Triumph Daytona 675-tråden!

har ett bikelift fram (med pigg), känns stabilt som fan, lite grövre och snyggare, kan ju va ett altiernativ, köpte mitt på MC-mässan för tror jag 300 bagis!

iof lyfter väl alla riktiga räserbajkers i kronen av nånn anledning?! :va

bilden är lite mörk iof

kommer inte ihåg vem som frågade om kåpglas, men på bilden ser man mitt Zero Gravity :tummenupp
 

Bifogat

  • IMG_0201.jpg
    IMG_0201.jpg
    52.8 KB · Visningar: 96
Last edited:
Lyft under kronan underlättar om Du ska justera gaffelbenens höjd i kronan eller demontera för att serva benen. Nackdelen är att dom är dyrare, tar lite mer plats samt är lite känsliga att få på plats under frontkåpan.

...iof lyfter väl alla riktiga räserbajkers i kronen av nånn anledning?! :va ...
 
Last edited:
Jo:D det var det nog fanimig:D hade varit guld om den blåa färgkoden till ramen också kunde letas fram av någon själ:)

Skit i den blå ramen, blir på tok för mycket finsk melodifestival över den, det är en räserbajk du har ingen frissörmoppe.
annars gillar jag vita hjul och vita kåpor:tummenupp.

fast dom röda är snabbast:D

Gött! Då blir det ett sånt när snön smält lite så man vågar sig ut!



Nice, en av dessa 5 piggar passar perfekt då eller? Stödet bak har jag och är väldigt nöjd med det Heja Biltema :Bugar

Annars har S-Racing riktigt bra stödhttp://www.s-racing.se/album.php?c=190
 
Last edited:
Fick mina kåpor idag från polidom, ser riktigt bra ut. Förborrat med snabbskruv. Har testmonterat baken och den satt som gjuten:tummenupp.

Nu ska jag bara skruva ihop en Vmax motor som ligger över hela garaget sen ska kåporna tas om hand.
 
Fick mina kåpor idag från polidom, ser riktigt bra ut. Förborrat med snabbskruv. Har testmonterat baken och den satt som gjuten:tummenupp.

Glöm inte å lacka dem innan :yoparty

Kawwagrön kanske?

4252134372_9ef237cf7c.jpg
 
Om det går för sig så tänker jag sticka upp en syl i vädret här o fråga er vad ni som äger triumph tycker om den.

Är det en bra cykel? Känns den gedigen? Hur funkar reservdelsleveranserna om något skulle skita sig?

Vet att det bara är 2 års garanti på cykeln och det får ju iaf mig att känna att triumph inte tror på kvalitén i sin produkt när andra producenter har både 4 och 5 års garanti så länge dom servas på auktioriserad verkstad osv.

Rekommenderar ni denna hojjen?

Har dom mycket problem?

I bilvärlden så är ju renault o peugeot kända som skrotbilar medans bmw o audi är bra bilar. I vilket segment hamnar Triumph?

Går det att teckna maskinskadeförsäkring på en cykel som denna för att täcka upp för den korta garantin och vad kostar det isåfall?

Mvh Tiv
 
Last edited:
Klart det ska lackas: I äkta sprayburksfärg! En annan fick nog av allt som heter kawasaki efter den förra Ninjan jag hade, så grönt blir det inte.
Sen är ju tanken röd. det blir nog någon blandning av svart, rött, vitt som det verkar.

Skall bli kul att se resultatet, glöm inte att lägga upp bilder :tuttar
 
Om det går för sig så tänker jag sticka upp en syl i vädret här o fråga er vad ni som äger triumph tycker om den.

Är det en bra cykel? Känns den gedigen? Hur funkar reservdelsleveranserna om något skulle skita sig?

Vet att det bara är 2 års garanti på cykeln och det får ju iaf mig att känna att triumph inte tror på kvalitén i sin produkt när andra producenter har både 4 och 5 års garanti så länge dom servas på auktioriserad verkstad osv.

Rekommenderar ni denna hojjen?

Har dom mycket problem?

