Triumph Daytona 675-tråden!

...Iom att Anderstorp är en stor bana blev jag nyfiken på Arrow helsystem för att få lite mer pulver.
Kör nu med TOR, frågan är om det kommer att märkas när man har trotteln i botten?

http://www.triumph675.net/phpBB2/viewtopic.php?t=14285&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Finns en annan tråd med race-systemet också (rekommenderas tillsammans med portning av avgasporten)...

Slutsats - helsystem + mapp ca 6-10 hp

Remus har ett väldigt schysst helsystem... Det skulle vara roligt att testa tillsammans med Tuneboy!

Å andra sidan finns ju MCX om man vill ha hk per krona...:gnissla . Har Ni kollat deras siffror för Rocket:näsblod
 
Hej gott folk...
Jaha då var man lycklig ägare till en 675, är fasligt nöjd med den än så länge men har bara kört 200km med den än. Tänkte försöka hinna med 100 mila servicen innan säsongen är över, kan bli tajt :huvet
 
Någon som har en teroi om en evuntell tippsensor på 675:an? Har varit lite utanför banan och fyllt upp kåporna med lecakulor, måste finnas billigare sätt att fylla på blomkrukorna hemma :gnissla

Hur som helst, nu vill den inte starta. Har ström på lyset och tuta osv men displayen är stendöd och inte ett liv i startmotorn?

Teorier eller fakta om vad som kan vara fel mottages tacksamt :va
 
Blir ren banhoj nudå? Kanske ett alternativ för mig med nu, eftersom jag donerade mina kåpor till opelkurvan på anderstorp i tisdags kväll :gnissla

Ser fram mot recensioner utav dina nya kåpor när du får dem :tummenupp

Ska även vara försäkrad så jag kan köra gata oxå. Vurpade på kinnekulle i maj med min förra hoj. Kostade 50000kr att laga. Så krashkåpor får det bli nu. Tar 1 timme att återställa till original med lampor mm. Hela fronten tog man i ett stycke, väldigt smidigt.
Återkommer med recention utav kåpornas passform, bilder mm. De ser ju bra ut på deras hemsida iallafall.
 
Så här ser min skönhet ut just nu. I väntan på de nya kläderna från T3 Racing. http://shop.t3-racing.co.uk/complete-fairing-2-p.asp :yoparty

Väntar själv på svar från NGC, blev lite krångligt då jag ville blanda gat och race kiten i ett set.
Ryktet säger att deras passform ska vara bra nära orginal, tänker köra med racekåporna även på gatan och lägga orginalen i säkert ovurpbart förvar.

Letar fortfarande efter en tank så om någon vet någon, om den har mindre blesyrer gör inget, ska moddas med carbon, tipsa.
 
Last edited:
Någon som har en teroi om en evuntell tippsensor på 675:an? Har varit lite utanför banan och fyllt upp kåporna med lecakulor, måste finnas billigare sätt att fylla på blomkrukorna hemma :gnissla

Hur som helst, nu vill den inte starta. Har ström på lyset och tuta osv men displayen är stendöd och inte ett liv i startmotorn?

Teorier eller fakta om vad som kan vara fel mottages tacksamt :va

Tjena Porta!

Tippsensor finns - jag tror den är belägen bakom instrumentpanelen. Kan kolla i manualen i kväll.

Edit - nr 10 på denna sprängskiss: http://houseofmotorcycles.bikebandit.com/parts/Triumph/DAYTONA+675/All/2291500#stay#stay

Sett till var på kabelhärvan den är inritad kan den sitta i närheten av tanken också - sitter monterad på en liten hållare enligt figuren:va

PM:a mig om Du vill låna Tuneboy-kabeln. Tuneboy-folket kan nämligen skicka en gratis diagnosnyckel så att Du kan läsa alla sensorer och brytarlägen - däribland "fall switch" (se bilagd bild). Du kan dock inte lägga in nya mappar.

Ha de!
 

