Trim till XR650

Fixx skrev:
jämnare gaspå slag bland annat..

"Rycket" försvinner som xr:en annars har när slår på gas...
Du har själv en Xr så du förstår vad jag menar?

jo jag har en xr, men inte tycker jag att den "rycker" när jag gasar iväg.hur menar du ?.. blev det mer krut i din när du bytte förgasare?.. kanske kan bli ett vinterprojekt :slicka

hur fungerar accpumpen?
 
Fixx skrev:
Strypningen sitter i insuget till cylindern.. stor bricka...med ett mynt inkast som springa.

Öppnad luftburk menas som bilden visar
Luftburken sitter under sadlen. där är luftburken öppnad så mer luft kommer till



tackar! ...men alla nya xr har denna strypning då??
vad göra åt??...modda själv eller köpa sats??
vad e egentligen angiven effekt i en xr 650?

är de 45 hk honda anger strypt eller ostrypt effekt??


mvh //
 
när du slår på fullt på lägre varv så svarar den dåligt. det tar ett tag innan den börjar dra pga den där jävla pissförgasaren.
orginalförgasaren kan man bara kasta tycker jag personligen!

hojen blev mkt piggare och roligare med en bra "fugge"!
 
nej jag vet ej...men i nya bike så tror jag de angav 45...men den bromsade 47 eller nåt...men är detta strypt eller ostrypt ?? eller hur funkar det??
 
HRC

HRC kitet innehåller:

Kam
Kam kedja
Övre och undre kamdrev
Kamkedje sträckare och släpa
Tänd stift
Kopplings fjädrar
Kolv
Bestycknings sats
Alla packningar

+ set up manual.
Pris 13890 +moms

Ingen angiven effekt men ca: 10% över hela registret är nog inte illa gissat.

MVH Dante
 
devetdu skrev:
när du slår på fullt på lägre varv så svarar den dåligt. det tar ett tag innan den börjar dra pga den där jävla pissförgasaren.
orginalförgasaren kan man bara kasta tycker jag personligen!

hojen blev mkt piggare och roligare med en bra "fugge"!


vilken fugge(med tillbehör?) skall jag köpa då?.. vad ligger dom i pris?.
 
Tack för alla svar!
det får nog bli en XR
verkar va rediga prylar!

Mvh//4 minus 3= roligare
 
DwD skrev:
vilken fugge(med tillbehör?) skall jag köpa då?.. vad ligger dom i pris?.

köp en mikuni tm 40 från bergos!
OBS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! de säger att den är bestyckad hit och dit. det är skitsnack så det är bara slänga upp hojen i bromsbänken direkt så sparar du dina små slantar.
 
Nån som vet vilket kompressionsförhållande HRC kolven ger.
Visst är det 10:1 orginal på XR'en
 
devetdu skrev:
köp en mikuni tm 40 från bergos!
OBS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! de säger att den är bestyckad hit och dit. det är skitsnack så det är bara slänga upp hojen i bromsbänken direkt så sparar du dina små slantar.

denna alltså? nån som kan tyska? =).. är det med accpump?.. vad kan man förvänta sig i realistisk prestanda ökning?
 
Bandit skrev:
Nån som vet vilket kompressionsförhållande HRC kolven ger.
Visst är det 10:1 orginal på XR'en

Japp 10:1 original. På webben kan man läsa om både 11:1 och 11,5:1 med hrc kolven men i boken man får med så står det iaf 11,5:1 så det måste ju vara det korrekta. Ganska moderat kompressionsförhållande - håller länge :tummenupp

(Dock inte kittet jag provade..)
 
DwD skrev:
denna alltså? nån som kan tyska? =).. är det med accpump?.. vad kan man förvänta sig i realistisk prestanda ökning?

ja det är den!
liota dock aldrig på häst och nm som de säger men det blir grymt mkt bättre i alla fall!

ktm 660 har 11,5;1 komp tror jag. så det kan man slänga i.
10;1 är snålt komp. men det håller ju otroligt bra.
inte för att ktm 660 inte skulle göra det pga sitt högre komp men men
 
Ursäkta jag menade inte 13-15 hk utan %.
Och jag litar mer på Marklund än dynopelle med bromsbänk köpt på Hobbex.
Det kan hända att P-G:s hoj hade gått många mil före bromsningarna men jag tycker det låter fantastiskt att det skulle skilja 18hk.
 
hmmm.
Fast man ska ju inte stirra sig blind på siffror. Det beror ju helt hur registret är.
Förut har jag sett att Honda uppger 65hk ostrypt. Men nu anger dom 45kw (ca 61hk) och 129kg torr.

I verkligheten har den högst 45hk på bakhjulet. Och väger säkert 10-20kg mer

Det är några hästar mer än en 125:s cross.
Fast en 125:a har inte 45hk på tomgång och man kan inte dra husvagn med den.
 
devetdu skrev:
när du slår på fullt på lägre varv så svarar den dåligt. det tar ett tag innan den börjar dra pga den där jävla pissförgasaren.
orginalförgasaren kan man bara kasta tycker jag personligen!

hojen blev mkt piggare och roligare med en bra "fugge"!


Själv tycker jag det blev tvärtom med mikunin, tar evigheter för hojen att svara med den. När man har fått ordning på orginalfuggen är den grym tycker jag iaf.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top