Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
fLedLik skrev:2445898![]()
Hejsan!
Tänkte bara höra om det finns dubbla ljuddämpare till Husaberg, som den här KTM.en?
Någon som vet?
Who'sYourDaddy skrev:2446003Jo, det finns.
Gå in på www.enginehardware.se och kolla i webshopen.
Det kommer med all säkerhet bli allt vanligare med dubbla system, nu med de allt strängare ljudkraven.
Spidermoto skrev:2447547Mitt system ger ca 3-4 hkr mer än akras. Enligt Tomas på Enginehardware. Tror dom hade bänkat lite olika hojjar.
nilzz skrev:2447918Hur många fler hk ger ditt system gämfört med ett orginal då? Vilket system har du?
Motard nissen skrev:2448786Va kostar ett trimmsystem med dubbeldämp? Är jäkligt suget på ett jag själv även om jag hört att batteriet måste bort.
nilzz skrev:2447918Hur många fler hk ger ditt system gämfört med ett orginal då? Vilket system har du?
Skulle detta system ge 3-4 hkr mer än Akra varför åker inte flera av Husabergs förare med detta, dom bör väl ha koll vad som ger mest ???Spidermoto skrev:2447547Mitt system ger ca 3-4 hkr mer än akras. Enligt Tomas på Enginehardware. Tror dom hade bänkat lite olika hojjar.
Akraspons är väl den enkla förklaringen. Inte alltid man (alltså de som har spons, hehe) kör med det man helst vill ha pga olika avtal.Hulkster skrev:2452823Skulle detta system ge 3-4 hkr mer än Akra varför åker inte flera av Husabergs förare med detta, dom bör väl ha koll vad som ger mest ???
För att du måste modifiera bakdämparen. Gasbehållaren är nämlighen ivägen för det en röret så du får kapa den och flytta och svetsa på den.Hulkster skrev:2452823Skulle detta system ge 3-4 hkr mer än Akra varför åker inte flera av Husabergs förare med detta, dom bör väl ha koll vad som ger mest ???
Hulkster skrev:2452823Skulle detta system ge 3-4 hkr mer än Akra varför åker inte flera av Husabergs förare med detta, dom bör väl ha koll vad som ger mest ???
K.Svensson skrev:2453073Du har så rätt. Jag pratade med Folke, Jocke Engströms farsa i söndags på träning. Han sa att Husaberg har provat dubbelpipa men att dom inte alls gett samma effekt som Akra systemen. Men för att kunna köra med akra har husaberg tagit fram ett ring som du måste slå in i ljuddämparen. Men till nästa säsong skulle de kanske få lov att köra med dubbla dämpare tack vara att ljudkraven blir hårdare, från 96 db till 94 db.
Spidermoto skrev:2453513Ja då får man väl bänka hojjen o se vem som har rätt. Tycker ändå att dubbel system vinner på både utseende o ljud mot akra systemen.
K.Svensson skrev:2453073Du har så rätt. Jag pratade med Folke, Jocke Engströms farsa i söndags på träning. Han sa att Husaberg har provat dubbelpipa men att dom inte alls gett samma effekt som Akra systemen. Men för att kunna köra med akra har husaberg tagit fram ett ring som du måste slå in i ljuddämparen. Men till nästa säsong skulle de kanske få lov att köra med dubbla dämpare tack vara att ljudkraven blir hårdare, från 96 db till 94 db.
doordie skrev:2454474K.Svensson,snacka om att tala om trollen,kolla vilka namn som döljer sig bakom alla dessa "nicknames" så förstår du!![]()
doordie skrev:2454474K.Svensson,snacka om att tala om trollen,kolla vilka namn som döljer sig bakom alla dessa "nicknames" så förstår du!![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |