Triumph Daytona 675-tråden!

Bränner pengarna i fickan...

...och Ni är sugna på lite mjukvarugodis så är ett gruppköp på TuneBoy uppstartat här. Stoppdatum 20/11.

I helgen går förresten sista MotoGP-loppet av stapeln för Er som (liksom jag) ställt undan för vintern.
 
Ok här kommer några inspirationsbilder!
 

Bifogat

  • DSC00636.jpg
    DSC00636.jpg
    245.4 KB · Visningar: 101
  • DSC00644.jpg
    DSC00644.jpg
    229.9 KB · Visningar: 110
  • MittSverige1 161-059.jpg
    MittSverige1 161-059.jpg
    87.8 KB · Visningar: 108
Ok här kommer några inspirationsbilder!

hehe härligt, gjorde faktiskt rent luftburken själv för en månad sedan, den var rätt så grisig med allt fint damm, för att inte nämna mumifierade getingar :banana

men Hank vad har hänt med din mattsvarta fina topp/underkåpa????
 
Finkåporna är undanstoppade i min källare tills vidare, det där är racekåporna!:yoparty

hehe härligt, gjorde faktiskt rent luftburken själv för en månad sedan, den var rätt så grisig med allt fint damm, för att inte nämna mumifierade getingar :banana

men Hank vad har hänt med din mattsvarta fina topp/underkåpa????

Det är ett kn-filter som jag tvättar med kn-filterspray och olja.:tummenupp

Kan man verkligen blöta ned och torka det luftfiltret?
 
Hello!
Går och klurar på en 675a från 2006. Frågan är; skiljer det nåt (mer än layoutmässigt) något mellan årsmodell 2006,2007 och 2008? Finns det egentligen någon anledning att betala mer för en -07 än en -06 med samma mil?
Stort tack för er hjälp
 
Nej, mellan -06 och -08 skiljer i princip bara dekalerna och lite uppdaterade elektonikkomponenter i ECU som kan ställa till det om man vill mappa om med en "fulmapp" (= nedladdad mapp dynokörd på en liknande hoj).

Det är väl i så fall någon gummislang, bussning eller annat åldrande material som kan strula och som återspeglar sig i andrahandsvärdet. Å andra sidan kan -06 bli lite billigare att försäkra nästa år hos vissa bolag...

Kolla att uppdateringarna är gjorda som dom ska, det gör Du på denna sida.

Lycka till:tummenupp

Hello!
Går och klurar på en 675a från 2006. Frågan är; skiljer det nåt (mer än layoutmässigt) något mellan årsmodell 2006,2007 och 2008? Finns det egentligen någon anledning att betala mer för en -07 än en -06 med samma mil?
Stort tack för er hjälp
 
Nej, mellan -06 och -08 skiljer i princip bara dekalerna och lite uppdaterade elektonikkomponenter i ECU som kan ställa till det om man vill mappa om med en "fulmapp" (= nedladdad mapp dynokörd på en liknande hoj).

Det är väl i så fall någon gummislang, bussning eller annat åldrande material som kan strula och som återspeglar sig i andrahandsvärdet. Å andra sidan kan -06 bli lite billigare att försäkra nästa år hos vissa bolag...

Kolla att uppdateringarna är gjorda som dom ska, det gör Du på denna sida.

Lycka till:tummenupp

Tack för ett bra svar!!
 
Last edited:
Rengjorde mina bromsok för någon vecka sedan, finn 8 generalfel :banana

Rätt svar vinner en kaffe vid tillfälle :tummenupp
 

Bifogat

  • IMG_0241.jpg
    IMG_0241.jpg
    146.2 KB · Visningar: 86
Nästan rätt, men det är Hank som halkar runt med en Elka-dämpare, jag la däremot upp en länk till ett pågående gruppköp på Elka för några veckor sedan:) @Hank - jag skulle tro att framtida Daytona SE eller Daytona R blir lite intressantare i och med detta samarbete:)

Själv lufsar jag över asfalt, curbs och sandfållor med en WP kickande där bak.

Äsch, så bedrövligt kan det väl inte vara?:va Kom ihåg att det blir rejält forcerat med all teori/praktik under fyra på varandra följande dagar som på t ex Kemora och att de flesta av oss kanske behöver gå tillbaka och repetera både steg ett (maskin) och steg 2 (vägen) under ett antal dar på bana eller välbekant krokväg innan vi har fart och kontroll nog för att steg 3 med bl a kroppsförflyttning ska ge full utdelning.

För att citera vad en CSS-coach sa till en kompis: "-Stop climbing on the bike, You arent fast enough". Min kompis valde helt enkelt att hålla ned tempot då det var en ny bana och coachen bedömde att han inte vann något på att hänga ut, det var bättre att i det läget koncentrera sig på referenspunkter och spårval.

