Välkommen

Ptjaa, nybörjarhoj - vad tänkte Du få ut av Ditt hojägande de närmsta åren? Snurra i stan, stunta lite grann och åka på något besök på bana? I så fall kanske en FZ-6 eller ännu hellre Street Triple skulle vara ett ännu bättre alternativ.
Kan Du leva med träningsvärk i armar/handleder ett tag (tills Du vänjer Dig använda knäna), taskigare egenskaper vid stadskörning och tänker köra mycket bana - då kan R6 lr D675:an vara perfekta. Dock bör Du hantera bägge med den respekt de förtjänar, ingen av dessa maskiner är väl direkt något Du behärskar till fullo direkt efter uppkörningen?
Enligt en raceputte i Sydafrika som framgångsrikt tävlar med D675 men eventuellt åker R6 nästa år har Daytonan ett mycket kompetent chassi som tillåter honom att skörda stora framgångar i kurvorna. Tyvärr hara han liten fördel av det överlägsna vridet i mellanregistret utan lider i stället av det hästkraftshandikapp som ändå finns (ca 5 hk på toppen av registret) med maskinerna i standardutförande.
För mig som gillar banåkning men är för dålig/lat för att alltid ligga på exakt rätt varvtal i utgångarna är däremot D675:an en fullträff. Jag får mycket bättre flyt om jag låter varvtalet gå ned till 6-8k genom kurvorna och har ändå rimligt med kraft för att komma ut ur kurvorna på hyfsat sätt.
Så åk och titta på bägge maskinerna, provsitt och vrid på prylarna samt låt både plånbok och hjärta guida Dig till ett vettigt beslut.
Lycka till