Triumph Daytona 675-tråden!

Finns annat att lägga krutet på än att bråka om färg :tummenupp :D :Bugar

Har läst igenom tråden, men mycket sidor och en del kan ju ha ändrats ...

FRÅGA: Vad skall man ha för slipon? Vad är hetast just nu?

Two Brothers är väl det som är mest poppis men det är ju en smak sak.
Vill du inte lägga för mycket pengar så har du ju Triumphs eget slipon (TOR), hade det själv på min förra och var väldigt nöjd med det, tror det ligger på styvt 3K plus mappnig, TBR blåset är några tusen dyrare.

Arrow har släppt en pipa som finns i Triumphs sortiment, ny för i år och priset är likvärdigt med TBR.

Sen finns det ju en mängd andra, köp det du gillar för dom är i regel likvärdiga i prestandaökning om du inte väljer helsystem.
 
...FRÅGA: Vad skall man ha för slipon? Vad är hetast just nu?

Vikt och ljudnivå är väl det som påverkar valet mest. Förutom utseende då. Arrows nya slip-on för -09 är snyggt. Leo Vince är väl inte snyggast men blir Du sugen på helsystem ska Du visst bara behöva komplettera med grenrör. Jag gillar ju Yoshi, men kanske lite långt. TwoBrothers låter mulligt, kan kanske ligga på gränsen vid vissa banor (buttpluggar finns som tillbehör).

IXIL (se Ninans hoj) samt Shark är snygga men tyngre än systemen med rak pipa.

Denna har Du väl hittat? Lycka till.

Jag skickade en mail till HM angående priset för QS idag - Pundet på väg neråt...:gnissla
 
Som sagt väljer du helsystem så kika på Zards höga i titan, det är nog det mest prisvärda och snyggaste om jag får välja, tror du hamnar på runt 10-11K

Jag skickade en mail till HM angående priset för QS idag - Pundet på väg neråt...:gnissla
Vad förvånad jag blir:D .

Själv spanar jag på broms/kopplingsgrepp lutar åt LsL, är det någon som har deras crashpuckar? Skulle vilja se bilder på sådana monterade.
 
Last edited:
...någon som har deras crashpuckar? Skulle vilja se bilder på sådana monterade.

Guess who..?

http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=69642
http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=69523

Testade, avbruten men funktionen ok = skyddade ramen, slog inte hål i ventilkåpan (2 repor dock): http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=75015

De flesta "no-cut" kan skada ventilkåpan. Å andra sidan har andra hojar fått ramen skrotad då motorfästet skadats. Pest eller kolera, antar jag:gnissla

Jag tror det finns en nakenbild på http://www.cig.canon-europe.com/a?i=CKCZLyETLC om Du vill se den monterad utan kåpa.

+1 vad gäller helsystemet.
 
Last edited:
Nån som testat GSG krashpuckar? ...Känns som att ramen inte borde påfrestas så myckte då pucken sitter i ett eget fäste...

Du tänker nog rätt men kraschar Du rätt?:) J.Porta har testat sina enligt denna och senare poster. Dom tillhör de populärare på 675.net men någon som gått omkull hårt på 675.net fick dom visst att böja neråt och in i motorn. R&G har knäckt något fäste... Men vad man får fråga sig är ju vad skadan annars blivit (utan puckar)?

Vad jag vet finns inga puckar som räddar motorkåporna - LSL har en speciell puck för kopplingskåpan men generatorkåpan på andra sidan behöver ju viss hjälp. T3-, GB-racings, Triumphs eller som i mitt fall Carbonadis motorkåpskydd är nog bra för att säkerställa dessa.
 
Last edited:
Vad jag vet finns inga puckar som räddar motorkåporna - LSL har en speciell puck för kopplingskåpan men generatorkåpan på andra sidan behöver ju viss hjälp. T3-, GB-racings, Triumphs eller som i mitt fall Carbonadis motorkåpskydd är nog bra för att säkerställa dessa.

Okej, tack för svar :)
Jag kör med både hängslen och livrem. Har GSG motorskydd + koppling-/generator-puckar och sen monterat T3s motor-/kopplingskåpskydd.
Som du säger, skulle inte detta räcka vid en vurpa så får man väl vara glad om man lever och hojen inte är totalskrot.. :näsblod
 
Tack, dom är snygga, sådana får det bli.