Så Du ska se att "stilen" kommer när det andra väl är på plats. Jag tror personligen att det är viktigast och billigast att inte forcera sig själv för hårt och gapa över allt på en gång utan att i stället utveckla körningen steg för steg (gaskontroll, snabbstyrning, blick, spårval inkl svängpunkt och apex) och när flyt och fart ökar spara nedläggningsvinkel genom att hänga ut med överkropp, knä och röv. Stress kan som bekant medföra vurpa, smärta och dränerat konto:)

Detta gäller oss som åker SH, kör man i gnistregn efter en glidare redan under första passet blir detta med att spara nedläggningsvinkel en betydligt mer prioriterad aktivitet:)

För övrigt har jag inte sett den långa versionen av filmen än, så både högvälborne filmknåpare och numera märkeskollega herr HighFidelity såväl som självaste #46 Gjersan ska få en spark därbak om inte ett exemplar distribueras undertecknad per omgående:4skrika

Int e ja bitter...:D

För övrigt så var det en rejäl duvning Du gav Dina ok:tummenupp Seriöst värre må jag säga. Fel? Tjaa, förutom att jag på bilden saknar 2*2 bromsbelägg, 1*2 låsclips och 1*2 låspinnar så verkar väl allt OK? Dessutom saknas väl sex tomma folkölburkar på bilden:7peta

...Edit: Var det inte förresten du som körde med det Roffe?

(Kollade igenom Kemorafilmen...)
 
Last edited:
För att citera vad en CSS-coach sa till en kompis: "-Stop climbing on the bike, You arent fast enough". Min kompis valde helt enkelt att hålla ned tempot då det var en ny bana och coachen bedömde att han inte vann något på att hänga ut, det var bättre att i det läget koncentrera sig på referenspunkter och spårval.

Så Du ska se att "stilen" kommer när det andra väl är på plats. Jag tror personligen att det är viktigast och billigast att inte forcera sig själv för hårt och gapa över allt på en gång utan att i stället utveckla körningen steg för steg (gaskontroll, snabbstyrning, blick, spårval inkl svängpunkt och apex) och när flyt och fart ökar spara nedläggningsvinkel genom att hänga ut med överkropp, knä och röv. Stress kan som bekant medföra vurpa, smärta och dränerat konto:)

Detta gäller oss som åker SH, kör man i gnistregn efter en glidare redan under första passet blir detta med att spara nedläggningsvinkel en betydligt mer prioriterad aktivitet:)
Så kloka ord! :tummenupp
För övrigt så var det en rejäl duvning Du gav Dina ok:tummenupp Seriöst värre må jag säga. Fel? Tjaa, förutom att jag på bilden saknar 2*2 bromsbelägg, 1*2 låsclips och 1*2 låspinnar så verkar väl allt OK? Dessutom saknas väl sex tomma folkölburkar på bilden:7peta
:skrattaåt
 
För övrigt så var det en rejäl duvning Du gav Dina ok:tummenupp Seriöst värre må jag säga. Fel? Tjaa, förutom att jag på bilden saknar 2*2 bromsbelägg, 1*2 låsclips och 1*2 låspinnar så verkar väl allt OK? Dessutom saknas väl sex tomma folkölburkar på bilden:7peta

nja Roffe det var iof inte helt fel, men det rätta svaret hittar du om du tittar på kolvarna, just det de sitter fortfarande i och dessutom inskjutna helt i oken :huvet:huvet:huvet maken till geggig service har jag aldrig varit med om, att inte plocka kolvarna innan man tömmer oken borde vara spöstraff på :banana jag rengjorde efter någon timmas konstant vrede kolvarna och bytte packningar. 3 av 8 kolvar satt fast :glömdet
 
För övrigt har jag inte sett den långa versionen av filmen än, så både högvälborne filmknåpare och numera märkeskollega herr HighFidelity såväl som självaste #46 Gjersan ska få en spark därbak om inte ett exemplar distribueras undertecknad per omgående:4skrika

Int e ja bitter...:D
Tyvärr kan jag faktiskt inte skylla på Gjers i detta avseende då han inte heller har nån film! Jag har skickat honom 2 stycken men det verkar som att han hellre ger bort dom... :va

Jag ska se till att det kommer ett ex till Norrbotten också! :fyllisar
 
Hej alla!
Finns det nån här med en originalsadel till salu? Jag har en comfortsadel som jag gärna byter mot en originalare. Skicka PM om nån vill sälja eller byta
 
Ny D675-ägare!

Hej alla! :hej


Björn heter jag och är nybliven(sedan slutet av okt, ca) ägare av en Daytona 675 -06. Läcker hoj! :D

Har nu läst igenom hela(!) tråden och tagit del av alla tips & åsikter. Måste ju säga att det verkar vara en väldigt trevlig hoj som i regel körs av trevliga människor(dvs ni alla här!). :)


Är det vår snart, förresten? :gnissla
 
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top