Niklasinorr
Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Tack för tipset med tps, det var genialiskt enkelt. Funderade länge igår på hur man skulle få fram hur mycket tps var öppen samt hur man skulle veta det när man satt och körde hojen. Haha ja 100% tps så går det undan , fördelen är ju att man inte behöver gasa så länge innan man när rödmarkeringDet enda jag för klura på är vart jag kan hitta en raksträcka jag kan göra detta. Det är ju lite utav ett problem att gixxern är en ren banhoj
Förresten så var det en riktigt bra förklaring utav tcn, jag trodde du menade att man skulle mappa för att veta mer exakt hur man skulle ställa in den. Men jag vet ju ganska ungefär vart jag ska passa mig. Tänkte ha mycket tc, typ 5-6 på 2an och 3an på 30-80% tps och mellan 5000 till 10000 varv. Mycket lite tps från 10 000 varv och ingen tc över 80% tps. Mindre på 4an och ingen tc alls på 1,5 och 6an. Typ nåt sånt hade jag tänkte mig. Men tolkade jag dig rätt med att man kan förlora effekt med tcn rakorna? Tänkte på det du skrev om att du inte hade tc på 5-6.
Tack så mycket för dina utförliga svar!
En flygraka är som sagt att rekommendera och precis som FettSnok skriver så är det bra att välja en växel som är ganska hög så det tar en stund att ligga på gas för att få många samplingar

Du har uppfattat helt rätt när det gäller mapningen av TC...

Varför jag stänger av den eller kör lite TC på de högsta växlarna är för att det inte behövs, du skall ha h-vetes mycket att köra med om du får hjulspinn på 5:an och 6:an. TurboTommy från Hortlax och Crazyskåning behöver TC på alla växlar men det är nog bara dem...