Trim till XR650

Bandit

Ha skoj
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Grizzly 600
När jag sökt på nätet har jag endast hittat utländska sidor som säljer trim grejor, är det någon som vet av nån svensk sida som säljer typ högkomp kolv, hårdare kopplings fjädrar, kammar, plast, mm.

vet inga svenska sidor....

Köpt både från bergos.de och adpracing.de och det har funkat klockrent...

Det är bara att ringa till Honda Sverige.
Dom har ju det som ingår i HRC kittet.

Ahh äntligen,trodde bara det var jag som ville ha ut mer kräm ur XR:en :crash , när jag frågade på mcvaruhuset så fick jag typ minen "hojjen är ny och killen vill redan ha mer kräm" och svaret att HRC kittet endast gjorde i litet antal och att dom hade aldrig monterat på ett sådant.. och att garantin ryker om man monterar på ett sådant. :mad:

vad ligger HRC kittet i pris på och stämmer det med att det ger 15% mer effekt?..
som jag fattat så verkar det inte vara något problem med hållbarheten på motorn med ett HRC kitt

DwD skrev:
Ahh äntligen,trodde bara det var jag som ville ha ut mer kräm ur XR:en :crash , när jag frågade på mcvaruhuset så fick jag typ minen "hojjen är ny och killen vill redan ha mer kräm" och svaret att HRC kittet endast gjorde i litet antal och att dom hade aldrig monterat på ett sådant.. och att garantin ryker om man monterar på ett sådant. :mad:

vad ligger HRC kittet i pris på och stämmer det med att det ger 15% mer effekt?..
som jag fattat så verkar det inte vara något problem med hållbarheten på motorn med ett HRC kitt

Har för mig att en avlägsen polare betalade 16.000 nytt för det o då var det lite "rea". Mycket dyrt paket med andra ord men jag har sett det lite till o från på blocket sök går att hitta beg.
Men vad tusan så dåligt drag är det ju inte i XR:en så det skulle vara värt att lägga så mycket pengar på trim.

Marals76 skrev:
Har för mig att en avlägsen polare betalade 16.000 nytt för det o då var det lite "rea". Mycket dyrt paket med andra ord men jag har sett det lite till o från på blocket sök går att hitta beg.
Men vad tusan så dåligt drag är det ju inte i XR:en så det skulle vara värt att lägga så mycket pengar på trim.

nä 16000 låter iof lite mycket.. men 15% mer effekt låter ju rätt schysst!!!!

såg juh iof att dom sålde bigbore kit med 700cc cylinder och högkompskolv på bergos. det kanske motsvarar HRC kittet i prestanda. :confused: .

men då vill man säkert ha ny förgasare åxå och blir det juh jävligt dyrt tillslut.. .nä dags att sluta drömma å vakna :D

HRC kittet är väl bara hög komp kolv, kam, kamkedja, kamkedjesträckare och hårdare kopplings fjädrar konstigt att det skulle kosta så mycket som 16 000:- jaja jäkligt dyrt lät det i alla fall

går att ploack ihop ett motsavaradande mkt mkt billigare. börja med ett big gun och en portning och en annan förgasare, typ tm-40 accpump. känner du att du vill ha mer kan du slänga i en kam...
ska du byta kolv ska du slänga i en med bra mkt högre komp för att det ska köra någon skillnad...

devetdu skrev:
går att ploack ihop ett motsavaradande mkt mkt billigare. börja med ett big gun och en portning och en annan förgasare, typ tm-40 accpump. känner du att du vill ha mer kan du slänga i en kam...
ska du byta kolv ska du slänga i en med bra mkt högre komp för att det ska köra någon skillnad...

vad gör accpump'en på förgasaren?

jämnare gaspå slag bland annat..

"Rycket" försvinner som xr:en annars har när slår på gas...
Du har själv en Xr så du förstår vad jag menar?

jgkjhg

Turbo Marklund i Piteå monterade ju en turbo på P-G:s XR.
Kommer inte ihåg exakta siffrorna men på hemsidan stod det att dom bromsat XR:en orginal till 42-42hk.
Med HRC kit 46-47hk och med turbon var det någonstans mellan 60-70hk.

