Trimma R1:a årsm04

KÖP NYA BIKE!
Finns massor av gött i detta nummer: BIKE 11/12 Oktober!
Och..Fan...vilka läckra Hojar Yamaha har -04 ... Typ en hel svart R6'a = SNYGG!!

Biketrollhattan .... ..klicka på Milanomässan bilder!

Enjoy! :cool:

Gixxer Rolle skrev:
Jag läste i senaste nummret av Mc folket att man får 8hk mer i hojen om man byter luftsystem :p muahaha

öh? utveckla, den hojen kommer att ha luffarturbosystemet orginal, tror heller inte mc-folket känner till nåt som andra missat.

Däremot sägs det att äldre R1 som byter luftboxen till en bättre sort med tryckrör o grejor sk kunna vinna 8hk.

Jag hade första modellen av denna slags produkt som faktiskt utvecklades i USA (Californien). Den gav mig 11hk totalt med endast ett slipon. Såklart endast när man kör (max effekt var vid runt 80mph).

Så vad Yamaha säger att deras nya Ramair (som det heter) ger 8hk under färd så är det alldeles korrekt. På bänken såklart syns ju inte detta om du nu inte använder dig av forcerad luft som går direkt till luftintaget.

Men fatta, MC-Folket har supit i Milano!!!

Citat: "Yamaha raserar barriärerna och tar nu ut en hästkraft per kilogram i sin nya version av R1. Byter du ut luftsystemet får du ut 180 hästkrafter på 172 kilogram motorcykel."

Vaddå byta luftsystem? Har aldrig hört den benämningen i hojkretsar nånsin!?!? Dom vet helt enkelt inte vad dom skriver om. Svagt av norden största hojtidning tycker jag.

Bara att inse att Mc-folket och allt om mc är skit :fakta Allt om mc är på väg åt samma håll som Mc-nytt tycker jag, mer o mer custom och touring och när dom väl kör sporthojar så vet dom inte vad dom håller på med.

Är så grymt trött på alla gamla gubbj-lar som skriver insändare och klagar på att Mc-tidningen uppmanar till trafikfarligt beteende osv. Och att deras gamla sura custom minsann är världens bästa hoj osv....

Ska säga upp prenumerationen på Allt om Mc och börja prenumerera på Superbike, Performance bike eller någon annan vettig tidning.

Luftsystemet

Jag blev också lite munter när jag läste MC Folkets uttalande om nya R1an!! :D

Re: Re: Trimma R1:a årsm04

Silwer skrev:
öh? utveckla, den hojen kommer att ha luffarturbosystemet orginal, tror heller inte mc-folket känner till nåt som andra missat.

Däremot sägs det att äldre R1 som byter luftboxen till en bättre sort med tryckrör o grejor sk kunna vinna 8hk.

Just det det är LUFFARTURBO på hojen men dom har missat det eller inte fattat det utan dom tror att man byter luftsystem och att man då får 8hk till.

Äh, det är bara att jacka kolven så får du LÄTT 19 hp mer! Jag lovar!!!! Polarens systers lillebrors katt gjorde det!

Freppa skrev:
Äh, det är bara att jacka kolven så får du LÄTT 19 hp mer! Jag lovar!!!! Polarens systers lillebrors katt gjorde det!
köp kompressionspulver så får du garanterat 5 till :crash

Re: Re: Re: Trimma R1:a årsm04

Gixxer Rolle skrev:
Just det det är LUFFARTURBO på hojen men dom har missat det eller inte fattat det utan dom tror att man byter luftsystem och att man då får 8hk till.

ok det förklarra saken, förstod inte att de var så dumma.
Snacka om att hänga med i utveklingen, det är väl bara 10 år sen systemet med trycksatt luftburk kom på gathojar.

Re: Re: Re: Re: Trimma R1:a årsm04

Silwer skrev:
ok det förklarra saken, förstod inte att de var så dumma.
Snacka om att hänga med i utveklingen, det är väl bara 10 år sen systemet med trycksatt luftburk kom på gathojar.

Är väl brist på rejsputtar i tidningens redaktion och styrelsen. Bara såna där skötsamma typer som kör guldvingar, glidare, bmw och andra förnuftiga hojar *harkel*

Reagerade också på texten om rettan. De skrev kanske artiklen under festen?

Ser ju nästan ut som angel eyes :) :tummenupp
TN_6D7F7564.JPG

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back