Triumph Daytona 675-tråden!

va å kolla på en idag på johans mc i gbg!!

:kär :kär :kär :kär :kär

den va såååååååååååå fin.om inte ni har sett den så gör det för ni går miste om nått,ni går miste omatt bli av med oskulden!!!!
 
Måste säga att den ser väldigt läcker ut. Klart mer inspirerande än japanerna, R6:an är den enda som har lite attityd i sin look av dem.
 
Nu blev ni allt glada när ni kanske har läst Masterbike-testet i nya Bike va!?
:tummenupp
 
Hämtade min nya skönhet i förrgår..
Fasen så fin den är..
Håller just på och kör in den, skitkul :hihi Har nu kört ca 15 mil

Vi synes på vägarna alla coola 675 ägare...... :yoparty
 
Så nu är en sån pärla provkörd :D
Leendet var rätt stort efteråt, vilken härlig hoj :)
Reagerade på den rejsmässiga sittställningen men det ska väl gå att åka längre på den *S*
Finns det exemplar att få tag på? Nån har antytt att tilldelningen är slut till svedala??
 
rewind skrev:
2228632 Så nu är en sån pärla provkörd :D
Leendet var rätt stort efteråt, vilken härlig hoj :)
Reagerade på den rejsmässiga sittställningen men det ska väl gå att åka längre på den *S*
Finns det exemplar att få tag på? Nån har antytt att tilldelningen är slut till svedala??


Tilldelningen på 80 hojar till skandinavien tog slut i mars typ.
Finns dock en del sekundärimport (dvs Svenska Triumph har köpt in av Triumph i andra länder), kolla blocket.
Här är en i den färg jag vill ha t.ex. http://www.blocket.se/vi/8486032.htm?ca=23_11_s :drool

Andra produktionsomgången ("2007") ska tydligen komma redan nästa månad dock.
 
Annsluter mig till den lyckliga skaran som kör 675a, hämtade min i går, en grafitgrå, just nu är jag lycklig som en alkis inlåst på systemet över helgen :banana .

Följer klisterlappen på tanken, undra om det gör någon skillnad igentligen, inkörning trodde jag var passè,

/S
 
Den röda e rejs, helt klart :tummenupp
Klurar på finanser så det knakar...
Men om produktionen på de nya startar nu strax så
är det ju lugnt :banana

Nåra kända barnsjukdomar på dessa?
Har läst tråden men inte sett nåt, bara lovord :)

Bike skrev nåt om ryck vid gasavslag eller nåt? Kände inget på det ex:et jag provkörde...

Ut å åk med era glada 675-ägare :yoparty
 
StephanD skrev:
Följer klisterlappen på tanken, undra om det gör någon skillnad igentligen, inkörning trodde jag var passè,

/S

Kort och gott: Nej.
Bästa sättet är att köra in är att köra med varierat varvtal, mycke fullgas och mycket motorbroms. Ligg inte och segdra på stilla varv och fegkör inte heller.
Men för den delen så ska du inte heller ligga vid rödmarkering - kör på friskt med håll dig en bit från rött. :tummenupp


Edit: Det här är viktigt för mig. Ämnar köpa en begagnad 675a om något år - då vill jag att den ska vara ordentligt inkörd. :hihi
 
Last edited:
Har redan börjat fundera på hur man ska få den ännu snyggare, smal fälgtejp i samma färgton som traja dekalerna, kan det va något? kanske någon som har?

/S
 
Byta från Miles till km/h

Hämtade min nya 675 igår, är ruggigt nöjd då jag kört Triumph RS 955 innan. Ingenting går att jämföra!

Men hur ändrar jag från Miles till km/h, tycker att jag provat allt, och det står inget i boken.

Peter
 
peterf skrev:
2237973 Hämtade min nya 675 igår, är ruggigt nöjd då jag kört Triumph RS 955 innan. Ingenting går att jämföra!

Men hur ändrar jag från Miles till km/h, tycker att jag provat allt, och det står inget i boken.

Peter

Köpte du den röda hos Johans Mc, den grå hämtade jag dagen innan.
Hade samma problem med att den ej va ändrad till km/h, slå på tändningen, tryck in alla tre knapparna tills det kommer upp val i hastighetsmätaren tror nr 3 var km räknare tror jag tryckte på den i mitten för att ändra, du får knappa runt lite, det gjorde jag efter jag ringt verkstaden och vips så va det km/H

Blev det något mer godis?, jag slog till på cutskåpa, slip-on och mapning,
kommer nog köpa en del kolfiber längre fram, finns ju mycket orginal
 
Last edited:
Ville bara passa på att säga grattis till alla er som köpt 675'an. En vacker maskin med god prestanda. :tummenupp

Mvh Mattias
 
DonDiego skrev:
2239769 Ville bara passa på att säga grattis till alla er som köpt 675'an. En vacker maskin med god prestanda. :tummenupp

