Trimmsystem till Husaberg!

Kan detta vara något för Husan ??
 

Bifogat

  • RWW Avgas.JPG
    RWW Avgas.JPG
    44.5 KB · Visningar: 81
Spidermoto skrev:
2447547 Mitt system ger ca 3-4 hkr mer än akras. Enligt Tomas på Enginehardware. Tror dom hade bänkat lite olika hojjar.


pratade med thomas häromdagen, och han sa att husan hade 53 häst orginal och 62 häst med dubbel pipan. de hade bänkat med 3 olika helsystem... FP, Acra å de dubbelpipiga å fått fram att de dubbel pipiga lämnade mest hästar
 
Robertzon skrev:
2467826 pratade med thomas häromdagen, och han sa att husan hade 53 häst orginal och 62 häst med dubbel pipan. de hade bänkat med 3 olika helsystem... FP, Acra å de dubbelpipiga å fått fram att de dubbel pipiga lämnade mest hästar

Så här skriver Thomas i en annan tråd.

Hej.
Std 650, med enduro org system: 51-53 hp på bakhjulet.
Std 650, med helsystem Acra: 56-57 hp.
Std 650, med dubbelsystem: 58-60 hp.
 
2FST4U skrev:
2468476 Så här skriver Thomas i en annan tråd.

Hej.
Std 650, med enduro org system: 51-53 hp på bakhjulet.
Std 650, med helsystem Acra: 56-57 hp.
Std 650, med dubbelsystem: 58-60 hp.

Låter ju helt sjukt, vad är det som motiverar sånna gigantiska effekthöjningar på en std hoj med bara byte av avgassystem. Är orginalet såpass strypt?

Såvitt jag har vart med så har man alltid behövt hotta till resten av motorn för att få ut den extra möjligheten av ett trimsystem som det ger.
 
2FST4U skrev:
2471276 Tjenis!
Ser att du har Öhlinare, är inga problem att få dit röret med den dämparen? :tummenupp

Hej.

Gas behållaren är mindre på öhlinaren och har en annan vinkel. Fungerar bra.
Man får bara hålla koll på batteri lådan så den inte skaver mot behållaren.

Motard nissen skrev:
2470899 Låter ju helt sjukt, vad är det som motiverar sånna gigantiska effekthöjningar på en std hoj med bara byte av avgassystem. Är orginalet såpass strypt?

Såvitt jag har vart med så har man alltid behövt hotta till resten av motorn för att få ut den extra möjligheten av ett trimsystem som det ger.

Flödet i ett dubbelsystem är mycket bättre. Om du ser på min hojj så är rören rakare vilket ger bättre flöde. Ju fler krokar o böjjar man har ju sämre blir flödet. Kolla även på dom nya racing hojjarna så ligger systemen närmare marken i ett rakare flöde.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top