Trimmad CBR1000RR

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
Stark Varg EX samt en Tenere 700 Extreme
Nu har Thomas på MC-Norr i Luleå vässat sin CBR1000 lite grann, original gav den 153 på bakhjulet i Atom racings bänk. Med Akra helrör, powercommander och lätt portning lämnar den 166... den både låter och är ganska potent faktiskt :tummenupp

Som referens så gav ATOMracings egna ZX10R 147hp på hjulet i samma bänk...
 
Vart bor du? jag kommer o testar. Måste ju se till att du inte sitter här o ljyyyger :p (jag är halv seriös, du får testa min R1a :D)
 
Swedie skrev:
Vart bor du? jag kommer o testar. Måste ju se till att du inte sitter här o ljyyyger :p (jag är halv seriös, du får testa min R1a :D)

Kom med till Motopark nästa helg, om du frågar Thomas snällt så får du säkert prova den...med tanke på hur bakis han brukar bli så lär hojen inte gå sådär värst mycket... :D :D :D

Men den är riktigt snygg i helsvart kraschplast utan lysen, tillbakaflyttade fotpinnar och silvergrå fälgar...grymt snygg hoj, jag bara måste göra likadant med min egen...
 
Danny boy skrev:
Visst hade du skaffat en blade för i år?

du ska inte vässa den ngt?

Jag kommer nog att köra original till att börja med, den går tillräckligt hårt som det är. Det enda jag skall göra är att sätta ett lite större bakdrev, den gör 160 på ettan och 300 i toppfart vilket ju är helt meningslöst på bana...

...fast en lite pipa kanske inte vore så dumt...och en Powercommander...och lite portning...och HRC-kammar, HRC-kolvar och...


...sorry! Nu skenade det lite grann... :rolleyes:
 
Gav zx10:an 147 bara original?! Vilket skit, min gav 150.5 enbart med helsystem, och då är det gammla fuktiga förgasare på min..
 
Kan du kanske fixa portning o lite mek på en 03 R1 motor? Jag betalar i natura till flickvänner och syrror.
 
Teo skrev:
Gav zx10:an 147 bara original?! Vilket skit, min gav 150.5 enbart med helsystem, och då är det gammla fuktiga förgasare på min..

Jo, ZX10 är riktigt slö... :hihi

Men sen är det ju detta med bänkar, dom visar ju ganska olika som bekant och jag tror inte att just denna ZX10:a är sämst, den går som f-n det är ju bara det att Hondan går bättre, även i original... men den lägger kraften i backen istället för att skicka framhjulet mot månen, vilket är en egenskap som jag uppskattar mer för banåkning, hjulandet sköter jag med motarden...
 
Niklasinorr skrev:
Jo, ZX10 är riktigt slö... :hihi

Men sen är det ju detta med bänkar, dom visar ju ganska olika som bekant och jag tror inte att just denna ZX10:a är sämst, den går som f-n det är ju bara det att Hondan går bättre, även i original... men den lägger kraften i backen istället för att skicka framhjulet mot månen, vilket är en egenskap som jag uppskattar mer för banåkning, hjulandet sköter jag med motarden...

..jag menar bara zx10:an som skulle vara så våldsam har ju alla sagt, jaja, JAg RaStar hAn nä´SoM heLsT mEd MIn GaMLa FugGEhOj :3freak
 
Niklasinorr skrev:
Men den är riktigt snygg i helsvart kraschplast utan lysen, tillbakaflyttade fotpinnar och silvergrå fälgar...grymt snygg hoj, jag bara måste göra likadant med min egen...

fixa BILDER FFS!!!! detta måste ses... :Bugar
 
Swedie skrev:
Äh, tänkte om du kände honom o kunde fixa en schyst deal ... :p

Jo jag känner honom men jag känner ju inte dej;-) Men ett litet tips är ju att Thomas gillar ovanliga projekt, han handbygger exempelvis avgassystem med massor av krökar i ormbostyle, ser skitfräckt ut. Hans egna Hayabusa lämnade 212 bakhjulshästar, utan hårfön i insuget...

