Triumph Daytona 675-tråden!

Jag har fått läckage i en av kylarslangarna. Så hojen töms på kylarvätska hela tiden. Jag ska beställa en ny slang på måndag. När jag fyller på kylarvätskan igen, ska jag fylla på direkt in i kylaren eller bara i behållaren?
 
Last edited:
Räcker inte DB-killern till?
Du kan få lite bekymmer om dom mäter dig stillastående, det finns en risk att du får strax över 100 dB om du blir tvungen att varva till 60% av max-varvtalet (8400 rpm) men ute på banan blir det inga problem.
 
Det klarar den, kolla in mina tidigare inlägg. Fast det är på håret... :)

Ja det blir som det blir,men det låter bra att du fixade det i alla fall :) för ärtbössan som sitter på nu går ju bara inte..

Jag körde mestadels Superduken utan insatser,och har faktiskt aldrig blivit tillsagd. Och den lät en hel del. Men som sagt,ljudkraven lär inte bli snällare framöver :död
 
Bakhjulsåka!!!

Hallå därute!
Är det någon som e duktig på bakhjulsåka som har några tips om att koppla upp den på 2 växel(Tex varv o så)
Rulla upp den på 1 an inga problem men varvstopp kommer så snabbt:::

MVH Ludde
 
Fasen när jag äntligen var klar med alla mina mods så får jag läckage på kylarslangen. Nu står hojen nerriven och väntar på ny slang. När den nu ändå står nerriven passar jag på att kasta in ett K&N luftfilter och tar bort ECU:n. Ska lämna in den på mappning. Blir nog billigare att bara lämna in den så slipper de själva montera isär allt.

När det är gjort och slangen är bytt ska allt äntligen vara klart. Jag lägger upp lite bilder då.

Detta är gjort hittills:

HID lights from DDM, 8000 K
Dual low beam HIDS
Running lights, 6000 K LEDS
Rizoma sportline grip, gold
Rizoma racing bar ends, gold
Two brothers carbon M5 exhuast
Jardine fender eliminator
Alloy engine kit, black
Alloy fairing kit, black
Alloy screen kit, black
Alloy tank kit, gold
Alloy sprocket nuts, black
Alloy gear shift rod, black
Alloy pair of valve dust caps, gold
A lots of other bolts changed to jet black
ASV brake/clutch levers (short), gold
Original 09 rear sprocket, black
Renthal chain, gold
Skidmarx hugger, black
Skidmarx standard screen, dark smoke
Frameslider, GB racing
Shark fin, GB racing
Paddock stands/Bobbins, GB racing
Tank pad, transparent.
Daytona decals, gold special edition
Tires, new Pilot Road 2 CT

Lackat:

Rims, jet black
Footrest driver, jet black
Footrest passenger, jet black
Gas cap, jet black
Yoke, jet black
Brake discs, jet black
Instrument panel, black
Center grill, jet black
Headlights interior and housing, jet black
A lot of bolts and nuts, jet black

Everything that has been powder coated has been done with the Triumph original Jet Black color. On some of the bolts and nuts I have used Jet Black touch up paint.


Sorry att det står på engelska. Jag skrev allt få ett annat forum och orkar inte översätta nu.
 
Fasen när jag äntligen var klar med alla mina mods så får jag läckage på kylarslangen. Nu står hojen nerriven och väntar på ny slang. När den nu ändå står nerriven passar jag på att kasta in ett K&N luftfilter och tar bort ECU:n. Ska lämna in den på mappning. Blir nog billigare att bara lämna in den så slipper de själva montera isär allt.

När det är gjort och slangen är bytt ska allt äntligen vara klart. Jag lägger upp lite bilder då.

Detta är gjort hittills:

HID lights from DDM, 8000 K
Dual low beam HIDS
Running lights, 6000 K LEDS
Rizoma sportline grip, gold
Rizoma racing bar ends, gold
Two brothers carbon M5 exhuast
Jardine fender eliminator
Alloy engine kit, black
Alloy fairing kit, black
Alloy screen kit, black
Alloy tank kit, gold
Alloy sprocket nuts, black
Alloy gear shift rod, black
Alloy pair of valve dust caps, gold
A lots of other bolts changed to jet black
ASV brake/clutch levers (short), gold
Original 09 rear sprocket, black
Renthal chain, gold
Skidmarx hugger, black
Skidmarx standard screen, dark smoke
Frameslider, GB racing
Shark fin, GB racing
Paddock stands/Bobbins, GB racing
Tank pad, transparent.
Daytona decals, gold special edition
Tires, new Pilot Road 2 CT

Lackat:

Rims, jet black
Footrest driver, jet black
Footrest passenger, jet black
Gas cap, jet black
Yoke, jet black
Brake discs, jet black
Instrument panel, black
Center grill, jet black
Headlights interior and housing, jet black
A lot of bolts and nuts, jet black

Everything that has been powder coated has been done with the Triumph original Jet Black color. On some of the bolts and nuts I have used Jet Black touch up paint.


