Trim natt o dag???

Spider skrev:
Inga problem att rycka kontakten. Gör det omedelbums. Men förvänta dig inga underverk, skillnaden är inte stor och märkbar bara på höga varv och vid fullt effektuttag.

-Är det bara att lossa hela svarta kontakten? Den sluter an tre små sladdar. Sitter på höger sida vid förgasaren och där finns två, en främre och en bakre kontakt. Jag misstänker att det är den bakre på en -04?

(På KTM Sveavägen lät det som att det inte var så enkelt, där talades om att bygla en massa grejor och hålla på.)

Tacksam för svar. Jag vill varva ur tvåan och trean med.

Charlie300 skrev:
-Är det bara att lossa hela svarta kontakten? Den sluter an tre små sladdar. Sitter på höger sida vid förgasaren och där finns två, en främre och en bakre kontakt. Jag misstänker att det är den bakre på en -04?

(På KTM Sveavägen lät det som att det inte var så enkelt, där talades om att bygla en massa grejor och hålla på.)

Tacksam för svar. Jag vill varva ur tvåan och trean med.

Kolla in denna gamla tråd och bilden jag gjort en röd ring på. Allt ser inte ut som på din 04'a men kontakten gör det och sitter dessutom på samma ställe. Bara att flytta lite på buntbandet, klämma lite på klämman på baksidan, dra nedåt och vips så är den loss. :)

Sen om du vill plocka bort allt skrot från hojen så är det lite mer jobb. Men att rycka kontakten räcker för att slå av 'funktionen'.

Charlie300 skrev:
Kan man sätta dubbelblås på en LC 4 640? Räcker det med ett DUKE-slipon eller måste det på ett helsystem?

Helsystem krävs. Ragge/Lelles säljer t.ex. ett Sebringsystemmed dubbelpip (Twin Titan eller nåt sånt heter det). Finns kanske fler varianter men.....

Sen tycker jag inte det är värt att lägga ner dom pengarna det kostar med ett helsystem jmf med ett slipon (om man inte råkar ha skrapat hem en schysst Triss eller nåt). Krökarna och röret fram till dämpen blev så pass mycket grövre på 03'orna att det endast är marginella skillnader gentemot ett helsystem. Du får ett slipon + en schysst flatslide fugge för mindre pengar än ett helsystem. Skulle nog våga påstå att du även kan lägga på en kam och fortfarande komma billigare undan än helsystemet.

Charlie300 skrev:
Gör det någon skillnad mer än ball utseende?

Gör ingen skillnad (om du nu jämför med ett enkelpipshelsystem).

Charlie300 skrev:
Vilket slipon på marknaden ger mest och låter minst? Är endast ute efter mer kräm.

Jag var även ute efter detta och har inte lyckats riktigt (med ljudnivån alltså då). Jag tror man får köpa ett slipon, typ FP (vilket jag kör med) eller Sebring Hunter och sen antingen acceptera att det låter utav h-e eller själv börja laborera med dB-eaters, tillverka egna eller borra lite i dom som levereras med.

Charlie300 skrev:
Vilken verkstad i STHLM är bäst på att skruva med KTM?

Stockholm... finns ingen bra i Stockholm (testa en sökning på Dirtbike här på forumet så får du se). Närmsta vettiga norr över är MC Sport, Arlanda eller Lelles i Uppsala. Sen skall det finnas någon i Södertälje åxå som jag har för mig någon har rekommenderat i någon annan tråd nån gång.

Charlie300 skrev:
Påverkar det livslängden märkvärt att skrämma upp den lite till, förutsatt att jag servar regelbundet och byter olja ofta?

'Lite till'... beror ju på vad du menar med det. Men du verkar ju själv vara inne på det. Mer pulver -> mer service.

Charlie300 skrev:
Slutligen, passar 04:ans digitalinstrument på en 02:a med lite vilja och talang? Polaren är lite knäckt över sin analoga..

Ingen aaaning, ring Ragge eller nån och fråga. Eller så kanske det finns någon annan här på forumet som kan berätta mer.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back