GSX-R1100W93 skrev:2554935Håller med dej ,min hoj kommer att användas även som en helt vanligt touring hoj inte bara som en tävlings hoj.
Hur är det med hållbarheten om hojen kommer kunna varvas till 13k?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
GSX-R1100W93 skrev:2554935Håller med dej ,min hoj kommer att användas även som en helt vanligt touring hoj inte bara som en tävlings hoj.
Lam-Kaka skrev:2554970Hur är det med hållbarheten om hojen kommer kunna varvas till 13k?
Lam-Kaka skrev:2554970Hur är det med hållbarheten om hojen kommer kunna varvas till 13k?
andersbrink skrev:2555518En försämring med en faktor 10 lär man kallt räkna med jämfört med 11k.
Veckovisa oljebyten (för att kolla efter lagerpartiklar) är iaf något man måste pyssla med om man vill ha någon liten chans att kunna rädda vev och stakar från att lufta motorns övriga delar.
GSX-R1100W93 skrev:2549945Vad sägs om det här trim receptet på en gsxr 1100w 93
Big-bore med JE kolvar 1195cm
Full-race portning och epoxy plastning
Förgasare mikuni TMR-41
Kammar yoshimura steg 3
Carrillo vevstakar
vad blir det för slut effekt ? nåt bättre förslag ?
GSX-R1100W93 skrev:2555743Anders du kan skriva hur du skulle trima hojen för att få max effekt och samt få en lättkörd hoj för vardag.
andersbrink skrev:2556369Det enklaste sättet för dig att beskriva hur du vill ha din motor är att rita upp hur du vill att vridmomentkurvan ska se ut.
En lättkörd hoj för dig är kanske svårkörd för någon annan eller tvärt om. Ett annat sätt att beskriva motorn är att bestämma sig för hur ofta du är villig att lyfta på ventilkåpan samt byta motorolja+filter.
GSX-R1100W93 skrev:2562050Om jag Vill ha turbo vad blir det då för kostnad och vilka förändrigar skall jag göra i motor jag kan använda mina JE kolvar,Carrillo vevstakar, CV 40 ...
Anders du kan komma med en Turbo förslag istället för sugbygge.
GSX-R1100W93 skrev:2562050Om jag Vill ha turbo vad blir det då för kostnad och vilka förändrigar skall jag göra i motor jag kan använda mina JE kolvar,Carrillo vevstakar, CV 40 ...
Anders du kan komma med en Turbo förslag istället för sugbygge.
gsxr1200 skrev:2563378Enda problemet jag hade var förgasarna orginal cv40 dom ville gärna flöda över.
andersbrink skrev:2558805Några 180 hästar på bakhjulet blir det inte, möjligen runt 170 och får inte varvas mer än 11k. Det är kall- och varm-starter som kommer att fresta på kammarna (som slits ned i "förtid") och du bör ha toppsmörjning för att kunna förlänga intervallerna till 500 mil. Jag är osäker på om det går att montera 32/28 ventiler, har inte kikat mer noggrant på avståndet mellan insugarna men även 31/27 kan supporta 170. Med den relativt lilla kubiken går det inte att få samma vrid vid 4k som vid 10k. Kompet lär du begränsa till 13:1 och köra på 98. Orkar du konvertera till E85 kan du köra på 15:1, även på gatan. Effektskillnaden blir 11 hästar pga komphöjningen.
GSX-R1100W93 skrev:2609646Vilka modifieringar skall göras om man skall använda lustgas och hur många hästar vinner man med lustgas ?
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |