Triumph Daytona 675-tråden!

Blir kul att höra hur detta blev.
Kommer troligtvis själv gå upp till 49 bak för att få hojen ännu mer rapp och wheelievänlig på 2an. Sen kommer ju bakaxeln lite längre fram vilket också påverkar wheelieegenskaperna m.m, kanske påverkar minimalt dock.
Sen byter du ju samtidigt till 520, men min känsla säger att drevningen kommer påverka väsentligt mer på accet jämfört med 520.
Det är förhållandevis lite vikt man kapar bort jämfört med vad hela bakhjulet väger.
Tack också för comment om Aero Screen, kommer beställa detta snarast.
Nej, nu skall det snart ut och pangas med bågen - det är ju fredag!
Se det som en ren banåkningsdrevning isf, jag gick upp en enda kugg bak och en ner fram...varvar hysteriskt om man åker landsväg. Fast rappare än innan blev den :D
 
... jag gick upp en enda kugg bak och en ner fram...varvar hysteriskt om man åker landsväg...

32 mil krokväg idag, gubben är lite frusen ikväll:-)
1 kugg fram motsvarar väl nästan 3 bak så jag borde bara få halva varvtalsökningen i f t Dig? Jag räknar med ca 300 varv till vid 6k. Det kändes ok vid test idag och jag borde nå varvstoppet på 6:an lite snabbare. Nosade på det idag och det tar länge innan jag är där... Då känns det vettigare med lite bättre acc över 180!
 
Last edited:
Vad är fel på min annons?

Har bytt till mig en 675:a som jag säljer nu. Trodde att modellen var populär och lättsåld men icke.
Ni som kan modellen,är det orginalsystem på den? Har sett 675:or med bara ett blås.
Är det nåt i annonsen ni tycker är dåligt/mindre bra?

Det är ju inte säsong att sälja hoj nu men 69 000:- för en -07?

http://www.blocket.se/vi/17362919.htm?ca=11_s

Mvh Henrik
 

Bifogat

  • sida 675.jpg
    sida 675.jpg
    58.1 KB · Visningar: 146
  • 3 675.jpg
    3 675.jpg
    42.1 KB · Visningar: 96
...Ni som kan modellen,är det orginalsystem på den? Har sett 675:or med bara ett blås...

Hej Henrik.

Den har originalsystem men kolfiberbiten vid utblåset är extra (silvergrå i OEM-utförande om jag minns rätt). Dom som har ett liknande system med bara ett utblås kör Triumphs eget slip-on (kallas populärt Triumph Off Road - TOR).

Lycka till med försäljningen!
 
Hej Henrik.

Den har originalsystem men kolfiberbiten vid utblåset är extra (silvergrå i OEM-utförande om jag minns rätt). Dom som har ett liknande system med bara ett utblås kör Triumphs eget slip-on (kallas populärt Triumph Off Road - TOR).

Lycka till med försäljningen!


Tack för hjälpen. :tummenupp

/Henrik
 
Har bytt till mig en 675:a som jag säljer nu. Trodde att modellen var populär och lättsåld men icke.
Ni som kan modellen,är det orginalsystem på den? Har sett 675:or med bara ett blås.
Är det nåt i annonsen ni tycker är dåligt/mindre bra?

Det är ju inte säsong att sälja hoj nu men 69 000:- för en -07?

http://www.blocket.se/vi/17362919.htm?ca=11_s

Mvh Henrik


jag är intresserad av den.
Skall ba få hojen såld :yoparty
 
Har bytt till mig en 675:a som jag säljer nu. Trodde att modellen var populär och lättsåld men icke.
Ni som kan modellen,är det orginalsystem på den? Har sett 675:or med bara ett blås.
Är det nåt i annonsen ni tycker är dåligt/mindre bra?

Det är ju inte säsong att sälja hoj nu men 69 000:- för en -07?

http://www.blocket.se/vi/17362919.htm?ca=11_s

Mvh Henrik


betyder dekalbytet att den varit i backen till förmån för omlackering?
 
betyder dekalbytet att den varit i backen till förmån för omlackering?