Bifogat

  • Sensorer TB.JPG
    Sensorer TB.JPG
    73.2 KB · Visningar: 121
Last edited:
Blir ren banhoj nudå? Kanske ett alternativ för mig med nu, eftersom jag donerade mina kåpor till opelkurvan på anderstorp i tisdags kväll :gnissla

Ser fram mot recensioner utav dina nya kåpor när du får dem :tummenupp

Har du åter igen haft närkontakt med asfalten?

Hur gick det med dig själv?
Är kåporna sopor helt ?
 
Har du åter igen haft närkontakt med asfalten?

Hur gick det med dig själv?
Är kåporna sopor helt ?
Förutom att det känns som att man blivit överkörd av tåget så är väl allt ok förutom egot :D

Hojen är en annan story :huvet

Fast den är ju köpt för att köras så...:smielysomryckerpåaxlarna

Skall kolla där Roffe:tummenupp
 
Väntar själv på svar från NGC, blev lite krångligt då jag ville blanda gat och race kiten i ett set...

Mixar Du frontkåpa + cuts från gatan och underkåpan från race-kitet? Jag är själv mest intresserad av den kombinationen för oljeuppsamlingen. Jag är mycket intresserad av vad Du tycker om passform och utseendet... Tomten må ju för tusan komma med något paket även här i Norr:mad: .

Det fanns rätt mycket prylar på e-bay för någon dag sedan. Tyvärr tror jag att delarna fanns på andra sidan pölen, men jag vill minnas att en tank förekom bland auktionerna...

Körde för övrigt 10 mil i 5-gradig sol idag för att testa Powerbronze-rutan. "-Burr" sa Kasper... Jag vet att vissa klagat på turbulensen när man monterat högre ruta, men det funkade alldeles utmärkt med min längd och setup! Bilder på hur det ser ut med den ljusa färgtoningen finns för övrigt i mitt garage, om någon skulle vara intresserad.

Nej, nu får man vila sig i form några timmar för att orka med Philip Islands i natt!

Ha de!
 
Mixar Du frontkåpa + cuts från gatan och underkåpan från race-kitet?
Ha de!

Finns det ett racekit till 675:an??:va
När jag frågade dom så hade de bara ett set med färdigskuret för lyktor och plats för passagerare. Beställde då från T3 istället. Tror att även T3 racings kåpor är bra de oxå, men har NGC racing i raceutförande så hade de ju kunnat berättat det tycker jag.
 
Finns det ett racekit till 675:an??:va
När jag frågade dom så hade de bara ett set med färdigskuret för lyktor och plats för passagerare. Beställde då från T3 istället. Tror att även T3 racings kåpor är bra de oxå, men har NGC racing i raceutförande så hade de ju kunnat berättat det tycker jag.

Hej Berggren! Ja - jag har inte pratat med herrarna själv och blev därför glatt överraskad av Stephans inlägg. Tyvärr kan det väl vara så att Din + Stephans frågor plus det intresse som man kan se i denna tråden fått NGC att kolla möjligheten till ett Race-kit. Jag vet inte vem deras leverantör är, men det fanns ett race-set (med bellypan) på e-bay från Danmark för ca ett år sedan.

T3:s kåpor är förmodligen MINST lika bra och det set som säljs på brittiska e-bay tillverkas vad jag förstått även till T3. Det ser väldigt gediget ut och verkar vara smidigt att montera/demontera. Nu är jag en lat natur och tänkte därför köra med lyktorna monterade så att jag kan rulla gata med setet monterat.

Du lär väl få Ditt set först så det vore mycket intressant att se bilder plus höra Din uppfattning kring monteringen och kvaliteten:tummenupp

Ha de!
 
Last edited:
Mixar Du frontkåpa + cuts från gatan och underkåpan från race-kitet? Jag är själv mest intresserad av den kombinationen för oljeuppsamlingen. Jag är mycket intresserad av vad Du tycker om passform och utseendet... Tomten må ju för tusan komma med något paket även här i Norr:mad: .

