trim

  • Thread starter Thread starter Ak
  • Start date Start date
planade toppen men det blev inte tätt så då gick den som skit men då jacka ja kolven o skiftade plats på dreven... fick svetsa lite för framdrevet passa inte DIReKt på bakhjulet. men nu drar ja ghostrider, lätt!
 
Jag citerar min chefstrimmare Conny "C-man" Johansson:
"Vi börjar med det viktigaste för att få det hela att hålla,SKF vevlager(C3)
Balanserad vev något viktjusterad!
Sen är toppen sammankoplad med motorn med Kitacos WÄRSTA DID-kedja
den driver en Z40 kamaxel (höglyftande).
Vidare till omarbetade ventiler(vinklar och midja).
Kitaco ventilfjädrar.
Portad topp med omarbetade säten.
Honda vipparm på insugssidan"

Utöver detta så sitter Kitaco rotorkit, Matchportat insug mot Mikuni VM26, UNI luftfilter.
Lättad oljekastare.
Effekthöjjande BBR Clone pipa, Toppluftning för bättre andning i toppen.
Ny kolv och toppackning.

(Dock ingen komphöjning i denna maskin. Ville hålla nere kompet pga tidigare kända ras pga just detta).

Effekt som det pratas om är cirka 12-14 Hk på bakhjulet
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top