Trimma din Fiddy

  • Thread starter Thread starter Robz
  • Start date Start date

Robz

Guest
Slipa bort svetsknudan i blåsets anslutning mot toppen!

...jag satte även upp blåset med en avgasklämma mot ramen, så kom det upp där det bör ligga. Gamla fästet föll för vinkelslipen.
 

Bifogat

  • Blås.JPG
    Blås.JPG
    80.2 KB · Visningar: 216
  • Loppa.JPG
    Loppa.JPG
    74.4 KB · Visningar: 327
Robz skrev:
Slipa bort svetsknudan i blåsets anslutning mot toppen!

...jag satte även upp blåset med en avgasklämma mot ramen, så kom det upp där det bör ligga. Gamla fästet föll för vinkelslipen.
Passar mig bra det där eftersom chingchong kineserna glömt att skruva fast mitt blås. :D
Nu kan jag ju lika gärna plocka av det och slipa bort det där joxet innan allt skruvas tillbaka.

Samma fråga som AleX, hur går den nu?
 
Placebomässigt nästan dubbel effekt :hihi
Gav säkert några procent - lär märkas om man axar mot en likvärdig...
Skall oxå fixa ljuddämparen som säkert bromsar massor... åsså en PC IV som kan hjälpa fuggen jobba med oktanbooster :tomten
 
Va fan.. kom igen nu pojkar nu vill vi se moppekunskaperna .. sätt igång o trimma nu
 
AleX skrev:
Va fan.. kom igen nu pojkar nu vill vi se moppekunskaperna .. sätt igång o trimma nu

moppekunskaperna.. det va 2 tacktare :huvet kan inte andvända riktigt dom kunskaporna...

Robz skrev:
Slipa bort svetsknudan i blåsets anslutning mot toppen!

...jag satte även upp blåset med en avgasklämma mot ramen, så kom det upp där det bör ligga. Gamla fästet föll för vinkelslipen.

har du våldtagit din där bak eller bara vatt över lite?? den ser sne ut..
 
Zxr_Green skrev:
moppekunskaperna.. det va 2 tacktare :huvet kan inte andvända riktigt dom kunskaporna...


..

dubbla trimmningen på fyrtaktera mot vad du gjorde på tvåtakt..
 
AleX skrev:
dubbla trimmningen på fyrtaktera mot vad du gjorde på tvåtakt..
Två jack i kolven på fuggens sida?? Plana toppen 2 ggr? Finns kanske en, eller 2 pluggar på insugssidan?
Bättre med Mussetopp, slipa ventilstyrningens knuda, porta toppen... eller bara större fugg med insugsrör? Tror dock det effektivaste är större rör på avgassidan :mattias

Luffarturbo? :D
 
Robz skrev:
Två jack i kolven på fuggens sida?? Plana toppen 2 ggr? Finns kanske en, eller 2 pluggar på insugssidan?
Bättre med Mussetopp, slipa ventilstyrningens knuda, porta toppen... eller bara större fugg med insugsrör? Tror dock det effektivaste är större rör på avgassidan :mattias

Luffarturbo? :D
Ap ap ap... glöm inte dreva! :fakta
 
Så!
Nu är Fiddyn trimmad, justerad och provkörd.
Lite mek har det varit och kinesernas materialval imponerar inte direkt.
Men vaffan får man för 4900 kr.... :näsblod

Trimmet består av att jag har spännt kedjan och smort den, pumpat däcken, satt fast blåset, ställt tomgången, flyttat ner växelväljaren några snäpp och framförallt satt på lite dekaler (dock inga orginal, har hört att orginaldelarna inte ger samma grymma effekthöjning) :hihi

Har dragit en runda på både gräs och grus och den sprätter helt okej.
Lite lätt att varva ut i ettan så jag tror en drevning hade gjort susen.
 

Bifogat

  • Dekaltrim2.JPG
    Dekaltrim2.JPG
    139.9 KB · Visningar: 144
  • Dekaltrim1.JPG
    Dekaltrim1.JPG
    140.4 KB · Visningar: 119
  • Dekaltrim3.JPG
    Dekaltrim3.JPG
    137.6 KB · Visningar: 144
Last edited:
Steg 2 trim!! :yoparty
Märkte att svingen glappade, trots efterdraaagning.
Skruvade av och:
1. Bulten är för "tunn" - likt en vagnsbult är diametern mindre än en "vanlig" bult.
2. Bussningarna glappar i svingen och är rostiga.
3. Busningarna är kortare än svingens hållare.

Åtgärd:
Ny, riktig bult, skimsning av busningarna med ett varv 0,5mm mässingsplåt, infettning utav h-e, brickor (3st per sida) för att ta upp tomt utrymme i bussningshållarna och ge tryck mot bussningarna, 1 stor bricka på var sin sida av bägge bussningshållarna (annars trycker bussningen mot det lilla röret som håller bulten).
Passade även på att svetsförstärka detta rör...
Totalt 65 spänn o 1 timme i förrådet.

Resultat:
Fifaan vad stabil, helt annan hoj - rekomenderas varmt! :tummenupp
 
Robz skrev:
Passade även på att svetsförstärka detta rör...
Totalt 65 spänn o 1 timme i förrådet.

Resultat:
Fifaan vad stabil, helt annan hoj - rekomenderas varmt! :tummenupp
Jaha... detta låter ju billigt... men nåra 65 spänn lär man inte hamna på.

1. Inköp av Dremmel för att kunna öppna upp avgasssystemet.
2. Inköp av svets för att kunna svetsförstärka svinginfästningen.
3. Svetskurs så att man kan svetsförstärka svinginfästningen.

:3freak
 
Maverick_ou812 skrev:
Jaha... detta låter ju billigt... men nåra 65 spänn lär man inte hamna på.

1. Inköp av Dremmel för att kunna öppna upp avgasssystemet.
2. Inköp av svets för att kunna svetsförstärka svinginfästningen.
3. Svetskurs så att man kan svetsförstärka svinginfästningen.

:3freak

äger du inget??? o har du tummen mitt i handen??? :fatta!




:pannkyss
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top