Triumph Daytona 675-tråden!

Det där, min vän, kommer bara att bli så fräckt:tummenupp

Jag ser fram emot bilder och att se den live. Men kommer Du att våga gazza med så fin lack på kåporna? :brinnerup

Angående däcken - Power One Comp B funkar kanon:tummenupp . Hur mycket grepp som helst när dom är varma och jag har mycket gummi kvar efter 6 dagar på bana samt lite gata.

Men undvik att gå ut med dom flång nya i +3 grader och med vatten i båten som skvätter ut i första kurvan...:glömdet Men det gäller väl å andra sidan de flesta däck jag känner till i alla fall:)

Förresten - jag beställer nog ett set däcksvärmare, termostatstyrda till 80 grader på ebay i eftermiddag för strax under 1 400:-/set levererade och klara. Någon fler intresserad?

Vad tror ni om min kuts? Den här färgen blir det, han lägger motiven nu och det är det som tar tid.
 
Last edited:
Läst tidningen, prenumererar..
Hur går det med din hoj?

Då måste jag köpa den när den kommer ut i butiken!

Tack det går ok. Satte dit KN filtret igår. Väntar på kylarslangen som ska komma på fredag. Sen är det bara att köra! Ska mappa den nästa vecka också tänkte jag.
 
Kutsen är från ngc och det är en gatmodell för passagerar sadel alltså som vi har plastat om till singel..
Ja det kanske är lite korkat att lägga en dyr och inte så tålig lack på krashkåporna, men nog kommer jag att gasa ändå! Det finns ny färg och plast och pengar trycks varje dag!

Det där, min vän, kommer bara att bli så fräckt:tummenupp

Jag ser fram emot bilder och att se den live. Men kommer Du att våga gazza med så fin lack på kåporna? :brinnerup

Angående däcken - Power One Comp B funkar kanon:tummenupp . Hur mycket grepp som helst när dom är varma och jag har mycket gummi kvar efter 6 dagar på bana samt lite gata.

Men undvik att gå ut med dom flång nya i +3 grader och med vatten i båten som skvätter ut i första kurvan...:glömdet Men det gäller väl å andra sidan de flesta däck jag känner till i alla fall:)

Förresten - jag beställer nog ett set däcksvärmare, termostatstyrda till 80 grader på ebay i eftermiddag för strax under 1 400:-/set levererade och klara. Någon fler intresserad?
 
Har ni IF's märkesförsäkring?

Undrar lite vad som gäller om man ska gå en SMC-kurs. Vet att jag tror att jag har läst att den gäller vid kurs på bana när det är SMC som anordnar det men när jag ringde och frågade så gällde det inte.
Visst, de borde veta och "nej" borde vara det riktiga svaret men man vet aldrig...

Hur gör man om man vill ta en broms-och kurvteknikskurs? Finns det någon försäring man kan ta för bara den dagen?
 
Det börjar kanske bli dags att även utbilda IF:s offertavdelning?:)

Kika på denna länk så ser Du vad FB svarat angående just försäkringar vid utbildning. Det är nog viktigt att prata om "fortbildning på storbana" i stället för "bankörning" när man pratar med bolagen?

Så hänvisa gärna till den länken i Din kontakt med IF. Du ska inte behöva teckna någon tilläggsförsäkring för en Broms- och KurvKurs i SMC:s regi.

Lycka till:tummenupp

Har ni IF's märkesförsäkring?

Undrar lite vad som gäller om man ska gå en SMC-kurs...

...Hur gör man om man vill ta en broms-och kurvteknikskurs? Finns det någon försäring man kan ta för bara den dagen?
 
Det börjar kanske bli dags att även utbilda IF:s offertavdelning?:)

Kika på denna länk så ser Du vad FB svarat angående just försäkringar vid utbildning. Det är nog viktigt att prata om "fortbildning på storbana" i stället för "bankörning" när man pratar med bolagen?

Så hänvisa gärna till den länken i Din kontakt med IF. Du ska inte behöva teckna någon tilläggsförsäkring för en Broms- och KurvKurs i SMC:s regi.

Lycka till:tummenupp

Tack :)

De har bra koll... :3freak
Ringde igen och fick prata med en annan person, samma svar... Efter en del tjat blev jag vidarekopplad till en annan avdelning som sa att den gäller! Hade varit lite smidigare om alla visste vad som gällde :tummenupp
 
Tack :)

De har bra koll... :3freak
Ringde igen och fick prata med en annan person, samma svar... Efter en del tjat blev jag vidarekopplad till en annan avdelning som sa att den gäller! Hade varit lite smidigare om alla visste vad som gällde :tummenupp

japp pratade med dom på mc-mässan, dom sa ja!
Gäller även på smc kurser utomlands, men kommer inte ihåg villa delar av försäkringen. Samma som i sverige förmodar jag. Någon som vet?

