Triumph Daytona 675-tråden!

Nu är min hoj färdig!:)
Kraschkåpor från T3 Racing. Färgen blev vägverkets neonorange. Syns kanske inte så bra på bilden, men den färgen lyser verkligen.

Vad tycks?
 

Bifogat

  • pict016450%.JPG
    pict016450%.JPG
    134.6 KB · Visningar: 108
  • ändrad2.JPG
    ändrad2.JPG
    141.2 KB · Visningar: 114
Nu är min hoj färdig!:) ...Vad tycks?

5 * :tummenupp :) ! Blev ju helläckert, och jag tycker Du valde helt rätt "linjering" av färgfälten! Din cykel kommer verkligen att dra ögonen till sig på banorna i sommar.

Mina kåpor har tappats bort av paketföretaget i England, så nu väntar utredningstid på någon vecka innan nya kåpor skickas (om inte paketet dyker upp)...

Ha de!
 
5 * :tummenupp :) ! Blev ju helläckert, och jag tycker Du valde helt rätt "linjering" av färgfälten! Din cykel kommer verkligen att dra ögonen till sig på banorna i sommar.

Mina kåpor har tappats bort av paketföretaget i England, så nu väntar utredningstid på någon vecka innan nya kåpor skickas (om inte paketet dyker upp)...

Ha de!

Tackar tackar! Tråkigt med dina kåpor, finns inget värre än att vänta på saker som man verkligen vill ha och oftast redan betalt för. Blev det T3 kåpor?
 
Tackar tackar! Tråkigt med dina kåpor, finns inget värre än att vänta på saker som man verkligen vill ha och oftast redan betalt för. Blev det T3 kåpor?

Nope - gjorde ett e-bayköp från denna firma: http://www.trsfibreglass.co.uk/

Tim och Sarah har verkligen ställt upp och servat mig, då transporten mellan England och Sverige går sjövägen. Så jag är inte ett dugg orolig att inte kåporna ska komma - jag vill bara ha dom lackade innan säsongsstarten:gnissla .

Har Du skaffat separat ruta för kraschisarna? Jag har ju högre ruta på standardkåporna, men för att underlätta byte så köper jag nog en separat dubbelbubbel för kraschisarna (ny light tint 40£ hemskickad)...
 

Bifogat

  • 5947_1[1].jpg
    5947_1[1].jpg
    11.9 KB · Visningar: 52
Har Du skaffat separat ruta för kraschisarna? Jag har ju högre ruta på standardkåporna, men för att underlätta byte så köper jag nog en separat dubbelbubbel för kraschisarna (ny light tint 40£ hemskickad)...

Jag använder originalrutan. Få se om jag köper ett klarare glas till våren.
Har du tänkt ut någon färgsättning på dina kåpor?
 
Jag använder originalrutan. Få se om jag köper ett klarare glas till våren.
Har du tänkt ut någon färgsättning på dina kåpor?
Yepp. Jag har ju gul hoj så jag tänkte ha ramen runt rutan silvergrå, sedan gul cuts och gult fält ned till underkåpan, som blir silvergrå. Lyktfältet blir ju gult med denna färgsättning (grått på Din), men jag tänkte eventuellt spara ett vitt fält både här och på cutsen ("sifferfält").

Det var en liten krånglig beskrivning, men jag hoppas Du förstår hur jag tänker...
 
Nu är min hoj färdig!:)
Kraschkåpor från T3 Racing. Färgen blev vägverkets neonorange. Syns kanske inte så bra på bilden, men den färgen lyser verkligen.

Vad tycks?

Tufft, synd att du utav någon magisk anledning i princip gjort precis som jag vill ha min :tummenupp

Får väl ta till varselgul färg på min istället :D
 
...Nya skinnstället gör att man är en näst intill perfekt stormtrooperkopia. :D

:tummenupp ! Du kan ta den signalgula - så att ingen förväxlar Dig med en CBR! Stephan har ju sina PYR-planer att försvara också...

Helsnyggt ställ - med min kroppsbyggnad funkar Jofama/Halvarssons helsvarta bäst:5sure
 
Idag fick jag hojen levererad till garaget:yoparty
Blev helnöjd med ljud o utseende på mitt Jardine slip-on iaf, blev Arrow mappningen istället för TOR. Får se om det funkar, annars får jag prova TOR då. Har tyvärr inte kört mer än 50m än, avställd o garageförsäkring än så länge:( ....känns långt till våren....
 
...blev Arrow mappningen istället för TOR. Får se om det funkar, annars får jag prova TOR då...

Om Du har Arrow-mappen installerad kommer hojen att gå som en påse skit och Du har förmodligen ett MIL (Malfunction Indication Light) på instrumentet. Anledningen till detta är att Arrow-systemet inte har någon EXUP-ventil som reglerar avgasflödet på lägre varvtal (EXBV på Triumphspråk). Detta innebär att Du alltid kör med endast 30-40% av genomströmningen och den går inte bra på högre belastning/varvtal.

Lyser inte lampan har Du förmodligen TOR-mappen installerad, men detta kan Du läsa mer om på 675.net (jag vill minnas att PragB fick Arrow felaktigt installerad - PM:a och fråga kanske? ).

