Triumph Daytona 675-tråden!

Jag har de från T3 i komposit(svarta), jag nöjesshoppade dem samtidigt som mina krashpuckar. Jag har också puckar från SME (SuperMotoEngineering). Jag kanske skulle fixa lite nya bilder på pärlan i helgen om du vill se hur det kan se ut.

Jag vill gärna oxå se hur de ser ut. :) Går i tankar på att köpa lite puckar och ev motorskydd.
 
Jag har de från T3 i komposit(svarta), jag nöjesshoppade dem samtidigt som mina krashpuckar. Jag har också puckar från SME (SuperMotoEngineering). Jag kanske skulle fixa lite nya bilder på pärlan i helgen om du vill se hur det kan se ut.

Har SME's hjulaxelpuckar och hade även de kombinerad Bobbiner/kraschisarna från dem innan. Allt kraschtestat med gott resultat :gnissla

Fast blir det allvarligare än en lowsider så hjälper nog inga puckar i världen. Alltså om hojen gör nog annat än att bara glida fram på sidan lungt och stilla.

Tror rätt mycket på det Danska ERF-teamets lösning för att skydda sin motor klicka på "vi bygger en 675" till vänster
 
Last edited:
Jag har de från T3 i komposit(svarta), jag nöjesshoppade dem samtidigt som mina krashpuckar. Jag har också puckar från SME (SuperMotoEngineering). Jag kanske skulle fixa lite nya bilder på pärlan i helgen om du vill se hur det kan se ut.

Gärna bilder tack!
 
Gärna bilder tack!
SME's bobbiner efter marksyning och axelpuckar fram i oskadat skick. De bygger max ett par centimeter ut från gafflen.

Skall se ifall jag hittar nåt foto med bakaxelpuckarna<----konstigt ord.

SME Deras blocksliders bak är ruskigt snygga...tycker jag iaf.

Tyvärr så lirade inte GSG-puckarna som det var tänkt, så en T3skyddskåpa hade nog varit bra att ha.
 

Bifogat

  • Bobbin1.jpg
    Bobbin1.jpg
    37.2 KB · Visningar: 104
  • SMEfram.JPG
    SMEfram.JPG
    33.6 KB · Visningar: 89
  • Vänster.JPG
    Vänster.JPG
    29.6 KB · Visningar: 116
Last edited:
andycopyvt3.jpg


andy2qk3.jpg


skruvade ihop grejjerna i helgen!

krashpuckar, proton blinkers fram, något högre kåpglas (zero gravity)

det börjar arta sej!! :D

Det var en ful jäkel som provsitter, säg är han tallibanjägare?:D
 
Bilder var det

Gärna bilder tack!

Nu har jag fotat. Jag lägger några i garaget oxå. Kan vara kul att visa hur den ser ut idag då jag nu fick inspiration att klämma på mina NGC-kåpor. De skall ju lackas innan det blir vår med.
 

Bifogat

  • daytonavabak (Large).jpg
    daytonavabak (Large).jpg
    201.4 KB · Visningar: 108
  • daytonaho2 (Large).jpg
    daytonaho2 (Large).jpg
    92.4 KB · Visningar: 83
  • daytonava1 (Large).jpg
    daytonava1 (Large).jpg
    192.5 KB · Visningar: 95
  • daytonava2 (Large).jpg
    daytonava2 (Large).jpg
    154.8 KB · Visningar: 86
Hej på er!

Jag är helt övertygad om att den här frågan ställts i tråden både en och två gånger, men med tanke på antal sidor är det lite väl tungt att leta igenom (och sökfunktionen är ju hur bra som helst...).

Planerar att köpa en Daytona 675 nu till våren, och undrar lite hur sitthöjden är. Är 175 cm lång, ganska korta ben. Är det OK, eller är jag för kort?
 
Hej på er!

Jag är helt övertygad om att den här frågan ställts i tråden både en och två gånger, men med tanke på antal sidor är det lite väl tungt att leta igenom (och sökfunktionen är ju hur bra som helst...).

Planerar att köpa en Daytona 675 nu till våren, och undrar lite hur sitthöjden är. Är 175 cm lång, ganska korta ben. Är det OK, eller är jag för kort?


Hej, jag är 1,73 och det är inga problem:tummenupp
Men bäst är ju förstås att provsitta själv om du har möjlighet.
 
Är 675 så obekväm som den ser ut att vara?

Vad tycker ni som kör sån?

Jag kan ge dig tre svar på det:

1. Läs tråden och få input därifrån.

2. Nej, den är inte obekväm. Det är en sporthoj. ( min uppfattning)

3. Provkör.

Vad tror du själv ger bäst svar på din fråga?

Alla människor har olika uppfattningar om hur en hoj är, så du får säkert lika många intryck som du får svar.
 
Hej på er!

Jag är helt övertygad om att den här frågan ställts i tråden både en och två gånger, men med tanke på antal sidor är det lite väl tungt att leta igenom (och sökfunktionen är ju hur bra som helst...).

Planerar att köpa en Daytona 675 nu till våren, och undrar lite hur sitthöjden är. Är 175 cm lång, ganska korta ben. Är det OK, eller är jag för kort?

Hej jag är 172 cm över havet inga problem alls.kör på.....

Är 675 så obekväm som den ser ut att vara?

Vad tycker ni som kör sån?

Nej, hur skön som helst!!!!!!
 
