Cykelstyre
Gudomlig sporthojare
Ingen som råkar ha en bakre bromsskiva över? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ok här kommer några inspirationsbilder!

Ok här kommer några inspirationsbilder!

hehe härligt, gjorde faktiskt rent luftburken själv för en månad sedan, den var rätt så grisig med allt fint damm, för att inte nämna mumifierade getingar
men Hank vad har hänt med din mattsvarta fina topp/underkåpa????
Kan man verkligen blöta ned och torka det luftfiltret?
Det är ett kn-filter som jag tvättar med kn-filterspray och olja.![]()
Hello!
Går och klurar på en 675a från 2006. Frågan är; skiljer det nåt (mer än layoutmässigt) något mellan årsmodell 2006,2007 och 2008? Finns det egentligen någon anledning att betala mer för en -07 än en -06 med samma mil?
Stort tack för er hjälp
Finkåporna är undanstoppade i min källare tills vidare, det där är racekåporna!![]()
Nej, mellan -06 och -08 skiljer i princip bara dekalerna och lite uppdaterade elektonikkomponenter i ECU som kan ställa till det om man vill mappa om med en "fulmapp" (= nedladdad mapp dynokörd på en liknande hoj).
Det är väl i så fall någon gummislang, bussning eller annat åldrande material som kan strula och som återspeglar sig i andrahandsvärdet. Å andra sidan kan -06 bli lite billigare att försäkra nästa år hos vissa bolag...
Kolla att uppdateringarna är gjorda som dom ska, det gör Du på denna sida.
Lycka till![]()
)
Kom ihåg att det blir rejält forcerat med all teori/praktik under fyra på varandra följande dagar som på t ex Kemora och att de flesta av oss kanske behöver gå tillbaka och repetera både steg ett (maskin) och steg 2 (vägen) under ett antal dar på bana eller välbekant krokväg innan vi har fart och kontroll nog för att steg 3 med bl a kroppsförflyttning ska ge full utdelning.

...Edit: Var det inte förresten du som körde med det Roffe?
(Kollade igenom Kemorafilmen...)
Så kloka ord!För att citera vad en CSS-coach sa till en kompis: "-Stop climbing on the bike, You arent fast enough". Min kompis valde helt enkelt att hålla ned tempot då det var en ny bana och coachen bedömde att han inte vann något på att hänga ut, det var bättre att i det läget koncentrera sig på referenspunkter och spårval.
Så Du ska se att "stilen" kommer när det andra väl är på plats. Jag tror personligen att det är viktigast och billigast att inte forcera sig själv för hårt och gapa över allt på en gång utan att i stället utveckla körningen steg för steg (gaskontroll, snabbstyrning, blick, spårval inkl svängpunkt och apex) och när flyt och fart ökar spara nedläggningsvinkel genom att hänga ut med överkropp, knä och röv. Stress kan som bekant medföra vurpa, smärta och dränerat konto
Detta gäller oss som åker SH, kör man i gnistregn efter en glidare redan under första passet blir detta med att spara nedläggningsvinkel en betydligt mer prioriterad aktivitet![]()
För övrigt så var det en rejäl duvning Du gav Dina okSeriöst värre må jag säga. Fel? Tjaa, förutom att jag på bilden saknar 2*2 bromsbelägg, 1*2 låsclips och 1*2 låspinnar så verkar väl allt OK? Dessutom saknas väl sex tomma folkölburkar på bilden
![]()

För övrigt så var det en rejäl duvning Du gav Dina okSeriöst värre må jag säga. Fel? Tjaa, förutom att jag på bilden saknar 2*2 bromsbelägg, 1*2 låsclips och 1*2 låspinnar så verkar väl allt OK? Dessutom saknas väl sex tomma folkölburkar på bilden
![]()


maken till geggig service har jag aldrig varit med om, att inte plocka kolvarna innan man tömmer oken borde vara spöstraff på
jag rengjorde efter någon timmas konstant vrede kolvarna och bytte packningar. 3 av 8 kolvar satt fast 
Tyvärr kan jag faktiskt inte skylla på Gjers i detta avseende då han inte heller har nån film! Jag har skickat honom 2 stycken men det verkar som att han hellre ger bort dom...För övrigt har jag inte sett den långa versionen av filmen än, så både högvälborne filmknåpare och numera märkeskollega herr HighFidelity såväl som självaste #46 Gjersan ska få en spark därbak om inte ett exemplar distribueras undertecknad per omgående
Int e ja bitter...![]()




|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |