Triumph Daytona 675-tråden!

Nu skall Trajjan äntligen slutgiltligt befrias från sin gatutillvaro.
Så...är det någon som har koll på hur och var man enklast byglar frikopplingen och stödet så att man kan starta hojen?

Har tyvärr slarvat med närvaron på 675.net, men kanske någon vet hur statusen är på quickshifter med Tuneboy? Ja, jag vet att det finns quickshifter till 09:or men min är en 07:a...
 
1 - Ingen QS -kombination med Tuneboy klar ännu. HM:s lösning verkar enkel, tyvärr också dyyyr. Körde en HP2S i helgen med QS. Helskoj!!!
2 - Givarna sitter inne i handtagets respektive fotstödets infästning. Tejpa brytaren i aktiverat läge (indraget) är väl ett härligt lökmek? Annars är det ju bara att dra loss kontaktdonet och bygla anslutningarna.
3 - Ska Du behålla startnyckeln? Om inte kan Du ju dra iväg en mail, den infon är inte offentlig. Dock påverkas ju möjlighet till belysning och annat gattjafs med den lösningen...

Nu skall Trajjan äntligen slutgiltligt befrias från sin gatutillvaro.
Så...är det någon som har koll på hur och var man enklast byglar frikopplingen och stödet så att man kan starta hojen?

Har tyvärr slarvat med närvaron på 675.net, men kanske någon vet hur statusen är på quickshifter med Tuneboy? Ja, jag vet att det finns quickshifter till 09:or men min är en 07:a...
 
Last edited:
Är det någon som har i huvet vilken storlek på hylsor mm man behöver för att demontera hjulen. Tänkte då främst på hjulaxlarna. Sitter på jobbet och måste handla på vägen hem.
 
Är det någon som har i huvet vilken storlek på hylsor mm man behöver för att demontera hjulen. Tänkte då främst på hjulaxlarna. Sitter på jobbet och måste handla på vägen hem.

17 mm insex fram och 27 mm hylsa bak..:)

Sitter hemma och har all tid i världen:tungan
 
Last edited:
Nu skall Trajjan äntligen slutgiltligt befrias från sin gatutillvaro.
Så...är det någon som har koll på hur och var man enklast byglar frikopplingen och stödet så att man kan starta hojen?

Har tyvärr slarvat med närvaron på 675.net, men kanske någon vet hur statusen är på quickshifter med Tuneboy? Ja, jag vet att det finns quickshifter till 09:or men min är en 07:a...

Är väl bara (säger jag som är elektronik kunnig.) ta trådarna som sitter kopplade till switchen för stödet och löda ihop dem. Då lurar du systemet till att tro att stödet alltid är uppe.
Till kopplingen får du ta och ta bort kablarna som går till switchen och isolera dem var för sig.
Då lurar du systemet att kopplingen är intryckt.

Nedanstående är ju inte aktuellt när jag såg att du hade Tuneboy
(Angående quickshifter kan du göra som jag som har PCIII och quickshifter switch på växelpedalen inkopplad till PCIII. Kanske dyrare än en separat quickshifterlösning men PCIII är ju alltid bra att ha också.)
 
Last edited:
det låter konstigt när jag stängt av hojjen....

Att beskriva ljud i text är förmodligen ingenting jag kommer att erhålla ett pulitzer pris för ngn gång i mitt liv, men jag gör ett försök.
När jag igår stängde av hojjen så uppstod ett underligt ljud, nästan som ett sågande ljud, som fortsatte i ca 10 sek, sen slutade det..
Det blev likadant när jag slog på tändningen igen, men ju kallare hojjen blev desto kortare tid fortsatte ljudet.
Ja, detta var inte lätt att beskriva, men ngn kanske har upplevt samma sak som kan relatera :D / Freddan
 
Att beskriva ljud i text är förmodligen ingenting jag kommer att erhålla ett pulitzer pris för ngn gång i mitt liv, men jag gör ett försök.
När jag igår stängde av hojjen så uppstod ett underligt ljud, nästan som ett sågande ljud, som fortsatte i ca 10 sek, sen slutade det..
Det blev likadant när jag slog på tändningen igen, men ju kallare hojjen blev desto kortare tid fortsatte ljudet.
Ja, detta var inte lätt att beskriva, men ngn kanske har upplevt samma sak som kan relatera :D / Freddan

I och med att det blir kortare tid när den svalnar låter det som om det vore något med fläkten till kylningen.
Kanske något skit som fastnat i fläkten.
Eller så har lagrena gått i sig i fläkten.
 
Är motorlampan släckt?

Som Universe säger kan det ju vara fläkten, men 10s verkar vara en kort tid och det borde även höras med motorn igång. Kommer ljudet från hojens nedre/högra sida skulle jag satsa på att Din EXBV (avgasventil) börjar kärva. Då kan denna tråd vara till hjälp:).

/R

...När jag igår stängde av hojjen så uppstod ett underligt ljud, nästan som ett sågande ljud, som fortsatte i ca 10 sek, sen slutade det..
Det blev likadant när jag slog på tändningen igen, men ju kallare hojjen blev desto kortare tid fortsatte ljudet...
 
Är motorlampan släckt?

Som Universe säger kan det ju vara fläkten, men 10s verkar vara en kort tid och det borde även höras med motorn igång. Kommer ljudet från hojens nedre/högra sida skulle jag satsa på att Din EXBV (avgasventil) börjar kärva. Då kan denna tråd vara till hjälp:).