Sorry att det står på engelska. Jag skrev allt få ett annat forum och orkar inte översätta nu.

Fuck me, ja jag hoppas vi tar en tur snart så man får beskåda åket :)
 
......står nerriven passar jag på att kasta in ett K&N luftfilter och tar bort ECU:n. Ska lämna in den på mappning. Blir nog billigare att bara lämna in den så slipper de själva montera isär allt........

Du vet att det sitter typ en scartkontakt bredvid batteriet som man kopplar upp sig med när det skall mappas och fixas med ECU:n?
 
Fuck me, ja jag hoppas vi tar en tur snart så man får beskåda åket :)

Ha ha jo det har blivit en del mods. Synd bara att det har dragit ut så mycket på tiden med alla problem som uppkommit. Men imorgon ska jag åka till mcexperten och beställa en ny kylarslang. Sen så ska allt vara fixat.

Du vet att det sitter typ en scartkontakt bredvid batteriet som man kopplar upp sig med när det skall mappas och fixas med ECU:n?

Jasså jag trodde att man kopplade in sig direkt i ECU:n.

Är du säker på att dom bara behöver att lossa sadeln för att koppla in sig på ECU:n? Då betyder ju det att jag måste komma in med hela hojen för att dom ska mappa den.
 
Last edited:
Ha ha jo det har blivit en del mods. Synd bara att det har dragit ut så mycket på tiden med alla problem som uppkommit. Men imorgon ska jag åka till mcexperten och beställa en ny kylarslang. Sen så ska allt vara fixat.



Jasså jag trodde att man kopplade in sig direkt i ECU:n.

Är du säker på att dom bara behöver att lossa sadeln för att koppla in sig på ECU:n? Då betyder ju det att jag måste komma in med hela hojen för att dom ska mappa den.

Jo, det är ju ett sätt att ta med sig hela ECU:n...men då får du ju ändå ta med sladden som jag talar om. Det är där jag kopplar in min Tuneboy och även där verkstäder kopplat upp sina diagnosinstrument när jag haft den på verkstad.
 
Jo, det är ju ett sätt att ta med sig hela ECU:n...men då får du ju ändå ta med sladden som jag talar om. Det är där jag kopplar in min Tuneboy och även där verkstäder kopplat upp sina diagnosinstrument när jag haft den på verkstad.

Hade ingen aning om att man var tvungen att ta med sladden också. Trodde det räckte med ECU:n. Är det krånligt att lossa sladden? Är det den svarta eller den gråa?
 
Fasen när jag äntligen var klar med alla mina mods så får jag läckage på kylarslangen. Nu står hojen nerriven och väntar på ny slang. När den nu ändå står nerriven passar jag på att kasta in ett K&N luftfilter och tar bort ECU:n. Ska lämna in den på mappning. Blir nog billigare att bara lämna in den så slipper de själva montera isär allt.

När det är gjort och slangen är bytt ska allt äntligen vara klart. Jag lägger upp lite bilder då.

...

Bilder Bilder Bilder :banana !!
 
Hade ingen aning om att man var tvungen att ta med sladden också. Trodde det räckte med ECU:n. Är det krånligt att lossa sladden? Är det den svarta eller den gråa?
Som sagt, enda sättet jag vet om hur man kopplar upp sig mot ECU:n är via kontakten under sadlen. Vilka sladdar du talar om nu har jag ingen aning om. Känns som att vi inte riktigt pratar om samma sak. Lycka till med din mappning, jag tillför inget just nu.
 
Du har helt rätt - enda sättet för verkstan att mappa om ett inskickat löst ECU är att montera in det i en annan hoj, synka ECU:t mot den hojen, programmera, ta loss ECU:t och skicka tillbaka det. Men då startar förmodligen inte den ursprungliga hojen då ECU't måste synkas mot den gamla hojen igen. Med servicedatorn. Blir nog inte billigt eller enkelt:)

Enklast är nog att masa sig med hoj och allt till verkstan när den är ihopmonterad. Programmeringen görs precis som med Tuneboy - via uttaget under sadeln.

Lycka till!

Som sagt, enda sättet jag vet om hur man kopplar upp sig mot ECU:n är via kontakten under sadlen. Vilka sladdar du talar om nu har jag ingen aning om...
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top