Triumph Daytona 675-tråden!

NU är det nog äntligen dax, Jag MÅSTE rensa upp baken på min Daytona men jag är inte direkt smidig på att meka hoj så undrar om det är någon som känner sig duktig nog att kunna ge lite tips o råd vore grymt tacksamt! :)
 
NU är det nog äntligen dax, Jag MÅSTE rensa upp baken på min Daytona men jag är inte direkt smidig på att meka hoj så undrar om det är någon som känner sig duktig nog att kunna ge lite tips o råd vore grymt tacksamt! :)

Jag har Valtermoto, den är schnygg!
 
Tänker du ta hjälp av Kris och de andra danska Triumph R.A.T´s också?
Då kommer jag och hälsar på, det bör finnas dansk öl i den boxen. :D

Om du ska beställa nåt från T3 så kan du väl höra av dig? Jag har inte fått tummarna ur att beställa mina kraschpuckar och skydd till motor- och kopplingskåpor därifrån än.

P.S. En sak man inte ska glömma montera på Daytonan är "snabbgasen", det är en otrolig skillnad att bara behöva vrida 3/4 på gasrullen från noll till fullt. Till min -09 kostar en sån 110 sek vilket är löjligt billigt för en så bra funktion D.S.

Letar ni efter motorkåpor och/eller kraschkåpor, kolla in polidom.se
Superpassning och väldigt bra kvalitet.
 
NU är det nog äntligen dax, Jag MÅSTE rensa upp baken på min Daytona men jag är inte direkt smidig på att meka hoj så undrar om det är någon som känner sig duktig nog att kunna ge lite tips o råd vore grymt tacksamt! :)


Gjorde om originalet, original passform + (kablarna) går genom. Men då måste man ha TOR. :tummenupp eller Original rör
 

Bifogat

  • CIMG1786.jpg
    CIMG1786.jpg
    213.3 KB · Visningar: 65
  • DSC00893.jpg
    DSC00893.jpg
    224.8 KB · Visningar: 70
Last edited:
Letar ni efter motorkåpor och/eller kraschkåpor, kolla in polidom.se
Superpassning och väldigt bra kvalitet.

har precis bestält ett sätt som kommer att vänta på mig när jag kommer ner till gotland på tors, sen är det ringen i 3 dagar, och vädret ser ju riktigt nalle ut :yoparty
 
Letar ni efter motorkåpor och/eller kraschkåpor, kolla in polidom.se
Superpassning och väldigt bra kvalitet.

Kan bara instämma. Köpte cuts och framskärm från dem. Bra service, ringde när grejorna var på väg :tummenupp

Mina kåpor (som säkert är från sydostasien) passade inte speciellt bra, men efter ett antal timmars meckande är de på plats. Nu skall jag bara bestämma färg ... tror det blir KTM-orange :banana

Så som skiten ser ut nu:
3646129193_83f461289f.jpg


En tanke (i paint :yoparty)
3644856230_b45906023e.jpg
 
Nu skall jag bara bestämma färg ... tror det blir KTM-orange :banana

Så som skiten ser ut nu:
3646129193_83f461289f.jpg


En tanke (i paint :yoparty)
3644856230_b45906023e.jpg

Tänkte när jag läste texten och såg KTM-Åååransch - Men varför!?:huvet Men så såg jag bilden du meckat till och riktigt sken upp! :)
DEN tyckte jag var både frän och schnygg!:tummenupp Klockrent!
 
Tänkte när jag läste texten och såg KTM-Åååransch - Men varför!?:huvet Men så såg jag bilden du meckat till och riktigt sken upp! :)
DEN tyckte jag var både frän och schnygg!:tummenupp Klockrent!

Tackar ... fast det är daxnotering på lacken ... funderar och skissar :)

Någon som "limmat" fast sina motorskyddskåpor med silicon? Vad använde ni för typ? Måste ju klara värme?

Och hur mycket skall man lägga på? Om man i framtiden vill få bort dem utan vinkelslip?
 
Japp, på kawa'en brugte jeg silicon fråm biltema...det funker bra...

Och ja, det skal kunne tåle varme, naturligvis

Brug nu rigeligt... du vil hellere ta' dem bort med en vinkelsliber än att tabe dom ved ett styrt !

Någon som "limmat" fast sina motorskyddskåpor med silicon? Vad använde ni för typ? Måste ju klara värme?
 
...Någon som "limmat" fast sina motorskyddskåpor med silicon? Vad använde ni för typ? Måste ju klara värme?...

