Triumph Daytona 675-tråden!

hedlund_87

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2010
Ort
borlänge
Hoj
2006 Triumph Daytona 675
Har lite funderingar om någon har haft liknande problem. Har tagit hem en d675:a från usa och har lite beskymmer att få tag i ett bullerintyg. Någon som har någon idé hur man får tag i ett?
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
ЯK;4706465 skrev:
Satt med kärringens hårfön så länge att grannen kom ut och fällde kommentaren "det där ser ju roligt ut" med ironi. Men den kanske är för vek.

Har iallafall gjort ett nytt försök. Får vi se om det blev bättre.

Har satt på techspecs med både hårfön och varmluftspistol, tyckte det funkade med bägge delarna :tummenupp
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Någon som vet om de där TechSpecs finns att köpa i Sverige :va Eller är man tvungen att beställa dem från USA?
 

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Södermalm, Sthlm
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Nej, det är inte helt lätt, ska villigt erkännas. Man får kolla in vilken modell man vill ha på Tank Tredz hemsida och sedan snacka med grabbarna på Race Repairs och beställa.

Scrolla ned en bit på denna sida för att läsa mer och hitta länk till Tank Tredz-sidan: http://www.racerepairs.com/index.php?limitstart=5



nu ja, där var den. lite dum sida de har. tredzen finns inte med på webshopen
vilken modell har du?? lägga upp bild??
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Någon som vet om de där TechSpecs finns att köpa i Sverige :va Eller är man tvungen att beställa dem från USA?
Jag har köpt några gånger från Usa, då har prylarna trillat ner i ett kuvert hemma i brevlådan efter ca en vecka. Gripsen är ju inte särskilt skrymmande :D
 

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Södermalm, Sthlm
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
nu ja, där var den. lite dum sida de har. tredzen finns inte med på webshopen
vilken modell har du?? lägga upp bild??


Jag köpte de här universal-tredzen, eftersom de inte har ngn modell (ännu) till just 675:an: http://www.egrips.com/store/index.php?cPath=600&action=buy_now&products_id=600290


Sedan lät jag far min sitta och klura på den optimala(?) lösningen och göra en pappersmall att klippa till tredzen efter. I slutändan blev det så här: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4649890&postcount=4318 Sorry för taskig bildkvalla! :näsblod

Mallen har jag kvar om du är intresserad! :)
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Sådär! Då var första kördagen på G-åsen avklarad. Tyvärr hann jag inte ta några bilder....
Vi hade fullt upp med en massa övningar.

@Roffe: Nu j-lar går den som jag vet inte vad............
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Sådär! Då var första kördagen på G-åsen avklarad. Tyvärr hann jag inte ta några bilder....
Vi hade fullt upp med en massa övningar.

@Roffe: Nu j-lar går den som jag vet inte vad............

Skulle vara kul om du eller Roffe gjorde en bänkning, intressant och se vad en dyl operation faktiskt ger, för rektalrensning är ju alltid bra.:D
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Jag tror faktiskt Roffe har bänkat sin, men jag har inte koll på några siffror.
Den stora skillnaden är att den levererar mer kraft (känns det som iaf) under hela registret samtidigt som den är "snäll". Svårt att förklara en känsla, men den blev "mer harmonisk" om du förstår vad jag menar.

Skulle vara kul om du eller Roffe gjorde en bänkning, intressant och se vad en dyl operation faktiskt ger, för rektalrensning är ju alltid bra.:D
 

Bifogat

  • IMG_0431.jpg
    IMG_0431.jpg
    249.7 KB · Visningar: 121

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag bänkade ju min för två säsonger sedan, men hann aldrig åka förbi Erik på MCX för att köra en ny runda på samma bänk i fjol. Det ger liksom inte så mycket om man inte kör en före/efter-repa. Min nosade på 105hk på hans bänk den gången, sedan dess har jag bara bytt insugshalsar och rensat EXBV/Kat så jag är lite nyfiken på vad det gett...

Få se om jag tar mig in i vår, jag tänker bara finjustera mappen lite i vår innan det i så fall blir en kaffekopp i Altersbruk:)

@HrHptm - den drar som gott i hela registret, eller hur? Roligt att det lirar bra även för Dig :) Mmm, största vinsten är nog att den är just "snäll", den är mindre ryckig vid av/påslag på gasen då den kompenserar för O2-sensorns tendens att ligga lite magert, sedan drar den jämnt under hela registret, lite "elmotorstuk" på vridmomentskurvan. Det finns ingen större effektpuckel eller -svacka, vilket kan vara ovant för r4-åkare. Kolla gärna soppaförbrukningen vid någon glassätartur, mappen är faktiskt snålare än "original" om man bara tourar fram. På bana däremot...:död

Skulle vara kul om du eller Roffe gjorde en bänkning, intressant och se vad en dyl operation faktiskt ger, för rektalrensning är ju alltid bra.:D
 
Last edited:

JensaR

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2008
Ort
Vasastan
Hoj
Daytona 675
Hej hej.

Har också hängt här en tid men enbart läst vad andra skriver. Postat några trådar med frågor om 675an och som alltid fått snabba bra svar.

Tänkte det var dags att säga hej.

Bor i vasastan sedan 1,5 år tillbaka, kommer ursprungligen från Gävle.

Hör gärna av er om ni ska ut och åka, kan behöva lite bra guidning på fina vägar!

/Jens

Ps

Är någon i behov av garage så hojta till. Kostnad 700/månad i ett litet privat garage (16 platser). Hyresvärden har gjort om en mindre bilplats till 2 mc parkeringar, jag hyr ena delen.

Ds
 

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
välkommen! det blir säkert ett par turer denna sommar! :tummenupp
Om det skulle vara ngn som kan tänka sig att dundra ner till mantorp imorgon bitti och köra så kan ni väl höra av er!!!
 
Last edited:

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
På väg hem efter en extremt lärorik dag med SMC på Gelleråsen. Kallt i morse vilket gjorde att vi tog det lite lugnt och övningarna satt bättre. Sen kom solen och med den farten.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Grattis till en fin dag:) ibland blir det nästan bättre och ger mer om man tar det lite lugnare än vanligt från början, handen på hjärtat så vill nog de flesta av oss panga på lite för mycket, lite för snabbt och lite för helhjärtat innan övningarna riktigt "satt sig"...

Ska Du sälja Trajjan? Blir det "Bumse" på heltid eller tänker Du handla något annat skoj?

På väg hem efter en extremt lärorik dag med SMC på Gelleråsen. Kallt i morse vilket gjorde att vi tog det lite lugnt och övningarna satt bättre. Sen kom solen och med den farten.
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Det var precis så det var. Steg 3 med att låta hojen "köra själ" med minimal påverkan var perfekt att träna i lägre hastighet.

Kollar mest intresset för en eventuell affär. Vet nog inte vad jag vill ha istället. Och efter idag blir man allt lite nykär :)
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top