Triumph Daytona 675-tråden!

Last edited:
tjosan, har bokat in lite bankörningar nu i sommar, tänkte bara hör vad ni har för kraschpuckar, har kollat runt lite på olika men känns som att R&G's(måste dock kapa i plasten) verkar stabilast + att dom går ut lite länge än alla dom andra som man monterar på en medföljande platta,

så vad rekommenderas?
 
Jag har LSL, funkade bra när jag drattade på ända i Virtasalmi, men gick av och orsakade några råpor i ventilkåpan.

Skulle jag köpa idag skulle jag köpa no-cuts från GSG ( http://www.british-customs.com/daytona-675-triumph-motorcycles-c-15.html ) eller T3 Racing. R&G sticker ut rätt långt vilket kan vara negativt om Du hamnar utanför banan.

Lycka till och ha skoj:tummenupp

tjosan, har bokat in lite bankörningar nu i sommar, tänkte bara hör vad ni har för kraschpuckar, har kollat runt lite på olika men känns som att R&G's(måste dock kapa i plasten) verkar stabilast + att dom går ut lite länge än alla dom andra som man monterar på en medföljande platta,

så vad rekommenderas?
 
tjosan, har bokat in lite bankörningar nu i sommar, tänkte bara hör vad ni har för kraschpuckar, har kollat runt lite på olika men känns som att R&G's(måste dock kapa i plasten) verkar stabilast + att dom går ut lite länge än alla dom andra som man monterar på en medföljande platta,

så vad rekommenderas?

Kör med GSG's hela sats, motor,gen,koppling. Funkar, har provat dem :näsblod

Men som Roffe säger, karaschpuckar kan lika gärna hugga i och kasta runt hojen när den väl ligger där och glider på moder jord....
 
Ja köpte en halv meter pom(plast) o gick lös m svaraven, slutade m 3 par puckar för ca 200kr, samt ca 4h jobb, har i motorfästet, framdäcket o där passagerar fotpinnarna sitter! :yoparty
 
Akut....!

Behöver ha tag på ett lite större bakdrev (49) till trajan, senast på måndag. Någon som vet var man kan ringa och be dem skicka asap ?
 
Behöver ha tag på ett lite större bakdrev (49) till trajan, senast på måndag. Någon som vet var man kan ringa och be dem skicka asap ?

Kn tyvär inte svara på frågan, men ställer en tillbax ist:rolleyes: , vad ger de, kommer hojen bli "piggare" lr får man upp hastigheten lr??

//Johan
 
Framhjul rullar trögt efter byte av bromsbelägg

Bytte bromsbelägg fram och nu rullar framhjulet för trögt tycker jag.
Har kollat så det inte är luft i systemet.
Har det med de nya beläggen att göra tro?
Eller behöver rätt delar i oket smörjas?
 
Bytte bromsbelägg fram och nu rullar framhjulet för trögt tycker jag.
Har kollat så det inte är luft i systemet.
Har det med de nya beläggen att göra tro?
Eller behöver rätt delar i oket smörjas?

Ähhh, det sliter till sig :D

Fast en seriös fundering, du har inte fyllt på bromstvätska när beläggen varit slitna. Så att det nu är för mycket bromsvätska i systemet?
 
Ähhh, det sliter till sig :D

Fast en seriös fundering, du har inte fyllt på bromstvätska när beläggen varit slitna. Så att det nu är för mycket bromsvätska i systemet?

Misstänker också att det sliter till sig inom kort.
Nix, inte fyllt på någon bromsvätska.
 
Tjenare! Hur gör ni med ljudnivån vid bankörning? Ni som har slipon i almänhet och tbr i synnerhet! Det vore ju lite trist att behöva montera på orginal..
 
Tjenare! Hur gör ni med ljudnivån vid bankörning? Ni som har slipon i almänhet och tbr i synnerhet! Det vore ju lite trist att behöva montera på orginal..

Kärt diskussionsämne:) . Jag vet att på Anderstorp verkar original vara att föredra oavsett hur mycket eller litet Ditt slip-on låter. Bara därför att.

Min erfarenhet: Själv kör jag alltid med TBR:et på. Inga problem so far med ljudmätningarna. Du har ju en ljudpip som levererades med systemet. Själv köpte jag ytterligare två med mindre diameter för säkerhets skull. Brorsan besiktade sin Blade i förrgår med sitt TBR monterat och den näst minsta (P-1) ljudpluggen monterad. Gick igenom ljudmätningen utan problem.

Mina 2p
 
Min erfarenhet: Själv kör jag alltid med TBR:et på. Inga problem so far med ljudmätningarna. Du har ju en ljudpip som levererades med systemet. Själv köpte jag ytterligare två med mindre diameter för säkerhets skull. Brorsan besiktade sin Blade i förrgår med sitt TBR monterat och den näst minsta (P-1) ljudpluggen monterad. Gick igenom ljudmätningen utan problem.

Mina 2p[/QUOTE]

Tack för det! Två frågor till: 1 Var köper man dessa db-killers? 2 Hur funkar det att handla från british-custom.com?
 
1 Var köper man dessa db-killers? 2 Hur funkar det att handla från british-custom.com?

På ett svarar vi - Jag köpte direkt från www.twobrothers.com. Skriv vilken hoj Du kör så vet dom vilka pipar som passar. Den minsta har Du på bild i min blogg. Låter helmesigt:) . Dom heter annars 005-P1 respektive 005-P4 Powertip.

Är det bara för bana kan nog kolfiberpiporna bli rätt heta om Du kör med P4 så den pipen är en chansning. Det måste Du kolla själv i så fall. Men med originalpipen (P1-R) låg jag under 92 dB (tror det var runt 90) vid förbipassering på Mittsverige så den funkar ju den med. Jag tror den skulle ta ned ljudet (och effekten) ännu mer om Du vände den inåt.
 
Funkar vettigt. Jag har egen mapp då jag kör med Tuneboy och det är några andra som använder den mappen. Ger ett par hk till över större delen av effektregistret samt mjukare gång. Men Triumphs slip-on mapp är inte tokig.

Ni som kör TBR slipon på era hojar. Vad använder ni för Mappning då? funkar de att köra triumps mapp?? (alltså inte den som är orginal)
 
Ok. men hur funkar de där med Tuneboy? man köper alltså en liten "dator" tuneboy. å sen kan man lägga in vilka mappar man vill i den å sen föra över de till hojen? är de typ så de funkar eller är jag helt ute å cyklar nu?
 
Nej, Du har det nästan rätt. Men Tuneboy är bara ett program samt en kabel mellan Din dators USB-port och servicedatorkontakten under Din sadel. Sedan kan Du köra diagnostik på Din hoj (typ återförsäljarnas "Gameboy"-dator) och ladda in hur många mappar som Du vill.

Tyvärr är det en liten skillnad mellan -06/-07:s ECU i f t Din -08 så min TBR-mapp funkar inte i nuläget på -08.

EDIT - som Abbanovitch påpekade för mig så gäller detta ENDAST -08 med den senaste VIN-serien enligt Tuneboys hemsida. Ni som har -08 av tidigare VIN-serie har samma ECU som oss andra:tummenupp . ENDOFEDIT Den krångliga vägen är att själv ändra värde för värde (fyra soppatabeller samt några tändmappar), den enkla att maila Wayne och be honom konvertera en mapp:) .

Ok. men hur funkar de där med Tuneboy?
 
Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top