Triumph Daytona 675-tråden!

...Edit: Roffe är snabb ja.

Kan kanske besserwisra (?) lite med att Triumphs -07 version av TOR mappen är betydligt bättre än den tidigare med avseende på motorgång/ryck.

Säg det till min fru...:näsblod

Enligt Tuneboy så SKA -07:ans mappar även in på -06 (jag vet inte om det är en recall eller en rekommendation) men de gamla mapparna ska tydligen vara utbytta på ÅF:s datorer. Så det är nog läge att begära en uppdatering gratis nästa gång Ni är inne för service:tummenupp
 
Jo tjenare, gamla 955i hojarna kostar ca 3000:- att göra stor service på och då sägs det att 675ans konstruktion är mer lättmekad.

Om det stått Honda på tanken hade jag också gjort det.:tungan
Nåja, den som lever får se,,,

Ok ok, inte mig emot :tummenupp

Stora servicen på min TT600 kostade 6500:- och när jag frågade på Johans MC vad den skulle kosta för 675:an så sa de att det var ungefär samma.
 
Jag fråga också det på Johans MC, fick samma svar som Jessan, mellan 6-7000:-. Säg det stället som gör det för 3000 så kan ja tänka mig åka dit :tungan
 
Last edited:
Sanningen ligger (förhoppningsvis) någonstans mittemellan då.:D

Annars verkar just Johans mc vara duktiga på att ta betalt.
Jag tänker på mapparna som man på de flesta ställen verkar få välja fritt vid service.
Johans verkar ta ganska rundligt betalt för de 5 minuternas arbete.
 
Jag fråga också det på Johans MC, fick samma svar som Jessan, mellan 6-7000:-. Säg det stället som gör det för 3000 så kan ja tänka mig åka dit :tungan

Exempel på ställen där jag fått det priset:

Ackes MC, Sjöbo.
MP-Racing, Billesholm.
Mitonga Racing, Lomma.
Piffes MC, Staffanstorp.
 
slipon

Är det ngn som har koll på Triumphs egna slipon, det som har ett stort runt rör i sig? hur låter det och ger det ngn effekt? :va jag tycker ju det är mycket snyggare än TBR, Jardine osv...:tummenupp
 
Är det ngn som har koll på Triumphs egna slipon, det som har ett stort runt rör i sig? hur låter det och ger det ngn effekt? :va jag tycker ju det är mycket snyggare än TBR, Jardine osv...:tummenupp

Det låter och fungerar.
Dessvärre väger det ju i stort sett lika mycket som standardpipan.
Och det är väl just vikten som är den stora fördelen med slip-on.
Ett par hästar hit eller dit gör ju dessvärre i praktiken ingen som helst skillnad.

Skulle vara för ljudet då.
 
Exempel på ställen där jag fått det priset:

Ackes MC, Sjöbo.
MP-Racing, Billesholm.
Mitonga Racing, Lomma.
Piffes MC, Staffanstorp.

Tack så mkt, skall kolla upp dessa. De är en bit ifrån mig men är dom så billiga så kan de ju vara värt att köra dit :)
 
Är det ngn som har koll på Triumphs egna slipon, det som har ett stort runt rör i sig? hur låter det och ger det ngn effekt? :va jag tycker ju det är mycket snyggare än TBR, Jardine osv...:tummenupp

Läste i en brittisk sporthojstidning att triumphs eget 675-slipon låter lite mer men "does nothing for the effect"!

675%20036.jpg


http://www.feelthetrack.com/project675.html

Du kanske kan såga lite själv? borde funka i teorin!
 
Last edited:
gränsdragning

vart går er gräns? Vet att några piloter här tagit ut på grönbete redan! :yoparty

Måndag -> Stockholm -> 5+ grader!!!
 
vart går er gräns? Vet att några piloter här tagit ut på grönbete redan! :yoparty

Måndag -> Stockholm -> 5+ grader!!!

Skall sätta ihop det sista till helgen. Sen blir de att avvakta fint väder så kanske de blir en liten tur :)
Är fortfarande lte skeptiskt till ev salt och damm som finns kvar ute på vägarna. Vill inte skita ned hojen för mkt med såtn :näsblod
 
Jahaja då sitter ja nog fast i träsket ja m, har så gott som bestämt mig för en 675a nu, inte hundra men nästan!
en liten fråga bara läste någonstans i denna tråd att dom som hade IF inte var välkomna på vissa bandagar, vadandetta?? :confused:

//johan
 
Jahaja då sitter ja nog fast i träsket ja m, har så gott som bestämt mig för en 675a nu, inte hundra men nästan!
en liten fråga bara läste någonstans i denna tråd att dom som hade IF inte var välkomna på vissa bandagar, vadandetta?? :confused:

//johan

Det där med IF och trygghansa är en story för sig själv. Borde finnas trehundrasjuttioelva trådar om det på forumet.

Men, oftast är det så att trygghansa och IF får åka i licens/oförsäkrat på bandagar.

Prova och sök lite på forumet så hittar du nog det.


Edit: En tråd utav många
 
Last edited:
Läste i en brittisk sporthojstidning att triumphs eget 675-slipon låter lite mer men "does nothing for the effect"!

675%20036.jpg


http://www.feelthetrack.com/project675.html

Du kanske kan såga lite själv? borde funka i teorin!

Det sliponet gör, är ju att öka flödet, det viktiga är ju mappningen, alla friare system ger möjlighet till något fler kusar med hjälp av mappnig, det man vinner mest är nog körbarhet och respons.

Filter,stift,mapp och slipon har ju sin begränsning oberoende märke på sliponen, skillnaden är nog ganska liten mellan olika tillverkare.
Ska man få det optimalt gäller helsystem och individuel mapp i bänk men även där gäller relativt små ökningar av hk på sugmotorer.
 
Last edited:
Så då va dom nya blinkersarna på plats
 

Bifogat

  • DSC00076.jpg
    DSC00076.jpg
    169.6 KB · Visningar: 77
  • DSC00074.jpg
    DSC00074.jpg
    141.5 KB · Visningar: 71
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top