När jag fick den så var det klarlackssläpp på tanken vid knäna. När jag lämnade in den och lackeraren blåste av resterna så lossnade 90% av klarlacken på tanken + dekalerna.
Då passade vi på att lägga nya dekaler på tank,ta bort dom på bakpartiet. Lackade framstänkan pga märken från bromsslangarna.och lackade samma färg på den plastdetaljen under systemet.(Som va i nån tråkig grå plastfärg)

Så svar nej :tummenupp

/Henrik
 
När jag fick den så var det klarlackssläpp på tanken vid knäna. När jag lämnade in den och lackeraren blåste av resterna så lossnade 90% av klarlacken på tanken + dekalerna.
Då passade vi på att lägga nya dekaler på tank,ta bort dom på bakpartiet. Lackade framstänkan pga märken från bromsslangarna.och lackade samma färg på den plastdetaljen under systemet.(Som va i nån tråkig grå plastfärg)

Så svar nej :tummenupp

/Henrik

Klarlacksläpp? borde du inte tagit det på garantin?, spelar ju ingen roll om den är importerad för att få det åtgärdat på fabriksgarantin.

Tror ditt problem finns i texten på blocket.
Folk tror den är klotad pga lackeringen du gjort och att den är importerad gör nog att en del avstår.
Priset är ju hel rätt så jag tror du blir av med den om du bara väntar.

Ska själv byta, men min släpper jag inte så billigt med tanke på utr och mitt miltal, blev erbjuden mycket mer en vad du begär i inbyte i orginalskick, har inte bestämt mig bara vad jag vill ha, svajar mellan italienskt och engelskt.
 
Klarlacksläpp? borde du inte tagit det på garantin?, spelar ju ingen roll om den är importerad för att få det åtgärdat på fabriksgarantin.

Tror ditt problem finns i texten på blocket.
Folk tror den är klotad pga lackeringen du gjort och att den är importerad gör nog att en del avstår.
Priset är ju hel rätt så jag tror du blir av med den om du bara väntar.

Ska själv byta, men min släpper jag inte så billigt med tanke på utr och mitt miltal, blev erbjuden mycket mer en vad du begär i inbyte i orginalskick, har inte bestämt mig bara vad jag vill ha, svajar mellan italienskt och engelskt.



Hmmm? Skulle det verkligen funka att kliva in på Triumph här i Sverige med en importhoj?? Tänkte inte ens den tanken (Tanken) .
Det som känns tråkigt är att jag är hobbyfotograf,,tar bild på allt o alla.Men!,,inte på klarlackssläppet. Jag tänkte att jag skulle vara snabb att få iväg den i sommras. Men men det är ju för sent nu.

Har ingen brådis att få iväg den nu,vore kul att hitta en köpare som verkligen vill ha den så det blir en bra affär.

Tack för dina åsikter :tummenupp

/Henrik
 
Quick shifter med Tuneboy

För er info så håller Wayne på att utveckla en quick shifter i Tuneboy.
Som jag förstått behövs bara en liten mod med brytaren till stödet och uppdaterad map via Tuneboy, sedan har vi quick shifter på våra fina hojar!
Förutsättningen är att man har Tuneboy.
Wayne tar inget extra betalt för denna funktion, utan det ingår i nya versioner från hans hemsida.

www.tuneboy.com.au

http://www.triumph675.net/forum/showthread.php?t=14232
 
Hmmm? Skulle det verkligen funka att kliva in på Triumph här i Sverige med en importhoj?? Tänkte inte ens den tanken (Tanken) .
Det som känns tråkigt är att jag är hobbyfotograf,,tar bild på allt o alla.Men!,,inte på klarlackssläppet. Jag tänkte att jag skulle vara snabb att få iväg den i sommras. Men men det är ju för sent nu.

Har ingen brådis att få iväg den nu,vore kul att hitta en köpare som verkligen vill ha den så det blir en bra affär.

Tack för dina åsikter :tummenupp

/Henrik

Lärde mig det när jag köpte en Lotus för några år sedan, garantin gäller så länge du stannar i EU, problemet var att den svenska handlaren hade annan åsikt men efter lite uppdat, av honom i ämmnet frihandel inom Eu så gällde garantin fullt ut:tummenupp , dock fick jag inte vagnskada som enbart finns i Sverige.
 
Hallå 675 ägare. Jag testade en 675 idag, trevlig hoj på många sätt. Det jag möjligen kände var att jag ville ha lite mer mos i maskineriet, (vem vill inte det :rolleyes:)? Det jag undrar är om det finns några här som kör med helsystem och race-ecu (tror Triumph kallar den så)?

Undrar om ni bänkat era moppar och fått på papper vad det ger, förutom det rent subjektiva... Vore kul att höra vad ni tycker/fått för siffror i bänk.

Ha det gött!
 
...Det jag undrar är om det finns några här som kör med helsystem och race-ecu (tror Triumph kallar den så)?

Undrar om ni bänkat era moppar och fått på papper vad det ger, förutom det rent subjektiva... Vore kul att höra vad ni tycker/fått för siffror i bänk.

Ha det gött!