Ringde innan det och frågade, kom till en dam som undrade om banåkning var när man åkte runt runt i 200 kilometer i timman. Nja svarade jag. :)
 
Har man triumph-if helförsäkring så gäller den på en smc kurs i samma utsträckning som i Sverige även om man skulle råka vara på en kurs i ett annat land. (jag har provat)
Personligen tycker jag det är konstigt att försäkringsbolagen är så anti mot bankörning, man skadar ju ingen annan och klarar sig oftast bättre rent fysiskt om man klotar på bana..

japp pratade med dom på mc-mässan, dom sa ja!
Gäller även på smc kurser utomlands, men kommer inte ihåg villa delar av försäkringen. Samma som i sverige förmodar jag. Någon som vet?

Ringde innan det och frågade, kom till en dam som undrade om banåkning var när man åkte runt runt i 200 kilometer i timman. Nja svarade jag. :)
 
japp pratade med dom på mc-mässan, dom sa ja!
Gäller även på smc kurser utomlands, men kommer inte ihåg villa delar av försäkringen. Samma som i sverige förmodar jag. Någon som vet?

Ringde innan det och frågade, kom till en dam som undrade om banåkning var när man åkte runt runt i 200 kilometer i timman. Nja svarade jag. :)

Runt runt i 200:rofl , tror jag får tokbryt.
Till mig har dom sagt att all bankörning i SMCs regi är ok, övrig bankörning i prova på syfte med fokus på att förbättra färdigheterna ska även dom vara ok.

Det viktiga var att det fick inte förekomma någon form av tidtagning eller tävlingsmoment, för att ta bort alla tveksamheter så rådde han jag talade med att kontakta dom inför varje aktivitet om det inte gällde SMC.
Så får man ok. be dem skicka skriftligt för att ha torrt på fötterna.

Nu blir det ut i garaget, Stompgrip ska monteras i dag.
 
Har man triumph-if helförsäkring så gäller den på en smc kurs i samma utsträckning som i Sverige även om man skulle råka vara på en kurs i ett annat land. (jag har provat)
Personligen tycker jag det är konstigt att försäkringsbolagen är så anti mot bankörning, man skadar ju ingen annan och klarar sig oftast bättre rent fysiskt om man klotar på bana..

Större chans att man skrotar hojen på bana än på gata. Antar att det är det enda som betyder något för försäkringsbolagen tyvärr.

Nu blir det ut i garaget, Stompgrip ska monteras i dag.

Har också tjackat stomp grips. Dom är påväg med posten. Berätta gärna hur det gick och ge gärna lite tips på hur man får på dom bäst med minimalt med luftbubblor.
 
Last edited:
Runt runt i 200:rofl , tror jag får tokbryt.
Till mig har dom sagt att all bankörning i SMCs regi är ok, övrig bankörning i prova på syfte med fokus på att förbättra färdigheterna ska även dom vara ok.

Det viktiga var att det fick inte förekomma någon form av tidtagning eller tävlingsmoment, för att ta bort alla tveksamheter så rådde han jag talade med att kontakta dom inför varje aktivitet om det inte gällde SMC.
Så får man ok. be dem skicka skriftligt för att ha torrt på fötterna.

Nu blir det ut i garaget, Stompgrip ska monteras i dag.

härligt, stompgrips gör helt klart livet lättare, glöm inte plocka med damens hårtork på vägen, underlättar ju endel vid fastsättning :tummenupp

Har också tjackat stomp grips. Dom är påväg med posten. Berätta gärna hur det gick och ge gärna lite tips på hur man får på dom bäst med minimalt med luftbubblor.

:tummenupp jag fick inte på mina snyggt, men skit samma... stompgripsen sätter sej bättre och bättre mot tanken ju mer jag kör, själv tog jag min kära frus hårtork och värmde dom lite mjuka, pickade luftbubblorna med en liten nål, vet inte om det är rätt, men funkade för mej :)
 
Last edited:
Angående stompgrips.. Jag misslyckades fatalt när jag monterade dessa trots hårtork, noga rengjort, synål och tryckte tills fingrarna tappade känseln. Det är möjligt att det blir bättre när man kört ett tag.. Ett annat tips kan vara att köpa svarta om man nu har en svart hoj, då syns inte luftbubblor lika lätt.

mvh Henrik
 
Angående stompgrips.. Jag misslyckades fatalt när jag monterade dessa trots hårtork, noga rengjort, synål och tryckte tills fingrarna tappade känseln. Det är möjligt att det blir bättre när man kört ett tag.. Ett annat tips kan vara att köpa svarta om man nu har en svart hoj, då syns inte luftbubblor lika lätt.

mvh Henrik

Jag har tjackat svarta som tur är. Men vad var det som misslyckades? Fastnade dom dåligt eller blev det en massa luftbubblor?
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top