trimkit på blocket (ns125)

Oho! det där verkar mycket bättre än att köpa en ny orginalcylinder för 3000 :gnissla

Vad är det till för hoj? står ju ns125r i rubriken och nsr i själva annonsen? :confused:

Driftsäkerheten lär väl inte bli så bra med det där kitet.

Sen får man nog ett par hästar... kanske inte så mycket men effektkurvan lär vara mycket bättre. Mer bottendrag.

Hade 165 cc polini på min Mito och bottendraget var rätt så bra, mycket jämnare effektkurva.

kolla lite å hitta priser :tummenupp en 165cc polini kostar ca:5100 ny
en 180cc malossi kostar 4400spänn :va men man kan inte använda orginal toppen på den cylindern :tungan http://www.geocities.com/alexlaan/TUNENSR.HTM
här står det lite fakta :rolleyes: de står att den gör 187km/h med 160cc :D då måste ju den toppa typ 200 med 180cc :yoparty
vill ha 180 men pank just nu :huvet måste köpa en ny gaffel :fatta!

NSR_MAN skrev:
en 180cc malossi kostar 4400spänn :va men man kan inte använda orginal toppen på den cylindern :tungan http://www.geocities.com/alexlaan/TUNENSR.HTM
här står det lite fakta :rolleyes: de står att den gör 187km/h med 160cc :D då måste ju den toppa typ 200 med 180cc :yoparty

Du kör ju med SF mod..
Då får du ett sjuhelvetes vindmotstånd och du kommer aldrig i närhetenav ens 187km/h med 180cc!

Svanen skrev:
Du kör ju med SF mod..
Då får du ett sjuhelvetes vindmotstånd och du kommer aldrig i närhetenav ens 187km/h med 180cc!
den e fullt kåpad nu :tummenupp hojen ska besiktas :huvet men så fort de e klart blr de pizza drev å SF igen :D
får väll köpaa srömlinje format ställ :D

NSR_MAN skrev:

8 smileys på 6 rader text, hehe.

flexbert skrev:
Oho! det där verkar mycket bättre än att köpa en ny orginalcylinder för 3000 :gnissla

Vad är det till för hoj? står ju ns125r i rubriken och nsr i själva annonsen? :confused:

Funderade på samma sak.. finns ju inte en likhet mellan de hojarna varken i motorn eller övrigt

Fyxim skrev:
Effektkurvan är grymt bra på min hoj, fast den har andra trim på sig. Det skulle inte skada med en 34-36mm förgasare, Metrakit/Boyense reed-ventiler och kanske en annan ljuddämpare (inte krök) om du vill ha ut det mesta ur Malossi cylindern.

Har haft ett problem, när man kickar kan ett kugghjul i motorn gå sönder, har fått byta det med 1-2års mellanrum. Väldigt lätt att byta och kostar runt 800kr. Kan bero på Malossis högkompressions topplock. Jag skulle satsa på Polini 155cc för NSR som Addemoto säljer, som dessutom är mer lätttillgängligt.

Mvh Viktor

Vad jag fick höra om den cyllen när jag fråga förut. Hoppas de kan va till nytta för någon.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph