Trimkam och högkompkolv

Läderknutte

Läderknutte
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Såld
Hej!

Hur stor skillnad gör trimkam och högkompkolv på en ktm 625 -04, karaktär och effekt?

Sliter det mycket mer äng org.?

Behöver man serva mycket oftare?

Mvh / tobbe
 

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Vollsjö
Hoj
ninja special med extra mos
rSEXa skrev:
2274714 Hej!

Hur stor skillnad gör trimkam och högkompkolv på en ktm 625 -04, karaktär och effekt?

Sliter det mycket mer äng org.?

Behöver man serva mycket oftare?

Mvh / tobbe

Det beror på vilken kam du skall ha i

Race kam får du mer på top med och rally kamen mer på låg och mellan ,om jag fattat det hela rätt
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
rSEXa skrev:
2274714 Hej!

Hur stor skillnad gör trimkam och högkompkolv på en ktm 625 -04, karaktär och effekt?

Sliter det mycket mer äng org.?

Behöver man serva mycket oftare?

Mvh / tobbe

Jag hade Factory Replica kammen och ett Akrapovic helsystem i min 660. Jag skulle inte montera den kammen igen om jag fick välja eftersom den tydligt visade för mig att jag använder mellanregistret mycket mer än toppeffekten. Dessutom MÅSTE du ha ett helsystem innan du monterar en FR-kam, jag hade inte det från början och det enda som händer är att du tappar massor av effekt genom hela registret, min gick långsammare när jag gasade... Om du inte har ett helsystem redan ska du montera ett sådant och bestycka hojen för det först, det tror jag är den överlägset största förtjänsten när det gäller effekt på LC4:an. Innan dess är det nog inte så stor idé att börja med högkompakolvar eller trimkammar.

Innan ni dömer ut mig helt som en idiot som köper en FR-kam och sedan gnäller på att mellanregistret försvinner så vill jag tillägga att jag köpte inte FR-kammen. Jag köpte Rally-kammen men det uppdagades efter jag monterat den och ringde till Ragnar på Lelles och frågade varför hojen gick så dåligt i mellanregistret att han hade gett mig FR-kammen av misstag.

Tack för det, Lelles.
 
Last edited:
Nyheter
Sherco nya enduroprogram för 2025

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top