Det fanns rätt mycket prylar på e-bay för någon dag sedan. Tyvärr tror jag att delarna fanns på andra sidan pölen, men jag vill minnas att en tank förekom bland auktionerna...

Ha de!

Fick svar från NGC i fredags och tyvärr finns ingen singelkuts till våra hojar ännu och han var osäker om det kommer.

Jag löser det genom att plasta igen cutsen, vad det gäller passformen så har jag ingen uppfattning om T3, ryckten säger dock att NGC ska vara mycket nära orginal, om kåpan är öppen i botten eller ej vet jag inte.

Jag vill kunna köra både gata och bana och är hyper petig med finish (även om jag vet att racekåpor inte är OEM), med en vända i händerna på en kompis i hans modellverkstad så ska dom nog passa:D .

Kommer med info när jag får kittet.
 
Fick svar från NGC i fredags och tyvärr finns ingen singelkuts till våra hojar ännu och han var osäker om det kommer.

...Jag vill kunna köra både gata och bana och är hyper petig med finish (även om jag vet att racekåpor inte är OEM), med en vända i händerna på en kompis i hans modellverkstad så ska dom nog passa:D .

Kommer med info när jag får kittet.

http://cgi.ebay.co.uk/CARENE-MOTO-T...ryZ25630QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem :näsblod

Jag brukar ha lite svårt att gå längst den breda vägen och har börjat snegla på ett italienskt alternativ... Rätt pris - alternativa cuts - men jag hade ju föredragit oljeuppsamling i kåpan. Samtidigt är det praktiskt att kunna dela kåpan:confused: .

Företaget säljer även dekalkitet från PYR: http://cgi.ebay.co.uk/CARENE-MOTO-K...ryZ78833QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Polskt alternativ i Gelcoat: http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320156663268 250€ + 50€ i frakt:näsblod

Förstår jag det rätt så ligger T3 på 355£ (- 10% triumph675-rabatt) plus frakt, att jämföra med italienarnas 299€ + 36€ i frakt. NCG ligger på 3 990:- right? T3 och NCG levererar DZUS-bultar, italienarna snackar om bultar men jag fattar inte om dom ingår i priset? Sedan var det ju polackerna hmmm...

Har Ni hittat något annat (Skidmarx och Sharkskinz går väl bort p g a frakt och ev moms)?

Jag överväger att även byta ramen för kåpupphängningen - hur gör Ni?

Det blir intressant att höra Era intryck av finish och passform!
 
Last edited:

Jag tror den länken skulle vara intressant för många av racekillarna på triumph675.net ! Det jag tycker är av störst intresse (då jag tyvärr inte har lust att lägga ut 2 kkr per hk:) ) är vilka jobb man utfört för att nå resultaten. Jag såg att det börjar komma ut ett antal leverantörer av race-insugsrör avstämda för toppeffekt, racekammar och arrows stage 2-helsystem som kräver portning av avgaskanalerna för att komma till sin rätt. Nu är ju reglementet rätt tufft vad gäller motorjobb (om någon tänkt tävla i framtiden)...

Men vad man borde kunna göra utan större problem och rimliga pengar är ju insugsrören och ett "fattig-mans helsystem" (slip-on samt grövre rör utan kat/EXUP från kollektorn och framåt) eller ett Remus, tillsammans med en tuneboymapp. Eventuellt kan anrättningen kryddas med ett portningsjobb från våra egna dr Bike eller Brink (dock sägs topparna vare rejält fint gjutna, så några eoner av effekt kanske inte man kan förvänta av detta ingrepp).
 
Här kan man köpa väldigt mycket saker till 675:an.
http://www.carpimoto.com

:jisses :) . Det är ett tag sedan jag var in på den sidan - men vilket utbud de skaffat!

Billigaste kraschisarna hitintills: http://cgi.ebay.co.uk/TRIUMPH-T675-...ryZ10486QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Jag har mailat för att få transportpris, och väger dessa kåpor mot gatkittet från NGC. Det blir intressant att få Era intryck och erfarenheter kring hur bökigt det är att installera/återställa...
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top