Last edited:
Kan bara instämma. Körde en långtur, 55mil på en dag och hade inga som helst problem i vare sig armar eller rumpa.
Ja älskar henne :kär
 
Last edited:
Fick ett tråkigt råd idag av min läkare.
Ryggen låste sig igår och har inte kunnat sova av all smärta inatt. Åkte till läkaren och fick det konstaterat att flera kotor hade hamnat snett (eller hur man nu säger) och att detta kommer att bli ett stort problem för mig i framtiden. Allt har ett samband från min mc-olycka i maj förra året. Han avrådde mig att helt sluta med all bankörning då min rygg kan låsa sig och om jag nu skulle åka av igen så kan det gå väldigt illa.:(
Känns rätt tungt nu när hojen står färdig med nylackade kraschkåpor och färdig att gasa med. Ska röntga axeln nu om 3 veckor igen för 4:e gången då den inte är helt återställd sen jag la mig förra gången.
Men men, hälsan kommer ju först men det känns ju förbannat tungt att släppa alla planer man haft på alla årets bankörningar mm.
 
Men för tusan Berggren - vilket tungt slag under bältet! Jag lider verkligen med Dig och det kan inte vara roligt att få ett sådant besked i denna dystra årstid och efter allt Ditt slit. Har Du känt av problemen länge eller kom dom som en blixt från klar himmel? Gjorde Du ngn undersökning i samband med olyckan?

Några frågor:
- skulle det funka bättre med ngn annan hoj? Str3/Tiger?
- jag förstår han vill att Du ska undvika framtida vurpor, skulle Du ha nöje av att köra bana på t ex SMC-dagar i lite "lugnare" tempo och grupp?

Jag kan bara beklaga och ändå hoppas att Du får ihop Din framtida MC-åkning så bra som möjligt under omständigheterna...

:(

/Roffe

...känns ju förbannat tungt att släppa alla planer man haft på alla årets bankörningar mm.
 
Men för tusan Berggren - vilket tungt slag under bältet! Jag lider verkligen med Dig och det kan inte vara roligt att få ett sådant besked i denna dystra årstid och efter allt Ditt slit. Har Du känt av problemen länge eller kom dom som en blixt från klar himmel? Gjorde Du ngn undersökning i samband med olyckan?

Några frågor:
- skulle det funka bättre med ngn annan hoj? Str3/Tiger?
- jag förstår han vill att Du ska undvika framtida vurpor, skulle Du ha nöje av att köra bana på t ex SMC-dagar i lite "lugnare" tempo och grupp?

Jag kan bara beklaga och ändå hoppas att Du får ihop Din framtida MC-åkning så bra som möjligt under omständigheterna...

:(

/Roffe


Jag kom i ambulansen till Lidköping där de röntgade mig, men hittade inga fel förrutom nyckelbenet som va av. Har därefter besökt akuten 4 ggr, gått hos sjukgymnast, röntgades igen nu för 1 månad sedan, och ska in på "dataröntgen nu snart igen. Nu att ryggen pajade beror på att jag byggt upp en stelhet i ryggen sen kraschen och nu höll det inte längre. Får se efter nästa röntgen vad de säger då. Ska behålla hojen och vänta till sommarn och se hur jag mår i kroppen då. Slutar säkert med att vi ses på banan ändå, det finns ju inget roligare. Skulle aldrig riktigt trivas på nån annan hoj än en sporthoj. Hade en Speed Triple -07 med arrow helsystem mm innan denna, den sålde jag efter att mätarn passerat 70 mil... Saknade nedläggningsvinkeln och bankörningen.
 
...Ska behålla hojen och vänta till sommarn och se hur jag mår i kroppen då. Slutar säkert med att vi ses på banan ändå, det finns ju inget roligare. Skulle aldrig riktigt trivas på nån annan hoj än en sporthoj. Hade en Speed Triple -07 med arrow helsystem mm innan denna, den sålde jag efter att mätarn passerat 70 mil... Saknade nedläggningsvinkeln och bankörningen.

:tummenupp . Jag tror att det är helt rätt att inte göra ngt förhastat i nuläget. Det finns ju vissa hjälpmedel för att avlasta ryggen också - tänker stompgrip, helibar etc... Mycket beror väl på hur ryggen slutligen funkar när musklerna stöttar upp, och det facit har Du nog inte förrän framåt sommaren antar jag. Stå på Dig - annars gör någon annan det...:)
 
Jag kom i ambulansen till Lidköping

Känner med dig, man längtar ju som mest efter just bankörningen.
Har du varit i kontakt med fler specialister, kiropraktorer, sjukgymnaster etc.
Det är ju inte säkert att alla ställer samma diagnos?
Hoppas det går väl oavsett!
 
Söker ny motorcykel och har nu fått upp ögonen för daytona 675. Verkar vara en bra mc, ok pris men speciellt väldigt bra försäkringspris. :tummenupp

Problemet är bara att det verkar inte finnas några svarta till salu.

Har det sålt dåligt av svarta eller är det bara tillfällighet??. Vill helst inte behöva köpa helt ny....:va
 
Last edited:
Söker ny motorcykel och har nu fått upp ögonen för daytona 675. Verkar vara en bra mc, ok pris men speciellt väldigt bra försäkringspris. :tummenupp

Problemet är bara att det verkar inte finnas några svarta till salu.

Har det sålt dåligt av svarta eller är det bara tillfällighet??. Vill helst inte behöva köpa helt ny....:va

Svart kom ju först till -07. Överlag verkar det vara låg omsättning av 675:or.
Finns ju liksom inget att byta till. :D
 
Nån i gbg som behöver kraschkåpor? En arbetskamrat som gjuter, och kan bli billigt billigt om vi är fler.

Pm.a mig.
 
Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top