Race-ECU är ingen bra ide utan Triumphs race-kit i motorn. Alltså insugstrattar, kammar, manuell kamkedjesträckare, ventiler och -fjädrar, tunnare toppackning, portade avgasportar och Arrow stage 2 helsystem (om jag kommer ihåg allt).

I runda tal +15 hk i bänken om jag minns rätt - alltså rätt dyra pållar.

Då varvtalsgränsen är höjd så är ventiljobbet rätt väsentligt i ekvationen.

Räkna med allt mellan 105-118 hk för helsystem+mapp beroende på bänk (Dynojet-bänk verkar oftast ligga lite högre), enklare är väl att säga att ett helsystem + Triumphs Arrow-map ger ca 5-7 hk extra i f t original, i kombination med en custom soppamapp möjligen ett par 3 hk till. Slip-on + Triumphs egen TOR-mapp kanske 2 hk extra och slip-on + custom-mapp (soppa och tändning) ca 4-5 hk extra i förhållande till original. En traditionell portning ger väl ytterligare ett par tre hk i motorn.

En suverän tråd med trimning + verifikation i bänk efter varje åtgärd finns här.

Så det är inte direkt ngn lättrimmad rova, men Du blir kvitt delar av en vridmomentsdipp runt 6-7k samt får en mjukare gaskontroll och mindre avgassmällar vid motorbroms om man micklar lite med mapparna.

Min hoj ligger runt 105 hk på MCX bänk - som jämförelse ligger en slip-on 600 på runt 100 i samma bänk. Jag har slip-on, foamluftfilter och moddad tändnings-/soppamapp i min.

...Som jag förstått behövs bara en liten mod med brytaren till stödet och uppdaterad map via Tuneboy, sedan har vi quick shifter på våra fina hojar!
Förutsättningen är att man har Tuneboy.

Hoppas att det äntligen funkar nu - det kommer för övrigt som original-tbh till -09 ECU:t:tummenupp . För övrigt kommer visst ett nytt TB-gruppköp på 675.net inom kort enligt denna tråd.

Avslutningsvis så landade mitt 520-kit i garaget i kväll:yoparty Få ser när det finns tid att montera det då...

Trevlig helg
 
Last edited:
Race-ECU är ingen bra ide utan Triumphs race-kit i motorn. Alltså insugstrattar, kammar, manuell kamkedjesträckare, ventiler och -fjädrar, tunnare toppackning, portade avgasportar och Arrow stage 2 helsystem (om jag kommer ihåg allt).

I runda tal +15 hk i bänken om jag minns rätt - alltså rätt dyra pållar.

Då varvtalsgränsen är höjd så är ventiljobbet rätt väsentligt i ekvationen.

Räkna med allt mellan 105-118 hk för helsystem+mapp beroende på bänk (Dynojet-bänk verkar oftast ligga lite högre), enklare är väl att säga att ett helsystem + Triumphs Arrow-map ger ca 5-7 hk extra i f t original, i kombination med en custom soppamapp möjligen ett par 3 hk till. Slip-on + Triumphs egen TOR-mapp kanske 2 hk extra och slip-on + custom-mapp (soppa och tändning) ca 4-5 hk extra i förhållande till original. En traditionell portning ger väl ytterligare ett par tre hk i motorn.

En suverän tråd med trimning + verifikation i bänk efter varje åtgätd finns här.

Så det är inte direkt ngn lättrimmad rova, men Du blir kvitt delar av en vridmomentsdipp runt 6-7k samt får en mjukare gaskontroll och mindre avgassmällar vid motorbroms om man micklar lite med mapparna.

Min hoj ligger runt 105 hk på MCX bänk - som jämförelse ligger en slip-on 600 på runt 100 i samma bänk. Jag har slip-on, foamluftfilter och moddad tändnings-/soppamapp i min.

Tackar för utförligt svar, kunde verkligen inte bli bättre. Satt och läste lite på triumph-sverige.com där det enbart omnämndes arrow helsystem + ecu + ny kabelstam i deras "stage 2 exhaust kit". Men som du säger verkar det vara dyra pållar det där...

EDIT: Läste ditt svar en gång till... nu hänger jag med på vad du syftade till med Triumphs TOR map vs. Arrow-map.. (Fattade inte vad TOR var, nu vet jag. Båda dessa mappar finns med original ecu?) Tack som sagt!
 
Last edited:
Nu har jag bestämt mig, det blir en 675 -09 så min är tillsalu för ev intressenter, dock utan carbondelarna, dessa passar på -09
för mer info gå in i profilen eller pm:a

Tyvärr har dom inte fattat att den snabbaste färgen är vit så jag får hålla tillgodo med en röd.:D
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top