Ser väl dom mest som försäkring om man klant-tappar hojen i garaget och dyl.

Tappade min i garaget förra året. Var nära att ramla på garagegrannens feta nylackade HD :gnissla lyckades kasta mej framför och fick tag i bakramen och bromsade nedsaget, men den gick ändå ner hyffsat mjukt i backen. Ett litet märke på pucken och kåpa, inget man lägger märke till, ja förutom ett böjt bromsgrepp. Men som sagt det hade kunnat bli dyrare, mycket dyrare :tummenupp både i pengar och knäskålar hehe!
 
Last edited:
Tjena! Ar lite sugen pa att skaffa en 675 men funderar pa om den kanns for liten. Testat cbr600rr och kandes som man satt pa en moppe ungerfar storleksmassigt!:confused:
 
Jag är 177 å tycker jag sitter perfekt. Var på mässan och provsatt alla andra i det segmentet och Daytonan sitter jag bäst på. Smal sadel också, vilket gör att det känns som jag får bättre kontakt med hojen.

Liten är inte alltid av ondo :)
 
Tjena! Ar lite sugen pa att skaffa en 675 men funderar pa om den kanns for liten. Testat cbr600rr och kandes som man satt pa en moppe ungerfar storleksmassigt!:confused:

675 är en av dom högsta hojarna i klassen, är själv 185 och sitter kanon på 675an.
 
Japp, det var därför jag köpte en -08 :hihi

Någon som har kraschkåpor till salu till en -08? Eller har tips om bra kåpor ... gärna med hål för lampor.

http://www.ngc-racing.se/index.php?page=category&cat=94
Har inte själv testat dom men det skall vara utskuret för lampor iaf.

Kåporna kan fås i gatu- eller raceutförande. Gatutförandet innebär att kutsen passar med originalsadeln och passagerardynan och att de är färdigskurna för lyktor, blinkers och backspeglar. Gatutförande kostar 375 kr extra.

är det bara jag som tyckte att luftintaget mellan lyktorna känns en smula plastiga på 09???:confused:

Tycker den är snygg men smaken är som baken. :)
 
Last edited:
Japp, det var därför jag köpte en -08 :hihi...

Är Du säker efter att ha tittat på denna presentation?:)

[YOUTUBE-ID]vIoqxx_PDIA&eurl[/YOUTUBE-ID]

Den är 30 minuter, men innehåller hela Triumphs presentation på Cartagena av nya hojen, inklusive Tracs - programmet Du kan justera ECU-inställningarna med. Väl värt att titta på, om inte annat för att kolla Dyno-kurvan mellan -08/-09 och höra deras stolthet över den nya fjädringen.

Enjoy...
 
Last edited:
Den är 30 minuter, men innehåller hela Triumphs presentation på Cartagena av nya hojen

Kul film! Synd att den var lite halvtaskigt filmad.. 09:an verkar grym men det är ju den gamla också.. Den vore kul att provköra! Synd att närmsta åf ligger lååångt bort..
 
Kul film! Synd att den var lite halvtaskigt filmad.. 09:an verkar grym men det är ju den gamla också.. Den vore kul att provköra! Synd att närmsta åf ligger lååångt bort..

Absolut:( . Nu går ju våra gamla härkar inte av för hackor heller, men visst blir det roligt att få prova en -09 där och när tillfälle bjuds. Hur går det förresten med garagegörat - har Du fått fast Elkadämparen och kåporna än? Bilder?
 
Hur går det förresten med garagegörat - har Du fått fast Elkadämparen och kåporna än? Bilder?

Dämparen och en massa annat godis ligger i lådor i garaget, min lackerare valde att åka till thailand i tre veckor men han lovade att sätta fart så fort han kommit hem.. Jag har en vecka ledigt nu och planerar för många garagetimmar!
Har beställt abm synto broms och kopplingsgrepp och väntar förväntansfullt på dem!
En bild på nya fotpinnarna kan jag bjuda på, passformen är väl inte helt hundra, bromsslangen är väldigt spänd! Men jag ska försöka fixa det..
 

Bifogat

  • kjgjghf.jpg
    kjgjghf.jpg
    224.5 KB · Visningar: 102
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Back
Top