Roligt att Du blev nöjd i alla fall och lycka till med väntan på våren:tummenupp
 
Om Du har Arrow-mappen installerad kommer hojen att gå som en påse skit och Du har förmodligen ett MIL (Malfunction Indication Light) på instrumentet. Anledningen till detta är att Arrow-systemet inte har någon EXUP-ventil som reglerar avgasflödet på lägre varvtal (EXBV på Triumphspråk). Detta innebär att Du alltid kör med endast 30-40% av genomströmningen och den går inte bra på högre belastning/varvtal.

Lyser inte lampan har Du förmodligen TOR-mappen installerad, men detta kan Du läsa mer om på 675.net (jag vill minnas att PragB fick Arrow felaktigt installerad - PM:a och fråga kanske? ).

Roligt att Du blev nöjd i alla fall och lycka till med väntan på våren:tummenupp

Hmmm...nja ingen lampa som lös iaf, det var killen på verkstaden som trodde mer på Arrow mappen iom att mitt slip-on är öppnare än TOR slip-on. Borde han vetat kan jag ju tycka isf, trist att inte kunna prova nu då utan tidigast i vår o då är det svårare att få en ändring gjord. Ska försöka hitta på 675.net då. Tack för upplysningen iaf:tummenupp
 
Hmmm...nja ingen lampa som lös iaf, det var killen på verkstaden som trodde mer på Arrow mappen iom att mitt slip-on är öppnare än TOR slip-on. Borde han vetat kan jag ju tycka isf, trist att inte kunna prova nu då utan tidigast i vår o då är det svårare att få en ändring gjord. Ska försöka hitta på 675.net då. Tack för upplysningen iaf:tummenupp


Råkade ut för detta när jag gjorde min service i somras. De hade en kreativ mek som trodde att det skulle gå bättre med Arrowmappen vilket var väldigt fel precis som det påpekats. Jag har ju IXIL-system och hojen larmade inte med någon lampa men den gick som en påse nötter vid gaspådrag. Det blev till att vända och byta mapp. Gjordes på ingen tid alls medans jag väntade. Bara koppla in sladden vet du.

Bra val av hoj förresten.
 
Råkade ut för detta när jag gjorde min service i somras. De hade en kreativ mek som trodde att det skulle gå bättre med Arrowmappen vilket var väldigt fel precis som det påpekats. Jag har ju IXIL-system och hojen larmade inte med någon lampa men den gick som en påse nötter vid gaspådrag. Det blev till att vända och byta mapp. Gjordes på ingen tid alls medans jag väntade. Bara koppla in sladden vet du.

Bra val av hoj förresten.

Ok, hade kanske upptäckt det om jag kunnat köra nåt nu. Får ringa dom och säga att det inte funkar med den mappen o få tor mappen istället då.
Har ingen erfarenhet av mappning, på den tiden jag bestyckade bytte man munstycken:tungan (HD).....
Ja jag tror det är ett bra val, har ju bara haft 1 o 2 cyl tidigare så det blir kul:D
 
Last edited:
Ok, så det var din plan det....får väl gå på Starwarstemat istället. Nya skinnstället gör att man är en näst intill perfekt stormtrooperkopia. :D

Vit har jag reserverat:mad:

Kommer dock åka med orginalkåper tills efter min ringen resa i vår,gör klart allt så det bara är att montera efter att jag kommit hem.

Berikstället var jäkligt snyggt:tummenupp

Denna är porrig

Rodeo_12_000.jpg

Rodeo_14.jpg


Fler bilder finns på 675.net
http://www.triumph675.net/2007.htm#January

Deras "Bike Of The Month" är en guldgruva av 675 "hårdporr" bättre en alla:tuttar i världen.:D
 
Last edited:
För Er som kanske jagar en högre ruta...

...så köpte jag precis denna till kraschisarna (för att slippa flytta mellan kåporna):
http://stores.ebay.co.uk/RaceScreen...W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ15890023QQftidZ2QQtZkm

Jag har Powerbronze på originalkåporna och är helnöjd, men för 513:- inklusive frakt var jag bara tvungen att slå till denna gången!

Ytterligare inköpstips: Några av oss lär väl råka på 2000-mila denna säsong, då stiften ska bytas. Jag pröjsade 321:- inkl frakt för 3 st NGK CR10EIX Iridiumstift från http://www.carsparkplugs.com/ . Dom är ett steg hårdare än original (rekommenderas till Arrows helsystem) och jag valde dom då jag kör med en något moddad tändkurva i mina mappar. Originalen heter CR9EIX.
 
Last edited:
...så köpte jag precis denna till kraschisarna (för att slippa flytta mellan kåporna):
http://stores.ebay.co.uk/RaceScreen...W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ15890023QQftidZ2QQtZkm

Jag har Powerbronze på originalkåporna och är helnöjd, men för 513:- inklusive frakt var jag bara tvungen att slå till denna gången!

Ytterligare inköpstips: Några av oss lär väl råka på 2000-mila denna säsong, då stiften ska bytas. Jag pröjsade 321:- inkl frakt för 3 st NGK CR10EIX Iridiumstift från http://www.carsparkplugs.com/ . Dom är ett steg hårdare än original (rekommenderas till Arrows helsystem) och jag valde dom då jag kör med en något moddad tändkurva i mina mappar. Originalen heter CR9EIX.


Tack för alla tips från dig:tummenupp
Värdefullt åtminstone för mig som är ny med den här hojen.
 
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top