Så det verkar stämma att HRC kitet ger ca 13-15 hk.

Så den anginva effekten från Honda på 65hk stämmer om man monterar HRC kit och turbo.
Är det sånt som kallas lögn?

65hk är bara bluff... Vet ingen som haft de på veven på en orginal Xr

de flesta xr har 45-50hk på slangen med öppnad luftbur och slip-on...

med hrc kit borde man hamna på just 65hk på slangen-

ca 6000 tror jag.. men då skickar du ner din cylinder så borrar dom om den..

Edit.

XR 700 R Kit - Big Bore Kit für die XR 650 R
Kolben bis zum Durchmesser 103,1 ergeben bis zu 695ccm. Racing Schmiedekolben mit Verdichtung bis 12:1.
Kompletter Kit mit Kolbenkit incl. Ringe, Bolzen und Clips und Zylinder aufbohren und neu beschichten

Preis: 578.00 €
ang_xr-700-r-kit.jpg

xr

hej detta e kanske lite OT men
hur ligger det till med strypning på en xr ??
funderar på byta plast räsern mot en sånn, å man har ju sett här i sm -världen att det snackas om avstrypnings kitt hit å dit?!?!

å vad menades med öppnad luftburk? ..lite lätthål eller??

mvh *en burk rockar :rock *

Strypningen sitter i insuget till cylindern.. stor bricka...med ett mynt inkast som springa.

Öppnad luftburk menas som bilden visar
Luftburken sitter under sadlen. där är luftburken öppnad så mer luft kommer till

Bifogat

• xr-svart.jpg
    xr-svart.jpg
    125.9 KB · Visningar: 326
Re: xr

Mr.gixxer skrev:
hej detta e kanske lite OT men
hur ligger det till med strypning på en xr ??
funderar på byta plast räsern mot en sånn, å man har ju sett här i sm -världen att det snackas om avstrypnings kitt hit å dit?!?!

å vad menades med öppnad luftburk? ..lite lätthål eller??

mvh *en burk rockar :rock *

Va fan, skulle du inte ha en ktm mr gixxer? :confused: :p

Bandit:
Förgasaren på din hoj kommer från Bergos.
Mycket tillmötesgående och trevliga, jag ringde men det går lika bra att maila, även att maila på engelska går bra men tar kanske lite längre tid.
När jag handlade där hade jag grejerna på 4 dagar (betydligt snabbare än vad de lokala firmorna kunde leverera, och mycket billigare) och dom bjöd på frakten eftersom jag handlade 2 förgasare. Dom har allt du söker, förutom billigt främre rör, men det har ABP.

Fixx skrev:
65hk är bara bluff... Vet ingen som haft de på veven på en orginal Xr

de flesta xr har 45-50hk på slangen med öppnad luftbur och slip-on...

med hrc kit borde man hamna på just 65hk på slangen-

nej aldrig 60 häst med hrc...
får att få det måste du npg byta fugge! på med ett öppet system osv.

jag plockade ihop min med lösa delar. steg 2 kam, portning, 0,5 högre kompkolv, big gun system, förgasare osv. jag hade 58,5 på slangen och 60 nm.
hrc kittet innehåller inte så mkt som mna kan tro!
billigare och roligare och plocka ihop själv...

Fixx skrev:
ca 6000 tror jag.. men då skickar du ner din cylinder så borrar dom om den..

Edit.

XR 700 R Kit - Big Bore Kit für die XR 650 R
Kolben bis zum Durchmesser 103,1 ergeben bis zu 695ccm. Racing Schmiedekolben mit Verdichtung bis 12:1.
Kompletter Kit mit Kolbenkit incl. Ringe, Bolzen und Clips und Zylinder aufbohren und neu beschichten

Preis: 578.00 €
ang_xr-700-r-kit.jpg

käns som om det vore avgjort isf.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...