Triple, Raptor eller SV1000?

Grattis och välkommen till Triumphträsket.

Triplen är en grym hoj med karaktär som går att få asfet med rätt prylar.

Ich habe ein TRIPLE gekauft!! :D

Stort grattis! Hoppas du blir nöjd :)

Bellypan har jag på hojen, men det är inte helt utan risker, vid för inspirerad körning kan den skrapa i vid stora nedlägg. Fråga selin här på forumet :D

Ich habe ein TRIPLE gekauft!! :D

Wohoo! :banana

Det blev en triple till slut! Svart, 04a.

Oj vad jag längtar efter våren! :hoppa Får se om jag har möjlighet att ordna med lite extra ögongodis, annars duger den som den är för min del (iaf en säsong). En belly pan ligger högt på önskelistan, nå'n som har en över? :)

Kolla ebay dagligen, jag har sett flera belly pan's för bra priser.

Tack tack! :)

"Bellypan har jag på hojen, men det är inte helt utan risker, vid för inspirerad körning kan den skrapa i vid stora nedlägg. Fråga selin här på forumet "

Selin, undrar vad du har gjort med din belly pan? :D

"Kolla ebay dagligen, jag har sett flera belly pan's för bra priser."

Ah, kikade där. Såg att det fanns olackade för ca 500kr inkl frakt, verkar vettigt. (Iaf jämfört med vad ny original kostar.)

Nå'n som har tips på alternativ till blinkers fram? Sitter miniblinkers bak... Kanske vore snyggare med mindre fram oxå? Alternativt vitt eller mörkt glas?

Jaja, detaljer, hur som helst så är det körningen som räknas! :hojraket

Hmmm, en fråga till... Tror att det sitter 190/50 däck bak original på en 04:a. Tror ni att det är OK att sätta på ett 180/50 alt 180/55 istället? Tror att 05 och nyare har det, gissar att den blir lättare att lägga ner i kurvorna?

Många frågor, kanske borde lyfta ny tråd eller söka i befintliga :rolleyes:

Okej, miniblinkers först:
Jag har dessa miniblinkers från Louis på min hoj. 40 spänn stycket och ja, de är små, relativt snygga, ljusstarka och blinkar som de ska. Vad mer kan man förvänta sig från blinkers? ;)

Angående däck så kör jag med 180/55 bak och jag tycker det gjorde hojen med lättsvängd.

Tack tack! :)

"Bellypan har jag på hojen, men det är inte helt utan risker, vid för inspirerad körning kan den skrapa i vid stora nedlägg. Fråga selin här på forumet "

Selin, undrar vad du har gjort med din belly pan? :D

"Kolla ebay dagligen, jag har sett flera belly pan's för bra priser."

Ah, kikade där. Såg att det fanns olackade för ca 500kr inkl frakt, verkar vettigt. (Iaf jämfört med vad ny original kostar.)

Jag har åkt bana, ska du göra detsamma så rekommenderar jag dig att åka utan B-P.

Vart exakt hittade du en sån olackad för 500:-?

Jag har åkt bana, ska du göra detsamma så rekommenderar jag dig att åka utan B-P.

Vart exakt hittade du en sån olackad för 500:-?

Ebay... suck... har kikat efter andra prylar och kommit fram till att deras sökfunktion suger... Tyvärr får man olika träffar på ebay.se, ebay.com, ebay.co.uk respektive ebay.de, även om man söker "globalt"... :huvet

Så där ja, det var dagens gnäll ;)

Angeånde frågan, närmare 600kr verkar det kosta med frakt, jag har inte kollat detaljer men det verkar stämma. Hoppas att följande länk fungerar: belly pan

Ebay... suck... har kikat efter andra prylar och kommit fram till att deras sökfunktion suger... Tyvärr får man olika träffar på ebay.se, ebay.com, ebay.co.uk respektive ebay.de, även om man söker "globalt"... :huvet

Så där ja, det var dagens gnäll ;)

Angeånde frågan, närmare 600kr verkar det kosta med frakt, jag har inte kollat detaljer men det verkar stämma. Hoppas att följande länk fungerar: belly pan

Verkar som det, sökte globalt men hittade den ändå inte. Det är ett bra pris, bara att chansa och hoppas på att passformen är skaplig, billigare lär du inte komma undan.

Och det gör ju jävligt mycket utseendemässigt, helt klart.

Verkar som det, sökte globalt men hittade den ändå inte. Det är ett bra pris, bara att chansa och hoppas på att passformen är skaplig, billigare lär du inte komma undan.

Och det gör ju jävligt mycket utseendemässigt, helt klart.

OK, tror att jag chansar och beställer en sådan panna inom kort! Tackar! :tummenupp

Okej, miniblinkers först:
Jag har dessa miniblinkers från Louis på min hoj. 40 spänn stycket och ja, de är små, relativt snygga, ljusstarka och blinkar som de ska. Vad mer kan man förvänta sig från blinkers?

Angående däck så kör jag med 180/55 bak och jag tycker det gjorde hojen med lättsvängd.

Ah, vettiga priser! :)

Däck, toppen. Siktar på ett 180/55 däck om du säger att det funkar fint. :tummenupp (Undrar om det gör någon skillnad med 180/50?)

