Triumph Daytona 675-tråden!

Trajja675 skrev:
2088998 Hej !

Jaha, har ni hunnit köra något med era nya 675:or nudå ?
Själv har jag kört drygt 20 mil hittills den här helgen. Inkörning suger, men det är väl kanske bra att ta det lite lugnt så här i början av flera orsaker :tomten

Måste säga att den är klart snällare att köra i låg fart/låga varv än vad jag hade vågat hoppas. Har provat att skjutsa frugan en sväng också, gick skitbra. Oväntat gott/högt ljud ifrån originalljuddämparen, men slip-on lär det väl bli ändå så småningom.

So far so good :banana

Mvh, Nicke


Inkörning, schminkörning! :tungan


http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
 
xyx skrev:

Jo, det där har jag sett. Väldigt många som inte tror på det, bla, vad jag vet, samtliga motorcykel och biltillverkare.

Trajjorna är körda i bänk på fabriken för att köra in kolvringarna, återstår att köra in allt annat.

Personligen tror jag på varierande varvtal och (lätt) belastning de första milen.

Smiska skiten ur den på maxvarv lär man hinna med ändå, senare.
 
Trajja675 skrev:
2089423 Jo, det där har jag sett. Väldigt många som inte tror på det, bla, vad jag vet, samtliga motorcykel och biltillverkare.

Trajjorna är körda i bänk på fabriken för att köra in kolvringarna, återstår att köra in allt annat.

Personligen tror jag på varierande varvtal och (lätt) belastning de första milen.

Smiska skiten ur den på maxvarv lär man hinna med ändå, senare.

Maxvarv är det nog ingen som förespråkar. Men att hålla den ett par tusen under max och med variendande varvtal + fullt gaspådrag då och då tror jag gör susen.

Sen vore det väl om inte annat otroligt politiskt inkorrekt om det stod något annat än att fordonet skulle framföras lungt i manualen?
 
Så kom den tillslut,fick den på Långfredan... Bildbevis kommer(tjejen har lånat ut kameran;)
Påställd först idag,strul med If :huvet
Tog bort fotpinnarna bak igår,snyggare så :tummenupp
 
Jahapp, värst vad tyst det blev i den här tråden då, är alla ute och kör nu då ?

Själv var jag med hojen på första servicen igår, fick nöjet att tala med en ny lycklig ägare som hämtade sin gula 675:a, grattis !

Servicen bjöd väl inte på några överraskningar, har ju funkat mycket bra de första 80 milen iaf, kostade 1412 :-

Jag fick TOR mappen (slip-on) installerad så nu håller insugsspjället ständigt öppet och ännu lite bättre orr på låg/mellan. Funkar finfint med originalljuddämpare.

På tisdag drar jag iväg på första längre turen, en (arbets)vecka i Kalmar.
 
Du känner inte för att komma förbi med hojen på knutstorp ring den 8e maj och låta mig och andra intresserade köra några varv? ;)
 
Fan va kul väder de var idag då :mad:
Nu vill man ju bara ut o köra,har bara hunnit med ca 22mil :yoparty
Inkörning suger big time :huvet
Vill upp till service nivån = Slipon
 
Dom har kortege genom Eskilstuna nu på Lördag(6/5),några här som tänkt åka :)
Kan kanske vara kul och träffas,o visa våra skönheter :tummenupp
 
Last edited:
Provade en 675:a idag. Den är precis lika rolig som den ser ut att vara.
Den jag testade hade slipon och högt kåpglas moterat. Ljudet och bromsarna var nog det allra bästa med hela hojen, skit-gött råmande.
Trots att testrundan bara var positiv så håller jag nog på min 955:a, den känns trots allt lite mer MC, 675:an är nog ändå snudd på astrimmad moppe.
 
Jahapp, då var man tillbaka från tjänsteresan med Trajjan. Det gick ju finfint, drygt 80 mil blev det.
Så nu har jag 210 mil på mätaren, so far so good.
Nedresan till Kalmar började med +8 och spöregn de 25 första milen :tummenupp
 
Såg en 675:a ute i trafik för första gången igår :drool Riktigt läcker var den! Bara att gratulera till er som har en :)

Men jag fattar inte vad det var för snack från Triumph från början att de skulle tillverka så få och att alla hojarna till Sverige skulle vara slutsålda :va Såg tillsalu ex inne på Johans mc igår ju :confused:
 
bebbe skrev:
2150545 Såg en 675:a ute i trafik för första gången igår :drool Riktigt läcker var den! Bara att gratulera till er som har en :)

Men jag fattar inte vad det var för snack från Triumph från början att de skulle tillverka så få och att alla hojarna till Sverige skulle vara slutsålda :va Såg tillsalu ex inne på Johans mc igår ju :confused:

Provkörde i måndags (hos Johans MC i gbg), och beskedet jag fick var leverans nån gång i juli vid beställning nu.

Håller med övriga talare i tråden: Makalöst snygg hoj, grymt härligt ljud, och rappt chassi.
 
El Garto skrev:
2138640 Provade en 675:a idag. Den är precis lika rolig som den ser ut att vara.
Den jag testade hade slipon och högt kåpglas moterat. Ljudet och bromsarna var nog det allra bästa med hela hojen, skit-gött råmande.
Trots att testrundan bara var positiv så håller jag nog på min 955:a, den känns trots allt lite mer MC, 675:an är nog ändå snudd på astrimmad moppe.

Triumph Daytona 675 = Astrimmad moppe :finger
 
Provkörde en idag, nu känns 955:an som en guldvinge på vägen...... :4skrika
 
Var ut och provade 675'an idag. Första intrycket är ju att den är så jävla liten, efter ett tag kändes det dock bättre. Jävligt rolig och smidig cykel, vilket ljud det var i den trepipen :Bugar Åkte runt och garvade i hjälmen, sinnessjukt.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top