Triumph 675

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
Hej, har varit och kört trajjan och jag har aldrig känt sånt "vill ha" begär som nu...

Jag e såld på den, men jag är som sagt inte 24 år vilket går allt mycket bökigare... Men hur fungerar det, om man sätter hojjen på någon som "får" ha den, får jag köra den även om jag inte är 24 år... Har för mig att det blir dubbel självrisk... Någon som kan dementera detta??

Ankan_84 skrev:
2446327 Hej, har varit och kört trajjan och jag har aldrig känt sånt "vill ha" begär som nu...

Jag e såld på den, men jag är som sagt inte 24 år vilket går allt mycket bökigare... Men hur fungerar det, om man sätter hojjen på någon som "får" ha den, får jag köra den även om jag inte är 24 år... Har för mig att det blir dubbel självrisk... Någon som kan dementera detta??

Du får köra den med följd att det är dubbelsjälvrisk. Så var det iallafall när jag hade trajja för ett par år sen. Men ring och fråga if. Bara att säga att din far ska köpa den och undrar vad som händer om du lånar den någon gång.

//Mheel

En fråga till Det står "MC ålder T.O.M.3 år" eller "4 till 10 år", Är det att man har haft kortet ett antal år eller hojj ett antal år??

Ankan_84 skrev:
2446350 En fråga till Det står "MC ålder T.O.M.3 år" eller "4 till 10 år", Är det att man har haft kortet ett antal år eller hojj ett antal år??

Det är hur gammal motorcykeln är.

Om jag har fattat det hela rätt så kostar hojjen för en person som är över 35 i min zon, (bor i skogen) 8200 kronor +om jag kör den 12000 i självrisk...

http://www.if.se/web/se/private.nsf/noframes/17BEEB90D9200CCFC1256B6700333E93/$file/Triumph.pdf

okey, ni som har den... e ni nödja eller

*fördelar
*nackdelar

//

Last edited:
Tja den roligaste hojen jag har kört. Har inget att klaga på. Den är väldigt "bananpassad" tät låda, racebromsar och hård fjädring. Tyvärr inte kört den på bana dock. Kolla i triumphtråden, jag tror alla är lika euforiska.

Hej !

Här är 675 tråden.
Och här är ett bra internationellt forum.

Själv plockade jag ut min den 12:e april, snart 600 mil senare är det fortfarande precis lika kul att dra en repa.
Börjar gå lite väl vilt till nu bara:gnissla

Kanske tur att det blir vinter snart.

Samma här, plockade ut min i juni och den har nu gått 550 mil.
Är äckligt nöjd, utseendet, ljudet, ovanligheten och framförallt körupplevelsen. Man kan ju göra vad som helst med hojen.
KÖP!

Som sagt KÖP, du kommer inte att ångra dig, har själv inte hunnit mer en 160mil men njuter varje gång jag har tid.

kan bara hålla med föregående talare, hunnit med 260 mil på
min nu o e bara asanöjd, riktigt kul maskin.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back