En däcksfråga till... Brukar köpa Michelin, på sv'n har jag använt pilot road, lagom kompromiss mellan hållbarhet & grepp för den cykeln. Vad säger ni om däcksval till triplen? Jag kör inte bana, försöker att köra vettigt på gata, gillar kurviga mindre vägar, aktivt inom rimliga gränser / med god marginal... Tror ni att det skulle det funka med pilot road bak på triplen oxå?? Tänkte kanske ha road bak & snäppet mjukare fram (sport eller dyl, har inte kollat benämningarna) :rolleyes:

En däcksfråga till... Brukar köpa Michelin, på sv'n har jag använt pilot road, lagom kompromiss mellan hållbarhet & grepp för den cykeln. Vad säger ni om däcksval till triplen? Jag kör inte bana, försöker att köra vettigt på gata, gillar kurviga mindre vägar, aktivt inom rimliga gränser / med god marginal... Tror ni att det skulle det funka med pilot road bak på triplen oxå?? Tänkte kanske ha road bak & snäppet mjukare fram (sport eller dyl, har inte kollat benämningarna) :rolleyes:

Har inte kört Michelin på Triplen, just nu kör jag Metzeler Sportec M3 och är mycket nöjd. Jag kör dock en 10-12 bankörningar om året.
Ett däck jag annars tycker funkat bra för gatkörning (och även bana faktiskt, men det säger kanske mer om min körning än däcket) är Pirelli Diablo Strada.
Hojen levereras ju original med några mindre roliga Bridgestonepuckar. Bridgestone har ju släppt ett par nya dual-compound däck i år som kanske kan vara värda att kolla upp?

Brukar köpa Michelin, på sv'n har jag använt pilot road, lagom kompromiss mellan hållbarhet & grepp för den cykeln. Vad säger ni om däcksval till triplen? Jag kör inte bana, försöker att köra vettigt på gata, gillar kurviga mindre vägar, aktivt inom rimliga gränser / med god marginal... Tror ni att det skulle det funka med pilot road bak på triplen oxå?? Tänkte kanske ha road bak & snäppet mjukare fram (sport eller dyl, har inte kollat benämningarna) :rolleyes:

På S3 från -05 och framåt sitter det Michelin Pilot Power (fram & bak), vilket jag tycker fungerar utmärkt. Dock blir gärna bakdäcket lite plattslitet om man bara kör gata, så att byta ut bakdäcket till ett hårdare (Pilot Sport) kan nog vara en god idé om man vill få lite bättre däckekonomi. Sedan har Micheln ett nytt Pilot Sport-däck på gång som är väldigt likt Pilot Power i mönstret och har två olika gummiblandningar (mjukare på sidorna) precis som på Power 2CT.

Grattis till hojen!

En däcksfråga till... Brukar köpa Michelin, på sv'n har jag använt pilot road, lagom kompromiss mellan hållbarhet & grepp för den cykeln. Vad säger ni om däcksval till triplen? Jag kör inte bana, försöker att köra vettigt på gata, gillar kurviga mindre vägar, aktivt inom rimliga gränser / med god marginal... Tror ni att det skulle det funka med pilot road bak på triplen oxå?? Tänkte kanske ha road bak & snäppet mjukare fram (sport eller dyl, har inte kollat benämningarna) :rolleyes:[/QUOTE]

Jag kör Pilot power CT 2 är kanon bra på triple, både väg och bana. Bak håller ca 800 mil (vilket är bra för mig) fram håller det dubbla. Testade Road men det kändes lite halt bak.
Välkommen till triple världen
Hade´

Kika gärna in i triple-tråden här på sporthoj, finns mycket matnyttigt + att det är smidigt o samla allt på ett ställe! Grattis till köpet!
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=119340

OK, tackar! Will do! :tummenupp

På S3 från -05 och framåt sitter det Michelin Pilot Power (fram & bak), vilket jag tycker fungerar utmärkt. Dock blir gärna bakdäcket lite plattslitet om man bara kör gata, så att byta ut bakdäcket till ett hårdare (Pilot Sport) kan nog vara en god idé om man vill få lite bättre däckekonomi. Sedan har Micheln ett nytt Pilot Sport-däck på gång som är väldigt likt Pilot Power i mönstret och har två olika gummiblandningar (mjukare på sidorna) precis som på Power 2CT.

Tack för tipset, låter som något för mig! Pilot Sport bak & Pilot power fram. Om det finns med två blandningar så kanske det funkar än bättre! :tummenupp

Jag kör Pilot power CT 2 är kanon bra på triple, både väg och bana. Bak håller ca 800 mil (vilket är bra för mig) fram håller det dubbla. Testade Road men det kändes lite halt bak.
Välkommen till triple världen
Hade´

Ahh, OK, kanske ska passa mig för Pilot Road då! Tack för tipset & varningen! :tummenupp

Har gärna ordentligt med grepp fram, har fått ett par släpp fram med sv'n som varit rätt otäcka. Visserligen beror det mycket på underlaget... men lite extra klibb kan inte skada :)

//MMM

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...