Trimvänlig hoj som är runt 20 år?

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
är ute efter en sent 80- tal till mitten av 90

krav är att den ska va trimvänlig , bra chassie
ngt bra o bygga på helt enkelt !!

råd o tips mottages :)

suzuki gsx-r 1100 är väl både bra och trimvänlig. Men chassi och bromas vet jag inte hur de är dock...

GSXR 750

http://www.suzukicycles.org/GSX-R-series/GSX-R750_brochures.shtml

FZR 600

Yamaha-FZR-600.jpg

Last edited:
GSX-R750 1988 och framåt (luft/oljekyld).

Klass och coolt.

då säger jag fzr1000, mer kubik men jag har ingen aning om trimprylar men motorn har 145hk orginal, det låter ju trevligt:)

Last edited:
Enligt mig finns det bara två att välja på, GSXR 1100 eller CBR900RR. Den tidigare för mer effekt eller den senare för bättre "handling". Bägge är slitstarka och går att hitta till vettiga pengar.

en cbr kan va intressant ,, ngn som har koll på trimdelar o dylikt

ingen gammal hoj är lika trimvänlig som gamla olje gsxr1100.
Cbr900 är en betydligt smidigare hoj i jämförelse. dels pga ca 35kg mindre i torrvikt., samt stadigare chassi, men om man hinkar i en blackbirdspis försvinner stor del av det övertaget. turbo på 900 orginal motor har jag testat och skulle inte rekommendera till andra.
Det krävdes mycke specialdelar för att få den att hålla ihop över dubbla orginaleffekten. sugtrimm till cbr finns inte i stor mängd men ballare kammar, högre kompa, portning och ett par flatsideförgasare skulle nog ge en del men kosta flis. ev ca 30hk

gixxern låter ju onekligen bäst , lite ny fjädring , ( vet ej vad fälgar väger ) men känns som det borde gå o hämta lite vikt där ?
sen lite allmän lättning ,, får nog bege mig o prova en till o verkligen känna på den :)

nej han är kass

Last edited:
ZXR 750 -91-92 :tummenupp
Lätt att byta motor på och helt underbar att köra enligt min åsikt.

JAg tycker inte 1100 är sååå klumpig,men vad vet jag *S snabb är den iallafall och trimvänlig.Byter man toppen mot en 750 slingshot och portar den så får man ett par hk xtra

Misstänker att du är ute efter en classica försäkring med tanke på ålderspreferensen. Tänk på att försäkringen inte gäller om du gör ingrepp i chassi och motor. Nog för att lite trim förmodligen inte upptäcks vid ev. olycka. Men ny framgaffel och öhlinare baktill lär nog ganska snabbt resultera i ingen ersättning om du skulle gå omkull och hamna på sjukan eller liknande.

Men nog om tråkigheterna, helt klart oljegixer 1100 om du är ute efter motor, eller kanske en zzr1100 om du lyckas hitta en i fungerande skick :rolleyes:
Vill du ha en smidig och lättsvängd hoj av den åldern tror jag nog att du får tumma lite på kubiken tyvärr...

Nu kom jag ju på vad det är du ska ha, en Suzuki 1200 Bandit av den äldre luft/oljekylda typen. Kan knappast finnas bättre objekt för egna projekt. Det finns ett par tjommar här på SH som har trimmat och kan i princip allt som är värt att veta.

2002_GSF1200_Bandit_red_500.jpg

Misstänker att du är ute efter en classica försäkring med tanke på ålderspreferensen. Tänk på att försäkringen inte gäller om du gör ingrepp i chassi och motor. Nog för att lite trim förmodligen inte upptäcks vid ev. olycka. Men ny framgaffel och öhlinare baktill lär nog ganska snabbt resultera i ingen ersättning om du skulle gå omkull och hamna på sjukan eller liknande.

Men nog om tråkigheterna, helt klart oljegixer 1100 om du är ute efter motor, eller kanske en zzr1100 om du lyckas hitta en i fungerande skick :rolleyes:
Vill du ha en smidig och lättsvängd hoj av den åldern tror jag nog att du får tumma lite på kubiken tyvärr...

dels är det väl förs, sen är man skapligt trött på insprutet , jag är varken intresserad av datorer eller dyra mappningar ,,

sen är det lite av en utmaning :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...