Triumph Daytona 675-tråden!

Brytaren på kopplingen..

På sidan 160 i denna eminenta tråd skrivs det om hur man skulle kunna koppla förbi brytaren så att det går att starta utan att trycka in kopplingshandtaget, poängen med detta är att man tar bort kablar och reglage till blinkers mm som inte behövs på en banhoj.

Går det att fixa detta med tuneboy eller måste jag försöka tyda elschemat för att bygla rätt kablar?

Mvh/ Henrik
 
Skoj:tummenupp. Vi låter väl Andy reda ut glasblästerort när han vaknat:). Jag la förresten upp lite klipp från årets kurser på tuben tidigare om Ni vill memorera lite bansträckning:rolleyes:

:...Bokat damen & mig!! :tummenupp
Om Andy ska ha sandblästrarbeachparty igen vill jag se det live den här gången. :D

Absolut:tummenupp. Blir skoj att ses igen, tror att både Du och gubben Din hamnade på något klipp från ifjol, faktiskt:)

Vi är bokade :yoparty ..... som vanligt får man väl säga eller?

Vill Du bara koppla förbi brytaren i kopplingshandtaget så särar Du på kontakten och byglar de två ledarna. Men jag uppfattar det som att Du vill koppla förbi startnyckeln, då använder Du dödarknappen för att strömsätta elsystemet. Det innebär liiite elknåpande och inget som Tuneboy fixar men detta är ingen kunskap man vill ha offentlig så därför kommer det ett litet PM till herrn om en liten stund...:)

Ett tips är däremot att Du passar på att plocka bort "EGR"-utrustningen som sitter ovanför ventilkåpan. Till detta behövs Tuneboy (avaktivera kryssrutan "...Butterfly valve..." i menyn "Edit-Tune Constants"), Du blir av med lite vikt, avgassmällar och det är en sak mindre som kan krångla.

...hur man skulle kunna koppla förbi brytaren så att det går att starta utan att trycka in kopplingshandtaget, poängen med detta är att man tar bort kablar och reglage till blinkers mm som inte behövs på en banhoj...
 
Last edited:
På sidan 160 i denna eminenta tråd skrivs det om hur man skulle kunna koppla förbi brytaren så att det går att starta utan att trycka in kopplingshandtaget, poängen med detta är att man tar bort kablar och reglage till blinkers mm som inte behövs på en banhoj.

Går det att fixa detta med tuneboy eller måste jag försöka tyda elschemat för att bygla rätt kablar?

Mvh/ Henrik

Fast blinkers,tuta och annat mög går ju in i kabelstammen med. Så skall du ändå meka så kan man ju bygla och så. Eftersom jag inte är en större mekaniker så lät jag kopplingskontakten vara och klippte helt enkelt bort den andra kabelhärvan...:gnissla
 
Skoj:tummenupp. Vi låter väl Andy reda ut glasblästerort när han vaknat:). Jag la förresten upp lite klipp från årets kurser på tuben tidigare om Ni vill memorera lite bansträckning:rolleyes:

hehe! vi får se om jag dyker upp i år, annars får ni roa er själva med sandlådesyningar :D

Vad är adressen till dina kemorafilmer Roffe?

Själv hamnade jag på officiella Kemorafilmen...hrmf... nästa gång blir det bättre :tummenupp

Edit: Är det inte mattes hjälm som skymtar i den här? http://www.youtube.com/user/roffesg#p/u/1/oWWqCkqS-EE

Roffe, fan va du kör Gubbe, du håller den brittiska fanan högt :tummenupp
 
Last edited:
En får tacka för det, även en gubbe må ju försöka hålla japsmaffian på plats så gott det går...:) Klart Du ska med, sommaren kommer att bli rätt torftig för Dig annars:fakta

Visst är Matte med, men då jag fick skäll för den första filmen då en engelskspråkig herre tyckte att motorljud är roligare blev det en ny samling klipp: http://www.youtube.com/user/roffesg#p/u/0/BSwtRS4CTeM . Finns nog någon bekant även där...

hehe! vi får se om jag dyker upp i år, annars får ni roa er själva med sandlådesyningar :D

...Edit: Är det inte mattes hjälm som skymtar i den här? http://www.youtube.com/user/roffesg#p/u/1/oWWqCkqS-EE

Roffe, fan va du kör Gubbe, du håller den brittiska fanan högt :tummenupp
 
Last edited:
Tack för hjälpen porta och roffe! Jag meddelar här när/om det funkar.. Det är operation lättning som pågår i vinter så allt onödigt ska bort och varje gram räknas!

Jag ska inom en snar framtid sälja mina maiden kåpor och pc3a till riktigt bra pris för skribenter i denna tråden! Håll koll!:tummenupp
 
Tack för hjälpen porta och roffe! Jag meddelar här när/om det funkar.. Det är operation lättning som pågår i vinter så allt onödigt ska bort och varje gram räknas!