...som sagt, ring honom och föreslå någon kul deal, typ 1400 kubik på R1:an , eller kanske att vända toppen bakfram eller något annat skojigt :)
 
Niklasinorr skrev:
Jo jag känner honom men jag känner ju inte dej;-) Men ett litet tips är ju att Thomas gillar ovanliga projekt, han handbygger exempelvis avgassystem med massor av krökar i ormbostyle, ser skitfräckt ut. Hans egna Hayabusa lämnade 212 bakhjulshästar, utan hårfön i insuget...

...som sagt, ring honom och föreslå någon kul deal, typ 1400 kubik på R1:an , eller kanske att vända toppen bakfram eller något annat skojigt :)
hehe! jamen jag är snäll o trevlig, räcker inte det? :p Jag vill endast ha 5-10 mer hästar.. mer om det går att få ut säkra hästar utan för stort motorslitage.
 
Niklasinorr skrev:
Nu har Thomas på MC-Norr i Luleå vässat sin CBR1000 lite grann, original gav den 153 på bakhjulet i Atom racings bänk. Med Akra helrör, powercommander och lätt portning lämnar den 166... den både låter och är ganska potent faktiskt :tummenupp

Som referens så gav ATOMracings egna ZX10R 147hp på hjulet i samma bänk...

En ökning på bara 13 häst... det var dåålit... :rolleyes:

/lastu
 
Niklasinorr skrev:
Kom med till Motopark nästa helg, om du frågar Thomas snällt så får du säkert prova den...med tanke på hur bakis han brukar bli så lär hojen inte gå sådär värst mycket... :D :D :D

Men den är riktigt snygg i helsvart kraschplast utan lysen, tillbakaflyttade fotpinnar och silvergrå fälgar...grymt snygg hoj, jag bara måste göra likadant med min egen...

Såg att du ska med till Virtasalmi...då får du akta dig för gammelGixxern :D
 
HRC har ju två kit att klämma i...det lilla a´12000 kr innebär hårdare ventilfjädrar och annan kam på insug tror jag... + nåt annat tjafs..typ kopplingsfjädrar
Sen har vi ju det stora kitet a´60000kr som ska ge 215hk låter ju megatrevligt.... :yoparty och det där med ZX10R är ju ganska kul.... den är värst .... gällande nervositet i alla fall. Det där med att hjulet ska lyfta är väl kul för de som inte kan wheelieteknik, men ska man köra riktigt jävla fort så vill nog jag ha kvar det i backen....CBR1000R är väl inte direkt svår att klippa upp om man vill...
 
Swedie skrev:
hehe! jamen jag är snäll o trevlig, räcker inte det? :p Jag vill endast ha 5-10 mer hästar.. mer om det går att få ut säkra hästar utan för stort motorslitage.

Ring runt till firmorna och fråga i höst ska du få se. En del är så billiga att du nästan får skämmas om du ska pruta.

Det finns mycket billiga hästar att trimma fram där...
 
Mouse skrev:
HRC har ju två kit att klämma i...det lilla a´12000 kr innebär hårdare ventilfjädrar och annan kam på insug tror jag... + nåt annat tjafs..typ kopplingsfjädrar
Sen har vi ju det stora kitet a´60000kr som ska ge 215hk låter ju megatrevligt.... :yoparty och det där med ZX10R är ju ganska kul.... den är värst .... gällande nervositet i alla fall. Det där med att hjulet ska lyfta är väl kul för de som inte kan wheelieteknik, men ska man köra riktigt jävla fort så vill nog jag ha kvar det i backen....CBR1000R är väl inte direkt svår att klippa upp om man vill...
Hej du din gamle bukk....eeh...grabbhalva. Vet du vad som ingår i det stora HRC-kitet?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top