trimkit på blocket (ns125)

Oho! det där verkar mycket bättre än att köpa en ny orginalcylinder för 3000 :gnissla

Vad är det till för hoj? står ju ns125r i rubriken och nsr i själva annonsen? :confused:
 
Driftsäkerheten lär väl inte bli så bra med det där kitet.

Sen får man nog ett par hästar... kanske inte så mycket men effektkurvan lär vara mycket bättre. Mer bottendrag.

Hade 165 cc polini på min Mito och bottendraget var rätt så bra, mycket jämnare effektkurva.
 
kolla lite å hitta priser :tummenupp en 165cc polini kostar ca:5100 ny
en 180cc malossi kostar 4400spänn :va men man kan inte använda orginal toppen på den cylindern :tungan http://www.geocities.com/alexlaan/TUNENSR.HTM
här står det lite fakta :rolleyes: de står att den gör 187km/h med 160cc :D då måste ju den toppa typ 200 med 180cc :yoparty
vill ha 180 men pank just nu :huvet måste köpa en ny gaffel :fatta!
 
NSR_MAN skrev:
kolla lite å hitta priser :tummenupp en 165cc polini kostar ca:5100 ny
en 180cc malossi kostar 4400spänn :va men man kan inte använda orginal toppen på den cylindern :tungan http://www.geocities.com/alexlaan/TUNENSR.HTM
här står det lite fakta :rolleyes: de står att den gör 187km/h med 160cc :D då måste ju den toppa typ 200 med 180cc :yoparty
vill ha 180 men pank just nu :huvet måste köpa en ny gaffel :fatta!


Du kör ju med SF mod..
Då får du ett sjuhelvetes vindmotstånd och du kommer aldrig i närhetenav ens 187km/h med 180cc!
 
Svanen skrev:
Du kör ju med SF mod..
Då får du ett sjuhelvetes vindmotstånd och du kommer aldrig i närhetenav ens 187km/h med 180cc!
den e fullt kåpad nu :tummenupp hojen ska besiktas :huvet men så fort de e klart blr de pizza drev å SF igen :D
får väll köpaa srömlinje format ställ :D
 
NSR_MAN skrev:
kolla lite å hitta priser :tummenupp en 165cc polini kostar ca:5100 ny
en 180cc malossi kostar 4400spänn :va men man kan inte använda orginal toppen på den cylindern :tungan http://www.geocities.com/alexlaan/TUNENSR.HTM
här står det lite fakta :rolleyes: de står att den gör 187km/h med 160cc :D då måste ju den toppa typ 200 med 180cc :yoparty
vill ha 180 men pank just nu :huvet måste köpa en ny gaffel :fatta!

8 smileys på 6 rader text, hehe.
 
flexbert skrev:
Oho! det där verkar mycket bättre än att köpa en ny orginalcylinder för 3000 :gnissla

Vad är det till för hoj? står ju ns125r i rubriken och nsr i själva annonsen? :confused:

Funderade på samma sak.. finns ju inte en likhet mellan de hojarna varken i motorn eller övrigt
 
Fyxim skrev:
Effektkurvan är grymt bra på min hoj, fast den har andra trim på sig. Det skulle inte skada med en 34-36mm förgasare, Metrakit/Boyense reed-ventiler och kanske en annan ljuddämpare (inte krök) om du vill ha ut det mesta ur Malossi cylindern.

Har haft ett problem, när man kickar kan ett kugghjul i motorn gå sönder, har fått byta det med 1-2års mellanrum. Väldigt lätt att byta och kostar runt 800kr. Kan bero på Malossis högkompressions topplock. Jag skulle satsa på Polini 155cc för NSR som Addemoto säljer, som dessutom är mer lätttillgängligt.

Mvh Viktor

Vad jag fick höra om den cyllen när jag fråga förut. Hoppas de kan va till nytta för någon.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top