Jag ska inom en snar framtid sälja mina maiden kåpor och pc3a till riktigt bra pris för skribenter i denna tråden! Håll koll!:tummenupp

va skaru ha för kåporna? gillar bakdelen :tummenupp ring mej om det blir "billigt" pris, jag är fattig :D
 
slirkopplingen blev min tillslut, 483 euro landade det på :tummenupp, kemora bokat och jag drar till thailand den 21, det går bra nu :yoparty
 
Grattis:tummenupp. Helt rätt prioriteringar, det finns vad jag vet hela drivor med färgburkar på Biltema. För övrigt skulle min bättre hälft kunna döda för en Thailandsvistelse just nu så det är tydligen någon mer än Hoppe som varit en snäll gosse 2009. Men Dig unnar jag semestern...:)

Trevlig resa!

slirkopplingen blev min tillslut, 483 euro landade det på :tummenupp, kemora bokat och jag drar till thailand den 21, det går bra nu :yoparty
 
Last edited:
Så var denna kvällen förstörd:huvet, efter att sett filmerna så blev det ju inte enklare att stå ut med den vita sörja som ligger utanför dörren.

Just nu 1m snö -15, snackade dom inte om växthuseffekten:va eller är den inställd.
 
Är det SAI du menar att jag ska ta bort? Då måste jag väl fixa några täcklock?

Plockade bort lite saker som jag tyckte såg onödiga ut! Undrar om hojen startar utan dessa!:va:glömdet

Vill Du bara koppla förbi brytaren i kopplingshandtaget så särar Du på kontakten och byglar de två ledarna. Men jag uppfattar det som att Du vill koppla förbi startnyckeln, då använder Du dödarknappen för att strömsätta elsystemet. Det innebär liiite elknåpande och inget som Tuneboy fixar men detta är ingen kunskap man vill ha offentlig så därför kommer det ett litet PM till herrn om en liten stund...:)

Ett tips är däremot att Du passar på att plocka bort "EGR"-utrustningen som sitter ovanför ventilkåpan. Till detta behövs Tuneboy (avaktivera kryssrutan "...Butterfly valve..." i menyn "Edit-Tune Constants"), Du blir av med lite vikt, avgassmällar och det är en sak mindre som kan krångla.
 

Bifogat

  • Foto015.jpg
    Foto015.jpg
    212.3 KB · Visningar: 50
Javisst är det SAI jag menar - EGR Hmpfff:rolleyes: Det är SAI-rutan i Tuneboy som ska avmarkeras, Butterfly valve är ju EXUP. Blev många fel där, måste ha varit nykter...

Om Du inte ska ha den till utställningsändamål är ju budgetalternativet annars att kapa till ett par stumpar från en lämplig slang, plugga medelst lämpligt tätt material + slangklammer och fästa fast på ventilkåpans bägge anslutningar. Det går ju, men det är inte rätt (om nu någon minns Lorry-gänget) :)

Några kommentarer om prylarna Du plockat bort:
- Den lilla dosan nere till vänster är väl MAP-sensorn (sitter bakom luftburken till vänster)? Bad idea att plocka bort, hojen tappar tomgången och går som en påse nötter vid små gaspådrag. Med senaste versionerna av Tuneboy kan Du iofs ställa om mappen så att den alltid går på trottelpossensorn, men jag har aldrig testat det själv.
- Flärpen är väl den som sitter direkt efter insuget? Du kommer att få ett felmeddelande, jag tror Du måste in med ett relä eller helt enkelt låta motorn sitta kvar (är väl dosan uppe till höger?), sök på 675.net sökord "intake air flapper" så borde Du hitta lösningen.
- Burken = SAI. Bort, bort.
- Signalhorn = Bort.

Är det SAI du menar att jag ska ta bort? Då måste jag väl fixa några täcklock?...

Golfströmmen är reverserad och snön på väg mot Kanarieholmarna, där Hoppe sitter och tror han ska ut och åka MC i morgon! Mouhahaha:hoppskrat

/Dr No
...Just nu 1m snö -15, snackade dom inte om växthuseffekten:va eller är den inställd.
 
Last edited:
Javisst är det SAI jag menar - EGR Hmpfff:rolleyes:

Om Du inte ska ha den till utställningsändamål är ju budgetalternativet annars att kapa till ett par stumpar från en lämplig slang, plugga medelst lämpligt tätt material + slangklammer och fästa fast på ventilkåpans bägge anslutningar. Det går ju, men det är inte rätt (om nu någon minns Lorry-gänget) :)


Golfströmmen är reverserad och snön på väg mot Kanarieholmarna, där Hoppe sitter och tror han ska ut och åka MC i morgon! Mouhahaha:hoppskrat

/Dr No

hahaha, jag kan verkligen se hur besviken hoppe hade blivit då......:D
 
- Signalhorn = Bort.

App app app, hur ska man då kunna påvisa fel och brister hos våra kära bilburna medtrafikanter? Skit-på-dej-din-jävel-tutan har sitt värde stundom :tuttar (iof är det väl en räser hank bygger och inte en stadsmoppe :tummenupp
 
Last edited:
Jupp, Hanks magra lekamen i kombination med en maxlättad Daytona gör att han helt enkelt kör över de som inte håller sig undan när han ska förbi. Till Sveavägsposörer rekommenderas denna säkerhetsdetalj:)

...Skit-på-dej-din-jävel-tutan har sitt värde stundom :tuttar (iof är det väl en räser hank bygger och inte en stadsmoppe :tummenupp
 
Japp det är en räser! Om man har ett slipon så funkar det ganska bra att dra in kopplingen och testa varvstoppet några sekunder för att få sina mot.. medtrafikanters uppmärksamhet!

App app app, hur ska man då kunna påvisa fel och brister hos våra kära bilburna medtrafikanter? Skit-på-dej-din-jävel-tutan har sitt värde stundom :t(iof är det väl en räser hank bygger och inte en stadsmoppe :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Back
Top