I bilvärlden så är ju renault o peugeot kända som skrotbilar medans bmw o audi är bra bilar. I vilket segment hamnar Triumph?

Går det att teckna maskinskadeförsäkring på en cykel som denna för att täcka upp för den korta garantin och vad kostar det isåfall?

Mvh Tiv

Man kan ju se det som att de andra tillverkarna inte litar på sin kvalite och därför måste ha fem års garanti :banana

Näe, jag vet inte om den skulle vara sämre än andra. Kanske är det lite sämre passform på vissa bitar, men jag har inget att invända på vad det gäller min cykel.

+ Snygg som tusan
+ Fått extremt bra kritik, den bästa sporthojen i lilla klassen
+ Bra försäkring
+ Lågt inköpspris
+ Grym motorkaraktär
+ Trevlig på bana, lättkörd

- Sitter rätt illa i lägre farter

När jag har behövt delar har det gått snabbt att få hem dem.

Men det är enligt mitt tycke inte i BMW-klass (har en sån bil, och nu även en xmoto), men att jämföra den med de märken som har sämst rykte och kvalite känns inte rättvist. Men istället för tysk lite trist ingenjörskonst får du något som har en själ och känsla.

Så det är klart du skall ha en D675 :yoparty
 
Går det att teckna maskinskadeförsäkring på en cykel som denna för att täcka upp för den korta garantin och vad kostar det isåfall?

Mvh Tiv[/QUOTE]


Tyvärr, så vitt jag vet finns inget fb som erbjuder maskinskada ens på nya maskiner. Tror inte du behöver oro dig för kvallen på en D675. Motorn och modellen har ju hängt med ett tag och det sker ju ständigt små förbättringar.

Ge järnet och köp.

ps, If.. har ju vettig försäkring på trajjorna med. Hörde ett ryckte om att FOlksam coh SMC inte längre samarbetar och det lutar åt att inget fb vill försäkra sporthojar om det inte är via så kalla märkesförsäkring. Ytterligare ett argument som talar för en D675 m.a.o
 
Japp, det stämmer att Folksam har sagt upp avtalet med SMC och de som har försäkring hos dem har samma premie tom huvudförfallodatum. Sedan får man se vad de ger för premiepris. Det kan vara värt besväret att kolla med If igen för de som har Folksams Sporthojsförsäkring.


If.. har ju vettig försäkring på trajjorna med. Hörde ett ryckte om att FOlksam coh SMC inte längre samarbetar och det lutar åt att inget fb vill försäkra sporthojar om det inte är via så kalla märkesförsäkring. Ytterligare ett argument som talar för en D675 m.a.o
 
Japp, det stämmer att Folksam har sagt upp avtalet med SMC och de som har försäkring hos dem har samma premie tom huvudförfallodatum. Sedan får man se vad de ger för premiepris. Det kan vara värt besväret att kolla med If igen för de som har Folksams Sporthojsförsäkring.

jag hade tjänat en tusing om året lite styvt på att köra folksam istället men självrisken på 25 bananer sög ordentligt enligt mej. :näsblod
 
Pratade med Folksam igår, och tanten sa att de fortfarande gick och teckna SMC-försäkring hos dem. Ca 500 kr/månaden billigare än "vanlig" året runtförsäkring.

Så här vart det för mig:

Folksam året runt 1600 kr/mån, SR 6000 kr
Folksam av-å-på 2600/270 kr/mån, SR 6000 kr
Folksam SMC 1100 kr/mån, SR 25%
IF 1000 kr/mån, SR 6000 kr

Gubbe 40 bast i Stockholm

Så försäkrar man mer än fyra månader per år blir IF billigast. SMC försäkringen är inte intressant med den höga självrisken tycker jag.
 
Pratade med Folksam igår, och tanten sa att de fortfarande gick och teckna SMC-försäkring hos dem. Ca 500 kr/månaden billigare än "vanlig" året runtförsäkring.

