Triumph Daytona 675-tråden!

Fart er ikke vigtig for dette....Jag er absolut inte snabb, men derfor kan jeg väl godt bygge en trevlig hoj ? Som sagt, budgetten er ikke så vigtigt. Nu har jeg den hoj jeg vil ha-..... min 9:e Triumph.... man er vel mærke fanatiker ?
Der kommer være Union Jacks i min pit ;)
Tänker du ta hjälp av Kris och de andra danska Triumph R.A.T´s också?
Då kommer jag och hälsar på, det bör finnas dansk öl i den boxen. :D

Om du ska beställa nåt från T3 så kan du väl höra av dig? Jag har inte fått tummarna ur att beställa mina kraschpuckar och skydd till motor- och kopplingskåpor därifrån än.

P.S. En sak man inte ska glömma montera på Daytonan är "snabbgasen", det är en otrolig skillnad att bara behöva vrida 3/4 på gasrullen från noll till fullt. Till min -09 kostar en sån 110 sek vilket är löjligt billigt för en så bra funktion D.S.
 
Last edited:
Jag ÄR en av dom andra killar i R.A.T. hehe... Jag kör NEC med Kris och Mikael

Du är alltid velkommen... öl finns såklart
Ha ha, okej! :tummenupp
Jag visste att du körde ERF med Kris och eftersom du sitter här och skriver så är du förmodligen lika nöjd som jag att man inte är på Knudan och kör en heldag med Sydskanes Emse :D

Till er andra, det regnar småjävlar här just nu.
 
Jag har ingen hoj som funkar... Jag sålde min kawa i måndags och min 675 funkar inte. Topplocket gick sönder på efter 1.5 varv på Anderstorp. Men, jag har nu hittat ett annat i UK.

Ha ha, okej! :tummenupp
Jag visste att du körde ERF med Kris och eftersom du sitter här och skriver så är du förmodligen lika nöjd som jag att man inte är på Knudan och kör en heldag med Sydskanes Emse :D

Till er andra, det regnar småjävlar här just nu.
 
Om du ska beställa nåt från T3 så kan du väl höra av dig? Jag har inte fått tummarna ur att beställa mina kraschpuckar och skydd till motor- och kopplingskåpor därifrån än.

P.S. En sak man inte ska glömma montera på Daytonan är "snabbgasen", det är en otrolig skillnad att bara behöva vrida 3/4 på gasrullen från noll till fullt. Till min -09 kostar en sån 110 sek vilket är löjligt billigt för en så bra funktion D.S.

Skall ni göra något gemensamt köp av motorskyddskåpor? Jag är intresserad av de tre kåporna till motorn som finns i så fall, verkar billigare än i Sverige.

Vart köper man snabbgasmojängen? Låter lite som en Hobbex-grej från 80-talet till en Zundapp :D
 
Skall ni göra något gemensamt köp av motorskyddskåpor? Jag är intresserad av de tre kåporna till motorn som finns i så fall, verkar billigare än i Sverige.

Vart köper man snabbgasmojängen? Låter lite som en Hobbex-grej från 80-talet till en Zundapp :D
Jag tycker också att kåporna till motorn från T3 ser riktigt bra ut, vill skruva dit dem och inte klistra.
Snabbgasmojängen köpte jag av Triumph Skåne, det är ett orginaltillbehör om jag fått rätt info och det är en fantastisk skillnad.
Dessutom var Zündapp det som gällde! :yoparty
http://hem.bredband.net/matalf/nickes76.html
(Inte min men jag hade en likadan)

@Scuba diver, T3 hittar du här:

Edit: Jisses vad sen jag var då... :D
 
Last edited:
Last edited:
Thank you, Roffe... Men, fan va dyra dom är !... Man kan ju hitta samma grejer till mycket bättra priser... (crash covers)

Du kan hitta dom här: http://www.harris-performance.com/ Väldig mycket billiagere än T3
Tänk på att Harris priser är exkl. VAT 15% och T3 är inkl VAT.

Totalpris för alla kåpor (3st - generator, koppling och crank case) samt kraschpuckar (no cut):

Harris = 234,90 £ inkl VAT
T3 = 249,00 £ inkl VAT

Det skiljer alltså 199 SEK med en kurs på 13,28, visst det är också pengar men mycket billigare är det inte...
 
Nono, my friend... Harris koster 127£ + frakt....

Och här finns dom i SE til 2200 inkl frakt
http://www.pureracingparts.se/
Då pratar vi inte om samma saker, jag tittar på ett fullt set kraschpuckar + ett fullt set kåpor som täcker generator-, kopplings- och vevhuskåpan.

Edit, såg nu att du bara tittat på de tre motorkåporna, då stämmer det med 127,24 £ för Harris och 139,00 £ för T3. Skillnad = 156 SEK eller 8,5% lägre. :tummenupp
 

Bifogat

  • Harris.jpg
    Harris.jpg
    75.6 KB · Visningar: 54
  • T3 racing.jpg
    T3 racing.jpg
    73 KB · Visningar: 64
Last edited:
Ja, kraschpuckar har jag...

Men, du skal köpe ett helt sät kåpor och inte 3 enkelte.... då är det billigere...

Sig til om du bestiller.. Jeg skal bruge kåperne

Då pratar vi inte om samma saker, jag tittar på ett fullt set kraschpuckar + ett fullt set kåpor som täcker generator-, kopplings- och vevhuskåpan.
 
Ok, Jag blev lurad i "checkout-sidan", där standard shipping till fastlandet anges till £8.50 trots att Sverige valts på föregående sida. Skulle tydligen välja land en gång till. My bad:näsblod
 
Är det någon som kört med både metzler slicks och Power one's på sin 675? Mest ute efter en åsikt/uppfattning om det skiljer mycket i profil på däcken, dvs om Power one's upplevs som "spetsigare"?
 
Grattis! Slirkopplingen är nog den bästa "dyra" modd jag gjort på min hoj, och då gillar jag verkligen bakstöttan. När Du handlar slirkoppling finns det några små knep beroende på vilket fabrikat Du bestämmer Dig för. En how-to för Yoyodyne (liknar även Sigma) hittar Du här (observera läget för anti-jidder spring), kompletterande bilder för STM-installation här.

Om Du väljer HM Quickshifter kan det hända att jag hakar på, vi kanske kan förhandla ner priset något (låg på £400 + frakt när jag kollade i höstas:näsblod)...

... Slipper clutch är nästa.

Sorry Porta, har inte testat Metzler slicksen, men jag har inte kört med något mer lättsvängt däck än Power One på Daytonan. På Kemora blir det nya ostar både fram och bak (sliter fortfarande på ett Qualifier fram)...

Är det någon som kört med både metzler slicks och Power one's på sin 675? ...
 
Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top