trim

  • Thread starter Thread starter Ak
  • Start date Start date
planade toppen men det blev inte tätt så då gick den som skit men då jacka ja kolven o skiftade plats på dreven... fick svetsa lite för framdrevet passa inte DIReKt på bakhjulet. men nu drar ja ghostrider, lätt!
 
Jag citerar min chefstrimmare Conny "C-man" Johansson:
"Vi börjar med det viktigaste för att få det hela att hålla,SKF vevlager(C3)
Balanserad vev något viktjusterad!
Sen är toppen sammankoplad med motorn med Kitacos WÄRSTA DID-kedja
den driver en Z40 kamaxel (höglyftande).
Vidare till omarbetade ventiler(vinklar och midja).
Kitaco ventilfjädrar.
Portad topp med omarbetade säten.
Honda vipparm på insugssidan"

Utöver detta så sitter Kitaco rotorkit, Matchportat insug mot Mikuni VM26, UNI luftfilter.
Lättad oljekastare.
Effekthöjjande BBR Clone pipa, Toppluftning för bättre andning i toppen.
Ny kolv och toppackning.

(Dock ingen komphöjning i denna maskin. Ville hålla nere kompet pga tidigare kända ras pga just detta).

Effekt som det pratas om är cirka 12-14 Hk på bakhjulet
 
Last edited:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top