Mvh Mattias

Din trajja är ta mig fan uber fet, fick torka av tidningen när jag läste om den. :tummenupp
 
StephanD skrev:
2239760 Köpte du den röda hos Johans Mc, den grå hämtade jag dagen innan.
Hade samma problem med att den ej va ändrad till km/h, slå på tändningen, tryck in alla tre knapparna tills det kommer upp val i hastighetsmätaren tror nr 3 var km räknare tror jag tryckte på den i mitten för att ändra, du får knappa runt lite, det gjorde jag efter jag ringt verkstaden och vips så va det km/H

Blev det något mer godis?, jag slog till på cutskåpa, slip-on och mapning,
kommer nog köpa en del kolfiber längre fram, finns ju mycket orginal

Bra, det löste sig med miles till km/h.

Nix, jag hämtade min grå, den röda står kvar ännu.
Jag valde slip-on och map, ej cuts då jag kommer att skjutsa då och då.
På kurviga vägar är ju hojen helt enorm.
Ej heller någon nackdel att folk vänder sig om både för utseendet och ljudet.
Segt att köra in bara, man vill ju fläska på ordentligt nu!
 
rewind skrev:
2232609 Den röda e rejs, helt klart :tummenupp
Klurar på finanser så det knakar...
Men om produktionen på de nya startar nu strax så
är det ju lugnt :banana

Nåra kända barnsjukdomar på dessa?
Har läst tråden men inte sett nåt, bara lovord :)

Bike skrev nåt om ryck vid gasavslag eller nåt? Kände inget på det ex:et jag provkörde...

Ut å åk med era glada 675-ägare :yoparty

Hej !

Jag har snart hunnit köra 400 mil med min. Enda "problemen" jag har haft är relaterat till leveransservice. Detta verkar vara mer regel än undantag tyvärr.

Ex, vis, hastighetsmätare ställd på MPH, jättefrispel i gaswire, osv,

Skitsaker iofs, men så jäkla onödigt.

Övriga förekommande fel är flagnande färg i bränsletanken/påfyllningshålet pga, bristfällig/utebliven maskering vid lack.

Några har tappat en backspegel efter att ha landat lite hårt efter wheelies.
Fästet verkar lite klent gjutet.

Batteriet är väldigt litet och tål inte vilken behandling som helst.

Klädseln på sadeln har fått bubblor i ngt, fall.

Dessa är väl de allvarligaste internationelt kända problemen enligt www.triumph675.net

Jag är nöjd :Bugar

Angående inkörning, det kan löna sig att läsa kapitlet i instruktionsboken istället för klisterlappen på tanken :hihi

Mvh, Nicke
 
Det där med tankhålet har jag hör från flera även andra modeller av triumph, har inte kollat på min ännu, men tydligen så får man putsa rent invändigt runt kanten, bubblande sadel måste ju gå att ta på garantin.

Har bara hunnit köra 20 mil men jag tycker det verkar som Triumph har skärpt till kvaliten jämfört med äldre Daytona modeller avsevärt,

/S
 
Idag byttes RF900:an mot en gulfärgad traja! Måste bara säga att det är en oerhört trevlig maskin! Trodde fram till i fredags att det skulle bli en SV1k eller FZ-1 för mig, men efter att ha provat Daytonan var jag såå såld!

Är Ni andra lika nöjda med hojen än?

Ha de!
 
roffe_s skrev:
2249231 Idag byttes RF900:an mot en gulfärgad traja! Måste bara säga att det är en oerhört trevlig maskin! Trodde fram till i fredags att det skulle bli en SV1k eller FZ-1 för mig, men efter att ha provat Daytonan var jag såå såld!

Är Ni andra lika nöjda med hojen än?

Ha de!

Grattis !

Jo, det blir bara bättre och bättre. Den "släppte" märkbart efter 250 - 300 mil. :banana

Se till att få slip-on mappen vid första service, så får du ännu lite bättre mos kring 6-8000 rpm, detta skall inte kosta något och funkar finfint även med originalljudämparen.

Mvh, Nicke
 
Last edited:
roffe_s skrev:
2249231 Idag byttes RF900:an mot en gulfärgad traja! Måste bara säga att det är en oerhört trevlig maskin! Trodde fram till i fredags att det skulle bli en SV1k eller FZ-1 för mig, men efter att ha provat Daytonan var jag såå såld!

Är Ni andra lika nöjda med hojen än?

Ha de!

Jag har haft min grafitgrå 675 i fyra dagar nu, bränt av 80 mil och gjort första service. Så igår kunde jag fläka på ordentligt. Jag har haft osannolikt kul även under inkörning trots att jag inte varvat över 10 000 rpm.
Men nu är det ännu roligare när man ligger på 10 - 14 000 rpm.
Känns som det går att köra hur fort som helst i kurvor, vill man ändra spår i en kurva är det bara att göra det. Riktigt smidigt!
Helnöjd som du förstår.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top