Trimkam och högkompkolv

Läderknutte

Läderknutte
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Såld
Hej!

Hur stor skillnad gör trimkam och högkompkolv på en ktm 625 -04, karaktär och effekt?

Sliter det mycket mer äng org.?

Behöver man serva mycket oftare?

Mvh / tobbe
 
rSEXa skrev:
2274714 Hej!

Hur stor skillnad gör trimkam och högkompkolv på en ktm 625 -04, karaktär och effekt?

Sliter det mycket mer äng org.?

Behöver man serva mycket oftare?

Mvh / tobbe

Det beror på vilken kam du skall ha i

Race kam får du mer på top med och rally kamen mer på låg och mellan ,om jag fattat det hela rätt
 
rSEXa skrev:
2274714 Hej!

Hur stor skillnad gör trimkam och högkompkolv på en ktm 625 -04, karaktär och effekt?

Sliter det mycket mer äng org.?

Behöver man serva mycket oftare?

Mvh / tobbe

Jag hade Factory Replica kammen och ett Akrapovic helsystem i min 660. Jag skulle inte montera den kammen igen om jag fick välja eftersom den tydligt visade för mig att jag använder mellanregistret mycket mer än toppeffekten. Dessutom MÅSTE du ha ett helsystem innan du monterar en FR-kam, jag hade inte det från början och det enda som händer är att du tappar massor av effekt genom hela registret, min gick långsammare när jag gasade... Om du inte har ett helsystem redan ska du montera ett sådant och bestycka hojen för det först, det tror jag är den överlägset största förtjänsten när det gäller effekt på LC4:an. Innan dess är det nog inte så stor idé att börja med högkompakolvar eller trimkammar.

Innan ni dömer ut mig helt som en idiot som köper en FR-kam och sedan gnäller på att mellanregistret försvinner så vill jag tillägga att jag köpte inte FR-kammen. Jag köpte Rally-kammen men det uppdagades efter jag monterat den och ringde till Ragnar på Lelles och frågade varför hojen gick så dåligt i mellanregistret att han hade gett mig FR-kammen av misstag.

Tack för det, Lelles.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top