Triumph Daytona 675 i R600 (Har sökt!)

Det är ju ingen (så vitt jag vet) som har kört med en 675 i R600.

Därimot så var det 1 eller 2 st som körde Stocksport600 EM på sånna hojar så det borde ju inte vara några problem att få köra i R600.

Säkrast är nog att fråga Kenneth Lordneth
 
Sorry, borde kanske veta men, who's that guy??
Bossen för Svemos roadracing-sektion.

EDIT:

Från reglementet
3.1.1.2: Motorcyklar körda av B-förare:

...
Klass: 600, Cc: 400-600 4cyl.fyrtakt
...

Med andra ord kan man enlig den regeln inte köra en 675 i Rookie 600.
I Rookie 1000 måste hojen var på minst 751 cc.

Men som sagt, prata med Lodnert eftersom ovanstående regler tar bort tex 675 och Suzukis R750 vilket låter lite konstigt.
 
Last edited:
Last edited:
Enligt licenskursen jag gick i våras står D675:an upptagen på listan över godkända stdhojar. Modellen fanns förtecknad i handlingarna vi fick behålla, men jag kan inte bekräfta texten förrän tidigast i kväll...
 
Reglerna säger ju:
4 cylindrar - 600cc
2 cylindrar - 750cc

Eftersom det inte har funnits några hojar med 3 cylindrar så länge så har väl helt enkelt reglementet inte skrivits om. Om någon frågar/påpekar att de vill köra en 675 i R600 så tror jag att det är grönt ljus och att reglementet skrivs om så att det även innefattar 3 cylindriga hojar.
 
JO, det ska vara helt okej att köra 675 i R600.

En kille i min bekanskapskrets fick det godkänt av Lodnert i ifjol våras men har tyvärr inte kunnat vara med varken i fjol eller iår
 
JO, det ska vara helt okej att köra 675 i R600.

En kille i min bekanskapskrets fick det godkänt av Lodnert i ifjol våras men har tyvärr inte kunnat vara med varken i fjol eller iår

Helt riktig som ni säger det är OK med Dayton 675 i R600 och även i superstock 600.


Svar från Kenneth Lodnert:

"HEJ

DET ÄR HELT OK ATT ANVÄNDA TRIUMPH 675 I ROOKIE 600 MED 3 CYLINDRAR."

"675 får även köra superstock 600"


Med andra ord, :tummenupp
 
Hoppas de ändrar texten i reglementet till nästa år, 675:an har väl funnits ett tag nu, så att det framgår tydligt att den typen av hoj är okej att tävla med.
 
601-1250cc i rookie 1000 står det ju....
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top