG_0431.jpg
    IMG_0431.jpg
    249.7 KB · Visningar: 121
Jag bänkade ju min för två säsonger sedan, men hann aldrig åka förbi Erik på MCX för att köra en ny runda på samma bänk i fjol. Det ger liksom inte så mycket om man inte kör en före/efter-repa. Min nosade på 105hk på hans bänk den gången, sedan dess har jag bara bytt insugshalsar och rensat EXBV/Kat så jag är lite nyfiken på vad det gett...

Få se om jag tar mig in i vår, jag tänker bara finjustera mappen lite i vår innan det i så fall blir en kaffekopp i Altersbruk:)

@HrHptm - den drar som gott i hela registret, eller hur? Roligt att det lirar bra även för Dig :) Mmm, största vinsten är nog att den är just "snäll", den är mindre ryckig vid av/påslag på gasen då den kompenserar för O2-sensorns tendens att ligga lite magert, sedan drar den jämnt under hela registret, lite "elmotorstuk" på vridmomentskurvan. Det finns ingen större effektpuckel eller -svacka, vilket kan vara ovant för r4-åkare. Kolla gärna soppaförbrukningen vid någon glassätartur, mappen är faktiskt snålare än "original" om man bara tourar fram. På bana däremot...:död

Skulle vara kul om du eller Roffe gjorde en bänkning, intressant och se vad en dyl operation faktiskt ger, för rektalrensning är ju alltid bra.:D
 
Last edited:
Hej hej.

Har också hängt här en tid men enbart läst vad andra skriver. Postat några trådar med frågor om 675an och som alltid fått snabba bra svar.

Tänkte det var dags att säga hej.

Bor i vasastan sedan 1,5 år tillbaka, kommer ursprungligen från Gävle.

Hör gärna av er om ni ska ut och åka, kan behöva lite bra guidning på fina vägar!

/Jens

Ps

Är någon i behov av garage så hojta till. Kostnad 700/månad i ett litet privat garage (16 platser). Hyresvärden har gjort om en mindre bilplats till 2 mc parkeringar, jag hyr ena delen.

Ds
 
välkommen! det blir säkert ett par turer denna sommar! :tummenupp
Om det skulle vara ngn som kan tänka sig att dundra ner till mantorp imorgon bitti och köra så kan ni väl höra av er!!!
 
Last edited:
På väg hem efter en extremt lärorik dag med SMC på Gelleråsen. Kallt i morse vilket gjorde att vi tog det lite lugnt och övningarna satt bättre. Sen kom solen och med den farten.
 
Grattis till en fin dag:) ibland blir det nästan bättre och ger mer om man tar det lite lugnare än vanligt från början, handen på hjärtat så vill nog de flesta av oss panga på lite för mycket, lite för snabbt och lite för helhjärtat innan övningarna riktigt "satt sig"...

Ska Du sälja Trajjan? Blir det "Bumse" på heltid eller tänker Du handla något annat skoj?

På väg hem efter en extremt lärorik dag med SMC på Gelleråsen. Kallt i morse vilket gjorde att vi tog det lite lugnt och övningarna satt bättre. Sen kom solen och med den farten.
 
Det var precis så det var. Steg 3 med att låta hojen "köra själ" med minimal påverkan var perfekt att träna i lägre hastighet.

Kollar mest intresset för en eventuell affär. Vet nog inte vad jag vill ha istället. Och efter idag blir man allt lite nykär :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top