Jag har använt Loctite 595 och Wurth Silicon Special 250 när jag limmat mina. Kopplings- och generatorkåpan är ju bulliga och kläms fast när det glider, motorkåpan över vevaxeln/kamdrivningen är ju lite pickligare.

Jag är stark i tron och med lite gott humör, en bra varmluftspistol och en dos milt våld så ska nog kåporna kunna demonteras utan allt för mycket mekanisk åverkan.

Färg - inte ska Du rädas att någon annan använt samma färg. Berggren hade ju en nyans av orange på sina kåpor när det begav sig:)
 
Svajig tomgång

Har alldrig kört en 675'a förut men provkörde en idag. Smidig liten hoj det där.
Vart riktigt sugen faktiskt.

Men nu till frågan. Tyckte tomgången var lite svajig, slog lite upp och ner. Något att oroa sig för vid ett eventuellt köp eller är det fullständigt normalt på en britt? Tyckte även att det var en del ventiltickande på tomgång men det skulle enligt säljaren vara kontollerat. Har ingen som helst triumpherfarenhet därav dessa korkade och säkert svårbesvarade frågor:tungan
 
Nej,tomgangen er smoooooth på en 3'er. Jeg har både en Sprint 1050 och en Daytona 675.... Ingen "upp och ned" i tomgangen alls.

Var der oxå ventiltickande når den var varm ? Det bör der ikke være

Har alldrig kört en 675'a förut men provkörde en idag. Smidig liten hoj det där.
Vart riktigt sugen faktiskt.

Men nu till frågan. Tyckte tomgången var lite svajig, slog lite upp och ner. Något att oroa sig för vid ett eventuellt köp eller är det fullständigt normalt på en britt? Tyckte även att det var en del ventiltickande på tomgång men det skulle enligt säljaren vara kontollerat. Har ingen som helst triumpherfarenhet därav dessa korkade och säkert svårbesvarade frågor:tungan
 
Nej,tomgangen er smoooooth på en 3'er. Jeg har både en Sprint 1050 och en Daytona 675.... Ingen "upp och ned" i tomgangen alls.

Var der oxå ventiltickande når den var varm ? Det bör der ikke være

mmm, vill mig minnas att det var det. Det var ju inte ett rasslande men tyckte det tickade mer än på min gammla ninja. Angående tomgången så kan jag inte svara på hur den var då den vart varm, kommer faktiskt inte ihåg. Men när den startades upp från kall motor så vandrade den lite upp och ner.
 
Det är inget att oroa sig för, innan hojen är varm körs den med två olika "uppvärmningsmappar" med högre tomgång. Efter någon minut kommer smalbandslambdan att börja kontrollera bränsletillförseln vid låga eller inga gaspådrag och tomgången blir stadig.

Den funkar alltså precis som den ska.

Tickandet är nog ingen fara, om ventilspelet är kontrollerat som det ska. Var uppmärksam så att det inte rasslar från kamkedjan vid 7-8k, då kan det vara kamkedjesträckaren som inte funkar som den ska. Den är enkel att byta ut och kostar ingen förmögenhet, kuggar den däremot om kan det bli dyyyyrt...

Lycka till!

...inte ett rasslande men tyckte det tickade mer än på min gammla ninja. Angående tomgången så kan jag inte svara på hur den var då den vart varm, kommer faktiskt inte ihåg. Men när den startades upp från kall motor så vandrade den lite upp och ner.
 
Det är inget att oroa sig för, innan hojen är varm körs den med två olika "uppvärmningsmappar" med högre tomgång. Efter någon minut kommer smalbandslambdan att börja kontrollera bränsletillförseln vid låga eller inga gaspådrag och tomgången blir stadig.

Den funkar alltså precis som den ska.

Tickandet är nog ingen fara, om ventilspelet är kontrollerat som det ska. Var uppmärksam så att det inte rasslar från kamkedjan vid 7-8k, då kan det vara kamkedjesträckaren som inte funkar som den ska. Den är enkel att byta ut och kostar ingen förmögenhet, kuggar den däremot om kan det bli dyyyyrt...

Lycka till!

Oki, då vet jag. Tackar så mycket för svaren. Något rasslande märkte jag inte av, i vart fall inget jag reagerade på.
Blir nog hojbyte inom en snar framtid.
 
Någon Som Kör med "StompGrip".
Är det nått att ha och finns det någon som passar 675:an så man slipper klipp&klistra?

//MAX
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top