Triumph Daytona 675-tråden!

Sådär, nu är "Der Hauptmann" ihopsatt igen!
Ap ap ap ap.... dom där täckbrickorna för backspeglarna, var har du hittat dem?
Min lösning blev RF insex, RF bricka, nylonbricka och RF nylock. Funkar men är inte så snyggt.
 
Finns det någon anledning till att behålla passagerarfotpinnarna när man har ensits-cuts?
Förstår att dom ev. kan ta emot ifall man skulle gå ikull men när jag kollade såg det rättså osanolikt ut att det skulle skydda något?

:öl
 
Dom skyddar bakram och sving vid smärre "kalamiteter"...

ЯK skrev:
Finns det någon anledning till att behålla passagerarfotpinnarna när man har ensits-cuts?
:öl
 
Täckbrickorna är av ett par kraschade backspeglar som jag fått av handlaren. Vinkelslipade ner dem till önskad tjocklek och lackade med sprejfärg.:tummenupp

Ap ap ap ap.... dom där täckbrickorna för backspeglarna, var har du hittat dem?
Min lösning blev RF insex, RF bricka, nylonbricka och RF nylock. Funkar men är inte så snyggt.

Jorå, de tar emot och skyddar sving samt bakram.
Har testat dem en gång tidigare....:huvet

ЯK;4696076 skrev:
Finns det någon anledning till att behålla passagerarfotpinnarna när man har ensits-cuts?
Förstår att dom ev. kan ta emot ifall man skulle gå ikull men när jag kollade såg det rättså osanolikt ut att det skulle skydda något?

:öl
 
Last edited:
finns det billigare Engine cover sets än de från GB Racing? 110£ var inte så farligt tycker jag, men sen tillkommer 47£ i frakt + "VAT cost".. känns sådär
 
Näe!
Sving o ram är orginal.....:banana

Grymt! Men vafan har du lackat sving och ram??? Snyggt!


@Roffe: ECU funkar kanon. Den drar fint genom hela registret. Känns som om hojen fick lite mera klös:tummenupp Kan bli hur skoj som helst på G-åsen på fredag!:yoparty
 
Last edited:
ECU funkar kanon. Den drar fint genom hela registret. Känns som om hojen fick lite mera klös:tummenupp Kan bli hur skoj som helst på G-åsen på fredag!:yoparty

Trevligt! Har du gjort några andra effekthöjande åtgärder förutom de på avgassidan? Vilken mapp kör du med?
 
Hej 675 vänner:hej

mitt bakljus fungerar inte men däremot bromsljus fungerar som det ska:va någon som har nått förslag på vad det kan vara?

Mvh
 
Last edited:
Jag kör med Roffes mapp. Har ingen aning om vad han har hittat på:va
Annars bara ett sportluftfilter och dekaltrimm:banana.....

Trevligt! Har du gjort några andra effekthöjande åtgärder förutom de på avgassidan? Vilken mapp kör du med?
 
Låter bra! Tänkte också testa hans mapp och se om det blir nån skillnad mot den jag har nu..
Jag kör med Roffes mapp. Har ingen aning om vad han har hittat på:va
Annars bara ett sportluftfilter och dekaltrimm:banana.....

Är det någon som vet hur man går till väga för att tömma tanken när den inte är monterad? Hävert eller slanga på klassiskt vis? Vill ha fräsch soppa när jag startar upp..
 
finns det billigare Engine cover sets än de från GB Racing? 110£ var inte så farligt tycker jag, men sen tillkommer 47£ i frakt + "VAT cost".. känns sådär

Jag köpte mina på Polidom, inte så flashiga som GB-racings men tror att de var billigare. Det är den typen som klistras med silicon. Finns liknande GB-racing på Triumph Center Länna

Låter bra! Tänkte också testa hans mapp och se om det blir nån skillnad mot den jag har nu..


Är det någon som vet hur man går till väga för att tömma tanken när den inte är monterad? Hävert eller slanga på klassiskt vis? Vill ha fräsch soppa när jag startar upp..

Vad är det för fel på vändauppåner och slabbanerhelagaraginfarten :huvet :D

(nej, det var ingen bra idé, kör på hävertprincipen istället :tummenupp)
 
Hej 675 vänner:hej

mitt bakljus fungerar inte men däremot bromsljus fungerar som det ska:va någon som har nått förslag på vad det kan vara?

Mvh

Det var en säkring, men det va 2 skumma saker som hände...
1 säkringen som va kass va en 15A som satt där det egentligen skulle vara en 5A

2 när jag bytte till 5A så körde jag en liten sväng sedan började motorlampan att lysa:va

please help:Bugar
 
Power wheelies - hur?

Nybörjare på detta. Jag är inte intresserad av att ligga och "balansera" i oändlighet på bakhjulet utan vill kunna (som min CBR600 polare) kunna axa 5-10 sek på baken.
I nuläget kör jag enbart 1:an, drar en kort acc och efter det att hjulet kommer ner och har "studs" så drar jag på igen - sitter bak och rycker lite i styret. Ibland blir det riktigt bra och ibland blir det sämre. Men vecka efter vecka så känns det som att man är på G.
Frågan är - ska man ha foten på bromsen? För grejen är såklart att man inte vill slå runt. Men vad tycker ni? Det känns bättre att fokusera helt på gaskontroll och ett snabbt gasavdrag känns lika effektivt som en bromsinput. Men "vad är rätt" om man nu vill bli duktig på detta?
Orvar, Uddevalla
 
Varmkör hojen tre gånger med avsvalning (under 3 staplar på tempmätaren) mellan varje varmkörning så ser du om det är ett kvarliggande fel. Om det inte är ett kvarliggande fel, tas det bort efter varmkörningarna. Felet loggas dock kvar i ECU och raderas efter 50 start-cykler.
Om lampan fortsätter lysa efter varmkörningarna måste du ha Tuneboy eller ta hojen till verkstad för att läsa av vad det är för fel.


Det var en säkring, men det va 2 skumma saker som hände...
1 säkringen som va kass va en 15A som satt där det egentligen skulle vara en 5A

2 när jag bytte till 5A så körde jag en liten sväng sedan började motorlampan att lysa:va

please help:Bugar
 
tjena kamrater :)

undrar ifall det är någon som kört med antingen ebc eller brembos belägg??
nån som vet vad en uppsättning original belägg kostar??
tackar på förhand
 
Varmkör hojen tre gånger med avsvalning (under 3 staplar på tempmätaren) mellan varje varmkörning så ser du om det är ett kvarliggande fel. Om det inte är ett kvarliggande fel, tas det bort efter varmkörningarna. Felet loggas dock kvar i ECU och raderas efter 50 start-cykler.
Om lampan fortsätter lysa efter varmkörningarna måste du ha Tuneboy eller ta hojen till verkstad för att läsa av vad det är för fel.

Ok, ska prova detta i morgon:)

tack så länge:tummenupp

Mvh
 
Jag har kört SBK5 och har precis lagt på Lucas belägg fram, bägge verkar bra och är lite billigare än original. Men Triumphs originalbelägg är väldigt bra, Brembos gillas också av de som provat dessa.

Så Du har en del bra belägg att välja bland. Tänk på att inte köpa race-belägg till en gathoj, de behöver värme för att funka bra och det är bara på bana vi kan hålla tempen uppe så mycket som behövs.

pcrNiklas skrev:
...ebc eller brembos belägg??...

Motorkåpor: www.carbonadi.de ?

Motorlampa - slocknar den inte efter HrHptm's förslag till massage bör Du läsa felkoden med en OBDII-scanner, Tuneboy eller hos ÅF. Jag skulle tro att det kan vara justeringen av EXBV som den protesterar mot, och att det inte har något med den utbytta säkringen att göra...
 
Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top