Så här vart det för mig:

Folksam året runt 1600 kr/mån, SR 6000 kr
Folksam av-å-på 2600/270 kr/mån, SR 6000 kr
Folksam SMC 1100 kr/mån, SR 25%
IF 1000 kr/mån, SR 6000 kr

Gubbe 40 bast i Stockholm

Så försäkrar man mer än fyra månader per år blir IF billigast. SMC försäkringen är inte intressant med den höga självrisken tycker jag.

Håller med, skall man stå för 25.000 korvar själv skall premien ner rejält mycket mer. Jag kommer köra halvörsäkrat till nästa säsong. Har lagt pengar på polidomkåpor och chraschpuckar står på önskelistan.
 
Njae, med den gamla SMC-försäkringen borde Du ha kvalat in i 35-årsdelen och då gällde 6 kkr i självrisk enligt försäkringsvillkoren - Bra att vara gubbe i bland:)

För mig personligen verkar det röra sig om en prisökning på ca en tusenlapp per år till 588:-/månad för normal försäkring inkl SMC-rabatt och 6 kkr självrisk.

Inte värst ändå alltså och fortfarande en bra bit vassare än IF (875:-/mån) :)

Urskogarna är bra ibland, hade vi nu bara en bana närmare till så...:gnissla

EDIT - Kollade precis en Street Triple R på Bilsport&MC. 2 600:- hel/hel. Förunderligt:brinnerup

...Folksam SMC 1100 kr/mån, SR 25%

Gubbe 40 bast i Stockholm...
 
Last edited:
Man kan ju se det som att de andra tillverkarna inte litar på sin kvalite och därför måste ha fem års garanti :banana

Näe, jag vet inte om den skulle vara sämre än andra. Kanske är det lite sämre passform på vissa bitar, men jag har inget att invända på vad det gäller min cykel.

Så det är klart du skall ha en D675 :yoparty
Vill inte hålla med riktigt ang passform, tycker de senaste årsmodellerna har kvalitet och passform som vilken japps som helst.

Har i dagsläget 2 Trajjor och hittar inget som dom skulle vara sämre på i kvalitet en övriga.
Bör ju även uppmärksammas att andrahandsvärdet har blivit riktigt bra på Triumph, sen att pundet inte rusat som den japanska valutan gör ju sitt till på prisvärdheten
Tror att Thriumph dras med oförtjänta ryckten sedan innan Hinkley tiden.
 
En fråga grabbar. Jag har TOR-blåset och TOR-mappen. Kommer hojen gå bättre om jag investerar i och monterar en PC3?
 
Ptja, det beror ju lite grand om Du tycker den går dåligt nu?:) Jag ska undvika att teoretisera och försöka hålla det kort. Mina erfarenheter gäller ju en Daytona med TBR-pipa, men mellan slipon-varianterna skiljer inte särskilt mycket.

- Originalmappen är mager framför allt i mellanregistret 4 - 7k, mycket beroende på att det är i detta register som utsläpp och soppaförbrukning mäts. Kan märkas i en liten effektsvacka samt ryckighet i av/på-reaktionen
- TOR-mappen är faktiskt riktigt bra när det gäller toppeffekt. Den är fortfarande lite ryckig på delbelastning och i mellanregistret. Den har dessutom en bättre tändmapp som är en del i den bättre prestandan.
- En ommappning av insprutningen (PCIII) ger 1-2 hk i större delen av effektregistret och bättre körbarhet, MEN det kräver en körning i dyno eller en mapp som utvecklats på dyno på en liknande hoj MED TOR-mappen i ECU.

Ytterligare 1-2 hk kan Du få fram om Du ytterligare vässar tändmappen, men det kan Du inte göra om Du inte har Tuneboy.

Körbarheten är den största vinsten tycker jag. Hojen går mycket jämnare vid kurvtagning med en bra mapp.

Sammantaget: Blir kanske lite mycket pengar att köpa PCIII, installera och bänka? Vi talar väl 5-6kkr?. Hank har ju en PCIII som snart är till salu med en mapp utvecklad på dyno som kan vara ett alternativ?

Mina 10 öre - Lycka Till:)

En fråga grabbar. Jag har TOR-blåset och TOR-mappen. Kommer hojen gå bättre om jag investerar i och monterar en PC3?
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top