KalleKulspruta
Ung och Gammal
Har du köpt en ny nu eller? hänger inte med. Senast jag läste om dig och BMW var då du crachade din B10 (?)
eftersom det är en sugmotor så är det kostsamt att trimma. Standard blir att chippa ger mest av de mindre kostsamma trimmnigs alternativen. Vidare sp brukar man bytaAvgassystem och luftfilter.
Om du inte nöjer dig med det så blir det kostsamt. Byta kamaxlar vilket kan ge endel, byta till smidda kolvar och vevstakar. När du endå är inne på det så kan du lika gärnna motera någon sorts överaddning i form av turbo, eller kompressor. Då måste du mappa om den, byta spridare, ventiler, jävlas med grenrör och intercoolers och massa annat. Fast när du kommit såhär långt så har du inte mycket pengar kvar. (om du ens har det)
eftersom det är en sugmotor så är det kostsamt att trimma. Standard blir att chippa ger mest av de mindre kostsamma trimmnigs alternativen. Vidare sp brukar man bytaAvgassystem och luftfilter.
Om du inte nöjer dig med det så blir det kostsamt. Byta kamaxlar vilket kan ge endel, byta till smidda kolvar och vevstakar. När du endå är inne på det så kan du lika gärnna motera någon sorts överaddning i form av turbo, eller kompressor. Då måste du mappa om den, byta spridare, ventiler, jävlas med grenrör och intercoolers och massa annat. Fast när du kommit såhär långt så har du inte mycket pengar kvar. (om du ens har det)
Last edited:
Men ett lite friare andningsvägar kanske inte skulle skada, tänker då främst på avgassystem. autopwer.nu är som sagt sveriges största och bästa bmw forum. Ring runt till lite olika firmor som bygger avgassytem.. vissa har dubbla prserna mot dom andra, men under 25-30 000:- kanske blir svårt. Duktiga på att ta betalt dom dära..