Jag köpte för ett par månader sedan (efter en fyra-fem år utan hoj) en Honda FMX 650. När jag provkörde den tyckte jag väl inte att det var något fel på den och så tyckte jag den var schnügg. Så det blev en -05a med GPR-slipon. Nu har det gått ett par hundra mil och jag undrar om det kanske inte går att få ur mer effekt. Men hur skall jag gå till väga?
Är det värt pengarna att göra en bänkning? Jag tror inte att förgasarinställningar är gjorda efter att GPR-rören monterades. Jag vill ju å andra sidan inte betala tretusen kronor för att få ur bara ett par tre extra kusar.
Frågan är väl egentligen om det är någon idé att försöka få ur en tio-femton hästar till, eller om jag skall byta in & köpa något annat?
Är det värt pengarna att göra en bänkning? Jag tror inte att förgasarinställningar är gjorda efter att GPR-rören monterades. Jag vill ju å andra sidan inte betala tretusen kronor för att få ur bara ett par tre extra kusar.
Frågan är väl egentligen om det är någon idé att försöka få ur en tio-femton hästar till, eller om jag skall byta in & köpa något annat?