trimma en gsxr 750???

andersbrink skrev:
Skotta ur den gamla trötta motorn och kör en bättre begagnad 1052-motor och vält i. Motorblocken är identiska, dvs 750/1052, passar som handsken i din ram. Det är absolut det billigaste du kan trimma den för att få 115 hästar på bakhjulet.

Turbo?
några förslag på var jag ska vända mig om lite trimm eller motor :Bugar

Fan var tråkiga alla "Köp en ny R1a istället, så förbättrar du varvtiderna" är.
Hoj åker man för att det är kul. Trimma, fila, pusta, klura, tillverka egna delar, skapa, misslyckas, göra om. Det är det som är hojåkningens förlängning.

mr loudpipes skrev:
ja det hade varit lite roligt. åka upp bredvid en 1000+ och peka på mitt
750 märke och flina..... :squid

Jag lovar dej, det är kul. :) Framförallt när man även kör ifrån dom på kurviga vägar. Inte för att hojen är någon kurv master men många på dom "nya" hojarna kan helt enkelt inte köra.

Sen iof så finns det dom som kör skjortan av en, fast då kan man trösta sig med att på en raka så skulle man vara först.

Qwerty skrev:
Jag lovar dej, det är kul. :) Framförallt när man även kör ifrån dom på kurviga vägar. Inte för att hojen är någon kurv master men många på dom "nya" hojarna kan helt enkelt inte köra.

Sen iof så finns det dom som kör skjortan av en, fast då kan man trösta sig med att på en raka så skulle man vara först.

Sitter du också och småflinar lite när du betalar försäkringspremien? :confused:

Jag fullkommligen avskyr inställningen att man ska köpa nåt gammalt för att köra ifrån en R1, föraren är givetvis en mycket stor del av hur fort en mc kan framföras.
MEN detta gör inte den moderna hojen sämre, utan samma förare åker fortare på den i vilket fall.
Man ska ta sin hoj för den det är, inte som dräpare av de moderna 180 hk hojarna.

Last edited:
Mats757 skrev:
Fan var tråkiga alla "Köp en ny R1a istället, så förbättrar du varvtiderna" är.
Hoj åker man för att det är kul. Trimma, fila, pusta, klura, tillverka egna delar, skapa, misslyckas, göra om. Det är det som är hojåkningens förlängning.
Jo men hur än man filar och ändrar så är det en 87a ändå, är man bara medveten om detta så är det ju jättekul att skruva med grejorna, inget snack om det.

Last edited:
Poacher skrev:
Jo men hur än man filar och ändrar så är det en 87a ändå, är man bara medveten om detta så är det ju jättekul att skruva med grejorna, inget snack om det.

Ja Poacher har helt rätt här, det har ju med ens egen inställning att göra.

Märk väl att det finns "idioter" som hellre kör runt på "gammalt skräp". Allas dröm är inte en gsxr1000rr k5 (är det för övrigt inte smartare att skriva 05 istället för k5?)

De har stulit betekningarna från gamla CB 750 Hondor, de hette så där de med k1 k2 osv.
Eller så är det nåt annat :lol

Tysken skrev:
--//--
är det för övrigt inte smartare att skriva 05 istället för k5?

Jo, verkligen. Av samma skäl borde folk ha vett att skriva -93 istället för "WX" och andra obegripliga betäckningar. Vad säger det er om jag har en PC35:a?

Qwerty skrev:

:banana

Poacher skrev:
Jag fullkommligen avskyr inställningen att man ska köpa nåt gammalt för att köra ifrån en R1, föraren är givetvis en mycket stor del av hur fort en mc kan framföras.
MEN detta gör inte den moderna hojen sämre, utan samma förare åker fortare på den i vilket fall.
Man ska ta sin hoj för den det är, inte som dräpare av de moderna 180 hk hojarna.
det är lite roligt oxkså, när nån säger "old school rockar :yoparty "

Tysken skrev:
Ja Poacher har helt rätt här, det har ju med ens egen inställning att göra.

Märk väl att det finns "idioter" som hellre kör runt på "gammalt skräp". Allas dröm är inte en gsxr1000rr k5 (är det för övrigt inte smartare att skriva 05 istället för k5?)
jo jo du har nog rätt. men vad ska man göra om man inget arbete har, då har man fan inte råd med det, om man ska vara laglig! jag köpte det som var bäst för dom pengarna. och nu tänkte jag bara få den att gå lite bättre :squid

andersbrink skrev:
Hm, det måste isf vara en brun/grå/röd hoj, right?

OBS, elektroniknörd-skämt! :hihi

Haha, javafan den är väl nåt åt det hållet om man kollar på bilden

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form