/R

nej idag var motor lampan tänd, så det är nog ventilen som kärvar...
som vanligt har vår guru talat, tack för länken, nu har jag lite och pyssla med :tummenupp

Hela vajjern som reglerar spjället hade gått av :huvet, så nu står man utan hojj till mitten av nästa vecka...., tur att det finns ngt som heter garanti :tummenupp
 
Last edited:
roffe_s is the shit :tummenupp

Om du byter cykel/märke måste du säga till så vi lärjungar kan följa dig ... jag kommer aldrig våga köpa något annat än likadan hoj som dig i alla fall :Bugar

(ja, det skulle vara om du köper kromsläde, men det kommer väl aldrig att hända)

Ja ... det är varmt! Ja ... jag har tråkigt på kontoret! Men snart får man ge sig ut :banana
 
Tack för den salvan, Du:Bugar:D

Jag har faktiskt fått pris på en ny 675 -10 idag. Röd. Och en vit RC8...

Mmm, glöm bara inte - svart, runt och klibbigt ska alltid vara nedåt:)

Till helgen blir det åka av på Fällfors, så det blir nog till att lägga på nya ostar i stället för någon härlig kvällstur i värmen. Över 40 HD-åkare anmälda till kurs på lördag, de Ni. För en gångs skull blir det nog inte min hoj som låter mest:näsblod

roffe_s is the shit :tummenupp

...Ja ... det är varmt! Ja ... jag har tråkigt på kontoret! Men snart får man ge sig ut :banana
 
Nu har även jag köpt ett Zero Gravity glas från USA.
Passformen var bra, däremot var det lika roligt som att streaka genom ett fält med brännässlor när man skulle sätta dit skruvarna och dess gängor/plast-pluppar. Hålen var lite små kan man säga. Hur löste ni andra ägare det?

Anyways, leveransen tog ca 6 dagar från Kalifornien, USA och till min post.
Slutnotan vart ca 950kr, klarade både moms och frakt. På lådan stod det "motorcycle parts 10 dollar" :)

Det ÄR skillnad att köra motorväg i allt från tillåten hastighet och uppåt, så tycker det var ett bra köp, blev bekvämare och faktiskt snyggare också i mitt tycke.

Mitt nästa projekt blir nog något riktigt gubbigt, tänkte prova en gel-sadel. Någon som har en sån? Bortkastade pengar? Inte för att jag tycker den som är med från början är dålig eller ger träsmak men är det något vettigt att köpa? Tänkte mer att jag spenderar mycket tid på hojen, kanske kan bli nice om den blir ännu skönare att sitta på.
 
Last edited:
Nu har även jag köpt ett Zero Gravity glas från USA.
Passformen var bra, däremot var det lika roligt som att streaka genom ett fält med brännässlor när man skulle sätta dit skruvarna och dess gängor/plast-pluppar. Hålen var lite små kan man säga. Hur löste ni andra ägare det?

Tycker mig känna lite skillnad av vinden som går mer "över mig" än "På mig/hjälmen) :tummenupp

Jag köpte också ZeroG men hålen funkade fint på min! Jag tycker det blev lättare att krypa ihop när man kör 91km/h eller 111km/h på svensk motorväg (jag tänjer på gränserna dag för dag) 240km/h på autobahn funkade också, som en sommaräng med surrande humlor bakom det något höjda glaset :tummenupp
 
Nu har även jag köpt ett Zero Gravity glas från USA.
Passformen var bra, däremot var det lika roligt som att streaka genom ett fält med brännässlor när man skulle sätta dit skruvarna och dess gängor/plast-pluppar. Hålen var lite små kan man säga. Hur löste ni andra ägare det?

Anyways, leveransen tog ca 6 dagar från Kalifornien, USA och till min post.
Slutnotan vart ca 950kr, klarade både moms och frakt. På lådan stod det "motorcycle parts 10 dollar" :)

Det ÄR skillnad att köra motorväg i allt från tillåten hastighet och uppåt, så tycker det var ett bra köp, blev bekvämare och faktiskt snyggare också i mitt tycke.

Mitt nästa projekt blir nog något riktigt gubbigt, tänkte prova en gel-sadel. Någon som har en sån? Bortkastade pengar? Inte för att jag tycker den som är med från början är dålig eller ger träsmak men är det något vettigt att köpa? Tänkte mer att jag spenderar mycket tid på hojen, kanske kan bli nice om den blir ännu skönare att sitta på.

Jag köpte en Lowseat gelsadel från JohansMc. Jag ville komma ner mer i hojen.
Jag tycker det känns skillnad från org sadeln. Och den är minst lika bekväm.
 
Strul!

Skulle åka i morse, hojen starta fint men efter 10 sek börjar den gå ojämt och bluddra. Sen stanna den. Försöker starta och den tänder men går illa utan tomgång för att sen stanna igen. Och försöker jag flera gånger i rad startar den inte.

Soppa finns, inga lampor lyser.

Vad kan vara fel? Vatten på fel ställe?
 
:mad: Tråkigt... men du har garanti :tummenupp



Strul!

Skulle åka i morse, hojen starta fint men efter 10 sek börjar den gå ojämt och bluddra. Sen stanna den. Försöker starta och den tänder men går illa utan tomgång för att sen stanna igen. Och försöker jag flera gånger i rad startar den inte.

Soppa finns, inga lampor lyser.

Vad kan vara fel? Vatten på fel ställe?
 
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top